Foto bij Scène 6: Roodkapje

Sorry mensen, door omstandigheden veel te lang niet kunnen posten...
Anyway, hier is het volgende stukje

Jager
*kijkt zoekend om zich heen*
“Hier staan helemaal geen mooie bloemen!”


Verteller
Sst, je bent te vroeg!


“Oh, sorry.”

"Dus, terug naar Roodkapje. Iedereen noemt haar zo sinds haar oma een cape met een manteltje met een rode kap voor haar heeft gemaakt, die ze altijd draagt. Op een dag huppelde roodkapje vrolijk door het bos, ze ging haar oma koekjes brengen, oma was ziek. Op een veldje zag ze prachtige bloemen staan en ze besloot een boeketje te plukken voor haar zieke oma."

Roodkapje
“Wat een prachtige bloemen!”
*Plukt zowat alle bloemen van het veldje.*

"Terwijl Roodkapje bloemen aan het plukken was, kwam er een wolf langs, met wie ze even gepraat had over haar oma. De wolf was erg vriendelijk, maar ging al snel verder terwijl Roodkapje verder bloemen plukte.
Maar toen Roodkapje niet veel later bij het huisje van haar oma aankwam, was die er niet."


“Oma?”

"In Oma’s bed lag de wolf. Roodkapje herkende hem gelukkig op tijd en rende weg om hulp te halen, waarbij ze haar mandje koekjes en alle bloemen liet vallen."

“Maar er is niemand die mij wilt helpen!”

“En de jager dan?”

“Oh, is het aan mij nu?”

“Ja.”

“Hier staan helemaal geen mooie bloemen!”

Acteur
“Euh, hallo, jij bent een jager, geen bloemist!”


“Ja, dat weet ik wel, maar de bloemist is gesloten en ik moet bloemen hebben voor de verjaardag van mijn moeder.”

“Maar mijn oma is opgegeten door de wolf! U moet me helpen!”

“Dat wil ik best doen, meisje, maar eerst bloemen.”

“Oh nee, ik heb ze net allemaal geplukt en ze zijn gevallen.”

“Nu dit weer! Er loopt hier ook geen enkel verhaal goed!”

“Ik kan die kinderen toch niet vragen tegen de wolf te vechten?”

Aarzelend “Misschien kunnen ze met iets anders helpen?”


Oplossing: kinderen knutselen bloemen voor de jager

Spreuk: Nu de jager zijn bloemen had, nam hij zijn geweer om oma te gaan redden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen