Tom had zijn diploma gehaald, net als Ariëlla. En het tweetal liep hand in hand over Platform 9 3/4. 'Ik ga je missen, Tom.' Ariëlla had tranen in haar ogen. Ze kon geen dag zonder de jongen. Ze was verliefd. En verblind. 'Ik jou ook, maar weet dat ik terug kom,' zei Tom, en hij drukte een laatste kus op haar lippen. Daarna liep hij de mensenmassa in. Waardoor Ariëlla hem niet meer kon zien.

'Ariëlla,' zei een kille stem. Het roodharige meisje draaide zich geschrokken om, met haar toverstok in haar hand. 'Laat mij met rust,' zei ze kalm, 'ik ben een pureblood.' 'Ik weet wat je bloedstatus is, Ariëlla.' Er kwam een gedaante uit de schaduw, en Ariëlla liet haar toverstok vallen. 'Tom,' fluisterde ze zachtjes, maar daarna ontstond er een kwade uitdrukking op haar gezicht. 'Waar was je!' schreeuwde ze tegen de gedaante, 'ik heb je tientallen uilen gestuurd.' 'Ik weet het Ariëlla,' zei Tom, en hij kwam dichterbij, en hij pakte haar handen vast. Ze probeerde zijn handen niet van zich af te krijgen, maar ze keek hem nog steeds kwaad aan. 'Het spijt me, maar ik kon geen contact met je opnemen. Maar daarom ben ik hier.' 'Voor wat?' spatte Ariëlla. Tom zakte door zijn knieën, Ariëlla's handen nog steeds vasthoudende. Hij schoof een diamanten ring om haar vinger. Ariëlla hapte naar adem. 'Wil je met mij trouwen, Ariëlla. Ik houd zielsveel van jou, en ik wil de rest van mijn leven bij jou blijven.' Leugens.. 'W-wat.. ja!' Alle woede leek verdwenen, en ze zoende Tom. Ze was dolgelukkig. Op het moment.


'Waarom trouwde hij met haar?' spatte ik, toen ik even uit de Pensieve kwam. 'Jou moeder kon dingen, ze was speciaal. En Tom, Voldemort maakte daar misbruik van.' 'Wat kon mijn moeder, wat was er zo speciaal aan haar?' vroeg ik. 'Die vraag kan, en ik wil ik nu niet beantwoorden.' Dumbledore gebaarde met zijn hand dat ik verde rmoest kijken. Ik dook weer terug in de Pensieve.

'T-Tom nee! Alsjeblieft,' smeekte Ariëlla. 'Je geeft mij geen keus, Crucio!' Ariëlla viel tegen de vloer aan, en schreeuwde het uit van de pijn. Uit de hoek klonk het gehuil van een pasgeboren baby. Tom hief zijn vloek op, en hij knielde neer bij het schokkende lichaam. 'Nee, Tom, waarom doe je dit?' Ariëlla hief haar hoofd op, en boorde haar gebroken blik in zijn emotieloze gezicht. Tom antwoordde niet. 'Geef mij je arm, Ariëlla, voeg je bij mij. Of je sterft nu.' 'Ik hield van je,' fluisterde ze. Tom hief zijn toverstok op, maar Ariëlla stak haar arm uit. Een tevreden blik was te zien in de rode ogen van de duistere tovenaar. 'Goed zo, Ariëlla.' Tom pakte haar linkerarm vast, en zijn nagels boorden zich in haar vel. Zijn toverstok duwde hij ruw op haar arm, en Ariëlla piepte door de plotselinge beweging. Ze wilde haar arm terug trekken, maar Tom was te sterk. 'Morsmordre!' Wederom schreeuwde Ariëlla van de pijn, echter was deze schreeuw korter. Ze dempte de schreeuw door op haar lip te bijten. Al snel stond the Dark Mark op haar arm gebrandmerkt. Tom duwde haar ruw tegen de vloer aan. 'Ik ga nu, als ik hoor dat je je hebt misdragen, krijg je weer straf.' Tom liep naar de deur, en opende deze. 'En zorg dat die baby haar mond houdt, of anders doe ik het.' Daarna viel de deur met een harde klap dicht. Ariëlla kwam met moeite overeind, en nam de huilde baby in haar armen. 'Het spijt me, Sarah, het spijt me zo.'

'Maar professor, ik.. ik líjk op hem,' fluisterde ik vol afschuw, toen ik alle beelden had gezien. De tranen prikten achter mijn ogen. De 16-jarige Tom Riddle, zou mijn dubbelganger kunnen zijn. De overeenkomsten waren dodelijk. Echter schudde Dumbledore zijn hoofd. 'Uiterlijk misschien, ja. Maar van binnen, ben je totaal anders. Tom kende geen liefde. Jij wel, Sarah. Je voelt dingen. Pijn, verdriet, woede, angst, medeleven, vriendschap.. en liefde.' Dumbledore was even stil. 'Tom voelde niets, vooral geen medeleven, vriendschap of liefde.' 'Maar zijn jeugd was-' 'Niet zo anders dan die van jou, en dat maakt jullie anders.' Ik knikte met mijn hoofd, waardoor er een traan over mijn wang liep. Maar ik wist dat Dumbledore gelijk had. Ik was anders.

Reageer (3)

  • hellwolfcosplay

    Wauw amazing story
    Ik neem een abo
    I love it
    Snel verder

    9 jaar geleden
  • Page394

    Het is echt awesome! Snel verder!! (:

    9 jaar geleden
  • scarletwitch

    Leuk stukje (:

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen