Foto bij Hs 79 - Verhoor

(door Inge)
Onze volledige klas en zelfs enkele leerlingen van onze parallelklas staan in het kantoortje van hoofd Marthas. Er zijn ook enkele agenten en nog een andere man bij. Ik vind dit een beetje benauwend en eng.
"Hallo, mijn naam is detective Lannoo, en ik onderzoek het vliegtuigongeval. Luister, jullie zijn allemaal heel close met Sven Gouters, dus jullie weten allemaal wat met hem gebeurd is", begint de man ,"jullie weten dus ook dat het geen toeval was dat zijn vliegtuig neerstortte. Voor de duidelijk ik ben niemand van jullie aan het beschuldigen en ik verdenk zeker niemand van jullie. Maar als jullie iets weten over wat er gebeurd is, of als jullie zelfs maar vaag iets weten wat ons zou kunnen helpen, zoals een naam van een persoon die niet zo dol is op Sven, wil ik dat jullie direct bij mij komen. Nu gaan we jullie een voor een ondervragen. Wees niet bang om iets te vertellen! De eerste persoon die we willen spreken is Shailene Parker."
We stappen met een vreemd gevoel het lokaal uit.

We moeten wachten in de gang tot het aan ons is. "Ik vind dit zo vreemd. Nooit gedacht dat ik ooit door de politie ondervraagd zou worden", mompelt Leslie. Ik knik en neem zijn hand vast. Hij glimlacht even. Shailene komt het lokaal uit en nu is het Sasha's beurt. In het voorbijgaan trekt ze een raar gezicht naar me wat me toch doet lachen. Lynn komt naast me staan ,"Lang geleden dat ik dit moest meemaken", zucht ze.
"Wacht, jij hebt dit al eens meegemaakt?", vraag ik verbaasd. Ze knikt en zucht ,"Maar ik ben er niet trots op. Enkele jaren geleden, op de set van een of andere film, werden er allerlei juwelen gestolen. Mensen dachten dat ik het gedaan had, ik had nogal een slechte reputatie daar. Maar dat was niet zo. Bleek uiteindelijk dat een of ander perfect blond meisje met perfecte blauwe ogen en een perfecte attitude het had gedaan. Blijkbaar was ze toch niet zo perfect."
Ik geef haar een knuffel.

Mijn naam wordt afgeroepen. Ik zucht. "You can do this", fluistert Leslie in mijn oor. Ik glimlach en druk een kusje op zijn wang. Daarna ga ik het kamertje binnen.
"Dus, Inge, hoe goed ken jij Sven Gouters?", vraagt de man direct. "Wel euh, best goed, ik was een tijd echt heel goed bevriend met hem. Nadat hij vertrok naar Frankrijk en ik in coma belandde, is ons contact wat verwaterd. Ik heb hem daarna nog wel terug gezien maar niet zo veel. Maar hij is nog steeds echt een goede vriend van me. Ik kan hem alles vertellen, dat weet ik."
De man knikt ,"En kan hij jou ook alles vertellen?"
"Ja, tuurlijk", antwoord ik. Hij knikt opnieuw en noteert iets ,"Heeft hij je ooit iets verteld over iemand die hem niet zo leuk vond?"
Ik schud mijn hoofd ,"Nee, ik denk van niet."
"En is jou wel eens opgevallen dat er iemand was die hem niet aardig vond?"
Ik haal mijn schouders op ,"Het is natuurlijk wel Sven. Hij houdt van feestjes en hij praat veel meer dan nodig is. En het is logisch dat er mensen zijn die zijn grappen niet altijd leuk vinden of niet altijd blij zijn met zijn beslissingen."
"Kan je enkele van die mensen opsommen, Inge?", vraagt de detective. Iets in zijn houding staat me niet aan.
"Euh", mompel ik. Wat moet ik nu zeggen? Chanyeol haatte Sven toen die met Lynn had gezoend? Maar ik weet best dat Chanyeol het niet heeft gedaan en ik wil niet dat die detective dat wel denkt. Ook Leslie had ooit een hekel aan Sven maar dat ga ik dus zeker niet vertellen. Claire en Juliette waren niet zo blij dat Sven hun school verliet maar dat is niet zo belangrijk denk ik.
De man knikt even, ook al heb ik niks gezegd en stelt een andere vraag : "Ik heb al een aantal keer gehoord vandaag dat Sven de reden is dat jij in coma lag. Wat heb je daarover te zeggen?"
"Ach, het was niet echt zijn schuld", mompel ik. De man knikt weer ,"Ok, ik denk dat we genoeg weten. Je kan gaan."
Ik heb geen idee wat ze nu van me denken maar ik stap vlug het lokaal uit.

Heey, denken jullie dat iemand van de personages het heeft gedaan? Of was het iemand die we nog niet kennen? Laat een reactie achter met jouw verdachte ;)

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    super goeed

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Ik denk dat of Claire/Julliette het heeft gedaan of iemand die we nog niet kennen. Ik verwacht niet iemand van rma, al kan dat natuurlijk wel de grote plot twist zijn, want we al een hele niets van Rein gehoord. Dus hij kan het ook hebben gedaan, maar dat denk ik niet want daar is hij te aardig voor. Al kan het wel zijn dat hij het moest doen van degene die hem steeds smst. Snel verder xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen