Zot? Goed dan.
Celine's pov:
Sascha was gek. Nu was ik honderd procent zeker.
Wat dacht ze wel niet? Dat ik Tasha en haar groepje ging bespioneren? We zaten toch niet meer in de kleuterklas? Als ze wilde bespioneren dat ze het dan zelf deed! Aan dit plan ging ik zó hard niet mee doen.
'Waarom wil je dat ik Chloë ga bespioneren?'
'Nou ik dacht... weet ik veel. Ik dacht dat jij misschien iets minder zou opvallen...'ze keek even bedenkelijk.'Mmh,'zei ze dan plots. 'Wil je dan misschien gewoon eens aan Line vragen wat er met Chloë was? Tegen mij wil ze het niet vertellen. Buiten dat ze normaal zaterdag een fotoshoot met Justin Bieber had, maar dat hij er niet op tijd kon geraken. Hij zat vast in de sneeuw of zoiets.' Ze keek me even smekend aan. 'Alsjeblieeeeft?'
Mmh... Nu was ik zélf natuurlijk ook wel al nieuwsgierig naar wat er met Chloë was gebeurd. Maar dat zou ik nooit toegeven.
Ik haalde nonchalant mijn schouders op. 'Goed dan. Ik zal één keer met haar praten. Één keer, oké?'
Ze keek me zó dankbaar aan dat ik moest glimlachen. Dat ze zichzelf maar probeerde wijs te maken dat ze Chloë niet terug wou als vriendin.
'Dankje!'riep ze. En toen omhelsde ze me. Ik snapte dat ze blij was dat ik het wou doen, maar was die knuffel niet een beetje overdreven? Toen zag ik naar waar ze keek. Chloë keek net even onze richting op. Natuurlijk zou Sascha proberen haar jaloers te maken...
*Triiiiiing!*
De volgende les was natuurlijk perfect omdat ik deze met Line had. Maar ook Chloë en Tasha zaten bij me in de volgende les, dus ik zou moeten oppassen. Ik wilde niet dat een van die twee dit te weten zou komen...
We spoelen door tot het bijna-einde van de les Engels:
Line stak haar hand op. 'Mevrouw! Mevrouw!'
Mevrouw Seeles keek haar vernietigend aan. 'Wat, Line?'
'Zou ik even naar de wc mogen?'
'En waarom zou dat mogen?'vroeg mevrouw Seeles.
'Omdat ik moet?'vroeg Line met een uitdagende blik.
'Ga dan snel! En ga in het vervolg vóór de les!'ze keek Line boos aan. 'Good,'ging ze verder met de les.
Snel stak ik mijn vinger op.
'What's wrong miss Fonkeis?' (Celine noemt Fonkeis)
Ik was een van haar leerlingen die altijd goede punten haalde, dus ik wist al wat haar antwoord op mijn vraag zou zijn voor ik ze gesteld had.
'Can I go to the toilet, please?'
'Yes, of course!'ze gebaarde naar de deur. 'Go!'
Ik liep snel naar buiten, richting de toiletten, maar op de heenweg kwam ik Line al tegen.
'Hee, Line!'Ik probeerde te doen alsof ik verrast was om haar hier te zien.
'Hey meis,'antwoordde ze.
'Zou ik je even iets mogen vragen?'vroeg ik snel, mijn kans grijpend.
'Uuhm, tuurlijk. Zeg maar.'
'Wat was er daarnet met Chloë?' Ze rolde met haar ogen, dus ik voegde er nog snel aan toe; 'Ik bedoel, ik weet dat ze een fotoshoot met Justin Bieber had, zaterdag, en zo. En ik weet ook dat hij niet kon komen, iets met sneeuw of zo, maar waarom was ze daarnet dan zo opgewonden?'vroeg ik zo nonchalant mogelijk.
'Oh nou, je moest eens weten, haar fotoshoot is niet geschrapt, hij is gewoon uitgesteld! Deze zaterdag heeft ze dus een afspraak met Justin Bieber!'Ze slaakte een gilletje om te laten zien hoe geweldig dat was, en ik glimlachte, nog steeds proberend om nonchalant te doen. 'Oh, wat fijn voor haar.'
Toen liep ik snel terug naar de klas. Ik zag Line's verbaasde blik, en pas toen ik de klasdeur opendeed bedacht ik dat ik was vergeten om zogezegd naar de wc te gaan...
Nou ja, Sas zou zó blij zijn.
Reageer (6)
verder
1 decennium geledenHee, is dat niet Celine Helgemo?
1 decennium geledenverderr
1 decennium geledenvederrr
1 decennium geledenverderrr!(:
1 decennium geleden