Foto bij Hs 77 - Bijzondere Les

(door Sasha)
Met een vreemd gevoel in mijn maag stap ik het magielokaal binnen. Ik heb de hele dag al een raar gevoel. Shailene zit de hele dag al tegen iedereen te vertellen dat Sven vanavond terugkeert uit Nieuw Zeeland. Ze is zo erg veranderd sinds ze Sven heeft ontmoet. Dat vind ik wel goed. Ik denk dat ik verkeerd was over Sven. Ik dacht dat hij alleen maar aan meisjes en alcohol dacht, maar iemand die mijn zus zo kan veranderen moet wel een geweldig persoon zijn. Misschien moet ik maar eens met hem praten of zo. Ik ga op mijn plaats zitten. Enkele minuten later komt Logan binnen. Zijn blik haakt zich even vast in de mijne. Ik kijk vlug weg en neem mijn boek uit mijn tas. "Ok, hallo allemaal, Daan, ga zitten alsjeblieft, Sarah en Sammantha mag ik ook even jullie aandacht? Bedankt. Vandaag gaan we het hebben over de uitwerking van de zwaarste spreuk die er bestaat, een spreuk die een persoon kan vermoorden, ook wel zwarte magie genoemd in boeken. Sla jullie handboek open op pagina 246. Laten we eerst even naar de eerste kader kijken. Sasha, wil jij even lezen?"
Ik schrik op ,"Euh wat?"
"Ik vroeg of je de kader wil voorlezen?", herhaalt Logan en hij kijkt me met zo'n typische ik ben de leraar-blik aan. Ik zucht.
"Misschien moet je na de les maar even bij mij komen, je bent nogal afgeleid de laatste tijd", stelt hij voor. Ik trek een wenkbrauw op. Meent hij dit serieus? Gaat hij nu echt doen alsof hij niet weet waarom ik afgeleid ben?
Ik zucht alleen maar nog eens en begin de kader voor te lezen.

Na de les blijf ik alleen met Logan achter in het lokaal. "Dus, waarom moest ik hier blijven?", vraag ik en ik ga voor zijn bureau staan.
"We hebben niet echt meer gepraat over "ons", sinds we terug zijn uit Carcassonne."
Ik kijk hem vreemd aan ,"Logan, jij maakte het uit, weet je nog? Ik ga niet zeggen dat ik volledig over je ben, maar ik begin daar te komen. Luister, ik zal nooit stoppen met van je houden, maar ik denk dat we gewoon beter zijn als vrienden." Ik druk een kus op zijn wang en wil me net omdraaien wanneer zijn telefoon een geluidje maakt. Hij opent het bericht en lijkt heel hard te schrikken.
"Is er iets mis?", vraag ik verbaasd.
Hij slikt even ,"Het is van het ziekenhuis, ze wouden de school contacteren maar hadden blijkbaar enkel mijn nummer..."
"Het ziekenhuis?", vraag ik bezorgd ,"Wat is er aan de hand?"
"Het is Sven", antwoordt Logan ,"Het privévliegtuig waarin hij hierheen vloog is onderweg neergestort."

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    spannend

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Omg! Snel verder
    ik voel me echt schuldig tegenover je personages, omdat ik het erg vind van Sven, terwijl hij hartstikke gemeen was tegen iedereen. Xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen