Het kamp
"laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen bij de higesteen komen voor een coanvergadering.", zei ik.
Meteen kwamen alle katten -ook de zieke toegestroomd, de kittens bleven zitten.
"Eerst en vooral, willen de zieke katten asjeblieft rechts gaan zitten,".
Alle katten gingen naar rechts.
"Oke, laat de leerlingen even bij mij komen, en hun naam zeggen.".
4 katten stonden op.
Een witte kat met donkere ogen heette Zwartpoot, een grijs gestreepte kater heette Streeppoot, een witte kater met bruine en zwarte stippen heet Stippelpoot en een kat met een gouden vacht heette Goudpoot.
"Oke, jullie mogen terug. Willen de krijgers nu komen en hun naar zegge ?" Zei ik.
7 katten stonden op.
Een witte kat met blauwe ogen heette Blauwoog, een rosse kat heette Herfstblad, een kater die zeer op een vos leek heette Vossenvacht, een kater die zeer op een das leek heette Dassenvacht, een grijze kater met blauwe ogen heette Snelstaart, een witte kat waarvan haar vacht zeer veel straalde heette Zonnestaart, een Bruine kater heette Bruinvacht en een gevlekte kat heette Vlekvacht.
"Oke, ga mar terug naar jullie plaats, nu mogen de moederpeter komen." .
Twee katten stonden op.
Een mooie kat heette Bloesemwolk en en kat met een litteken heette Scherpneus.
"Nu de oudsten", zei ik.
3 oude katten stonden op.
"Vlekstaart, Halfvacht en Vuurvacht.", snauwde een kat.
Ze gingen terug naar hun plaats.
Er waren geen leider commandant of medicijnkat bij hun.
"Oke, jullie kunnen totdat jullie genezen zijn in dat hol slapen.", zei ik terwijl ik met mijn staart een hol aanwees.
"Oke, nu even waar de hollen zullen zijn."
Ik wijdde naar alles met mijn staart terwijl,ik het aanwees.
"Het medicijnhol zal naast het hol van de zieke, zijn, de kraamkamer naast het medicijnhol, het oudstenhol tegenover het medicijnhol, het leerlingenhol naast het oudsten hol en het krijgershol links van de ingang, mijn hol zal rechts van de ingang zijn.
De verse prooi zal in het midden zijn. Ga nu allemaal maar verder met jullie werk." Zei ik en sprong van de hogesteen af.
Ik ging op een patrouille met Zandstorm, Grijsstreep en Wolkstaart om te gaan verkennen.
Maar toen zag ik opeens en grote groep katten op ons kamp afkomen...
Er zijn nog geen reacties.