Er is een nieuwe Trailer :)

Toen ik aan kwam in het Potions lokaal, was het lokaal nog helemaal leeg. Op één iemand na. Professor Slughorn. De man zag me zodra ik het lokaal binnen kwam. 'Oh, hallo!' zei de oud uitziende man. Ik schonk de man een niet-gemeende glimlach. Ik probeerde mijn eerdere frustraties niet te laten merken, wat mij met succes lukte. 'Jij moet Miss Delaney zijn,' zei Slughorn. Hij stak zijn hand naar mij uit. 'Inderdaad, mijn naam is Delaney, Sarah Delaney, sir,' zei ik, en nam de hand aan van de man. Zodra Slughorn mijn hand had los gelaten, kwamen de overige studenten ook het lokaal binnen. Ik ging op een willekeurige plek zitten, en al snel plofte Jasmine naast me neer. Ze wierp me een vriendelijke glimlach toe.

'Ah, twee laatkomertjes,' zei Slughorn toen de deur met geweld openvloog. Ik herkende Harry en Ron, die in de deuropening stonden. 'Mister Potter en Mister..' zei Slughorn bedenkelijk. 'Weasley' vulde Ron hem aan. 'Ja natuurlijk,' zei Sluhhorn. 'Ga maar zitten.' 'We hebben geen boeken,' zei Harry. 'Pak maar uit de kast.' Harry en Ron liepen naar de kast en maakten ruzie om een boek. Ik grijnsde, het zag er belachelijk uit. Toen ze eindelijk klaar waren, begin Slughorn met zijn les. 'Weet iemand wat er in deze ketel zit?' vroeg Slakhoorn. 'Amortentia, een liefdesdrank,' zei Hermione en liep naar voren. 'Het ruikt voor iedereen anders, zo ruik ik bijvoorbeeld.. pas gemaaid gras, nieuw perkament. En.. pepermunt tandpasta.' zei Hermione en liep toen weer naar achter. 'Juist juffrouw Griffel, het veroorzaakt geen echte liefde. Maar een bevlieging of obsessie,' zei Slughorn.

'Professor, wat zit er in die fles?' vroeg een meisje uit Gryffindor. 'Welke? Oh die, dit is Felix Felicis, maar is beter bekend als..' zei Slughorn, maar werd weer onderbroken door Hermione. 'Liquid Luck,' zei ze. 'Ja, Miss Granger. Liquid Luck. En hij is voor de gene die de beste toverdrank brouwt. Het recept staat op pagina 10 van jullie boek. En we werken alleen!' zei Slakhoorn toen diverse mensen samen wilden werken.

Rustig pakte ik mijn ketel en haalde ik de benodigde ingrediënten. Ik bekeek het recept goed, maar het viel me op dat er niks van klopte. Iets zei me dat er veel dingen anders moesten. En zo begon ik, net als vele andere. Regelmatig vloog er iets door de lucht, waardoor ik moest grinniken. Toen ik iets in de ketel deed, keek Jasmine me vragend aan. 'Hoe doe je dat?' vroeg ze. 'Gewoon, doen wat er staat.' zei ik.

Het uur ging snel voorbij, en totaal uitgeput haalde ik een hand door mijn haren. 'Stoppen!' zei Slakhoorn en iedereen legde zijn spullen neer. 'Ik kom nu bij iedereen kijken hoe goed het gedaan is. De beste krijgt het flesje Felix Felicis,' zei Slughorn. Hij legde in iedere ketel een blaadje, en toen hij bij Harry het blaadje in zijn ketel legde. Verschroeide het bij de eerste aanraking. 'Oh, oh! Mister Potter, geweldig!' zei Slughorn. De man gaf het flesje aan Harry, die er ongeduldig naar greep. Ik rolde met mijn ogen. 'Professor, wacht!' zei Jasmine, die een blik in mijn ketel wierp. Slughorn keek haar vragend aan. 'Die van Sarah ziet er ook heel erg goed uit.' Slughorn kreeg een nieuwsgierige blik in zijn ogen, en bekeek mijn toverdrank. Al snel ontstond een teleurgestelde blik in zijn ogen, maar toch glimlachte de man. 'De toverdrank van Miss Delaney is zeker heel goed, maar die van Mister Potter is beter. Helaas.'

Reageer (3)

  • Aynur

    Grrrrr, Harry Potter
    :$

    8 jaar geleden
  • Page394

    Leukk! Snel verder! (:

    9 jaar geleden
  • X_Tina

    Leuk stukje (H)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen