Hs 91 - Shailenes project
(Door Sasha)
Ik probeer mijn huiswerk te maken. Voor de volgende opdracht moet ik iets in drie kleuren onderlijnen. Meteen merk ik dat al mijn gekleurde balpennen ofwel op RMA ofwel thuis in Amerika liggen. Ik heb enkel een blauwe. Misschien heeft Shailene nog wel iets dat ik mag lenen. Het is ochtend en zij blijft meestal langer slapen dan mij dus ik weet niet zeker of ze al wakker is. Ik klop op de deur van de kamer waarin ze logeert. Het is de enige kamer met een eigen badkamer in dit huis. Vroeger sliep mijn nicht hier maar nu woont ze met haar man in Duitsland. Ik hoor water stromen.
"Shailene, ben je wakker?", roep ik om over het lawaai van het water heen te geraken.
"Ja, ik ben in de douche", hoor ik haar roepen.
"Heb je toevallig nog een gekleurde balpen die ik mag lenen?", vraag ik luid.
"Ja kijk maar in de tweede lade van mijn nachtkastje."
Ik stap de kamer binnen. De deur naar haar badkamer is dicht. Ik stap naar het nachtkastje toe en zie dat haar mobiel daarop ligt. Ik wil net de tweede lade openen, wanneer haar telefoon een geluidje maakt. Ik wil niet kijken maar zie toevallig wat er staat: Wie ben je? Laat me met rust! Ik kijk naar de afzender: Rein. Vlug, voordat de telefoon uitvalt en ik een of andere code moet ingeven, beantwoord ik het bericht: Dit is Shailenes telefoon. Ik zie dit toevallig, wat is er aan de hand? X Sasha
Ik kijk naar de vorige berichten tussen hen. Het zijn allemaal dreigementen van Shailene! Ze zegt zelfs ergens dat hij Svens vliegtuig moet saboteren. Hoe kan dit? Ze was zo verbaasd toen ze het nieuws hoorde en ik dacht dat ze van hem hield. Ik ga zo op in de berichten dat ik niet merk dat het water is gestopt met stromen. Plots staat Shailene voor me.
"Zo, nu weet je waarmee ik me heb beziggehouden de laatste tijd. Tevreden?", vraagt ze. Ik kijk haar met grote ogen aan. Ik weet waartoe ze in staat is. Ineens worden haar ogen groter en lijkt er iets in haar te knappen. Ze slaakt een gil en springt op me af. Ze slaat haar armen om mijn keel. Wel dit is het einde dan, denk ik. Gestikt door mijn zus. Zo moest het eindigen voor me. Dan hoor ik gestommel op de trap.
Reageer (1)
Yeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaah
6 jaar geleden