Foto bij What's wrong?

Het weekend kwam & ging weer.
Ik hoorde weer niets van Chloë. We hadden nu al drie weken ruzie en ik wist niet hoe lang ze het nog zou volhouden. Of hoe lang ik nog zou volhouden...
We waren al zo lang vrienden. Ik snapte nog altijd niet waarover we ruzie hadden. Een dom vijftienjarig ventje?
Komaan! Ik bedoel maar, dit was onze langste ruzie ooit en ik had niet eens iets fout gedaan!

'Weet je wat?'zei ik tegen Celine. 'Ik heb haar echt niet nodig. Ik kan écht wel zonder haar.' Ik gebaarde naar Chloë, Tasha, Siska en Line die stonden te babbelen en te lachen. Volgens mij deed Chloë maar alsof ze Tasha leuk vond. En volgens mij miste ze mij ook wel een beetje. Of dat hoopte ik. Binnen een paar dagen was onze ruzie vast wel weer over en dan lachten we om onze Justin Bieber-ruzie.
Maar wat als ze me nu niet terug wilde? Wat als ze Tasha en haar groepje écht leuk begon te vinden?
'Ik bedoel, kijk naar haar! Ze acteert zó slecht! Denkt ze nu echt dat ik geloof dat het daar zo leuk is? Nee dus! Ik wil haar echt niet terug als ze dat denkt.' Maar ik wist zelf wel dat als Chloë mij ooit terug wou ik haar meteen zou vergeven...

Celine's pov: Dacht Sascha nu echt dat ik geloofde dat ze Chloë niet nodig had? Ze had Chloë véél harder nodig dan Chloë haar. Dat was toch wel duidelijk? Chloë ging verder met haar leven. Chloë maakte nieuwe vrienden. Ook al waren het dan Tasha en haar groepje, het warén vrienden. Sascha deed niets anders dan naar Chloë kijken, en over Chloë & Tasha praten.
'Sas, rustig! Ze komt binnen een paar dagen vast wel weer terug. Hoe kan ze nou ooit overleven op snobs?'vroeg ik om Sascha gerust te stellen. Al was ik er helemààl niet zeker van dat Chloë nog zoù terug komen...
Plots zag ik Chloë's gezicht betrekken. Ze lachte niet meer, hoewel ze twee seconden geleden nog slap lag van het lachen. Misschien zou ik dan toch gelijk krijgen en kon ze niet overleven op snobs? Ik keek naar Sascha en natuurlijk had Sascha ook gezien dat Chloë's gezicht betrok. Er speelde een klein glimlachje om haar lippen.

Sascha's pov: Misschien zou het zelfs niet meer zo lang duren voor Chloë terug kwam. Ik zag plots haar gezicht betrekken. Ze keek even verdrietig, en ik zag de blikken van Tasha, Siska en Line veranderen van opgewonden naar teleurgesteld. Wat zou er gebeurd zijn?
Toen begon Chloë een hele uitleg en ik zag een paar keer Justin Bieber (zag, want ze lipleest ö ) en toen klaarden de gezichten van Tasha, Siska & Line weer op. Tasha zei iets, weer opgewonden, en Chloë glimlachte aarzelend.
Wat, o wat, was er gebeurd?
Wat was er in godsnaam gebeurd?
Wat was er gebeurd? Ik wilde het zo graag weten. Waarom lachte ze nu terug?
Wat Was Er Gebeurd?

*Triiiiing*

Oh shit, de bel. Ik liep snel naar mijn volgende les. De volgende les had ik met Line, en ik trok aan haar arm voor ze de deur door ging.
'Hé!'zei ze verontwaardigd en ze trok zich los. 'Wat moet je?'
'Wat is er met Chloë?'
'Niets,'snauwde ze.
'Komaan, Line! Please, zeg gewoon wat er is. Ik zal het echt niet verder vertellen, hoor.'
Ze keek even bedenkelijk. Toen werd haar blik opgewonden. 'Ze had zaterdag een fotoshoot met Justin Bieber.'
Rik en Anne die net naar binnen wilden gaan keken naar ons. Vast omdat ze Justin Bieber hadden gehoord. Iedereen vond hem fantastisch.
'Echt?'vroeg ik ongelovig.
'Ja, maar hij kwam niet opdagen.'
Dacht ik het niet. Vast een verzinsel.
'Had ze het verzonnen?'vroeg ik, nieuwsgierig naar de rest van het verhaal, want ik zag in Line's ogen dat het verhaal nog niet afgelopen was.
'Nee, natuurlijk niet!'zei ze verontwaardigd. 'Hij zat vast in de sneeuw.'
'Tss.'zei ik. 'Komaan, en jullie geloven dat?'
'Eerst niet, maar toen kwam ze met een geweldig verhaal.'Ze glimlachte. 'Maar ik denk dat we naar binnen moeten.'Ze grijnsde en liep snel de klas in voor ik haar tegen kon houden.
Hoe oneerlijk. Zou ik ooit nog te weten komen wat er nu eigenlijk was? Vast niet. Misschien moest ik Celine eens op onderzoek uitsturen...

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen