Foto bij Hs 73 - Nieuw Nieuws

(door Inge)
Hand in hand met Leslie loop ik het magielokaal binnen. Enkele leerlingen zitten al klaar voor de les. Ik zie Sasha alleen met een boek aan een tafeltje zitten. Ik glimlach en trek Leslie mee daarheen. "Hey, S!", begroet ik haar. Ik neem een stoel en ga bij haar zitten en zie dat Leslie hetzelfde doet. Sasha kijkt op van haar boek en legt het weg ,"Hey." Ik kijk haar verbaasd aan. Er is iets aan de hand.
"Wat is er?", vraag ik. Ze haalt haar schouders op ,"Ik was net na de repetitie in het lokaal met Logan en hoofd Marthas kwam hem halen voor een spoedvergadering. Er is iets aan de hand, ik wou dat ik wist wat het was." Ik kijk haar verbaasd aan. "Wacht", zegt Leslie ,"Wie is Logan?"
Ik glimlach. "Mag ik het hem vertellen?", is mijn vraag aan Sasha. Ze zucht even maar knikt dan toch. Op dat moment komt meneer Compton binnen. Ik draai me vlug om en ga naast Leslie aan een tafeltje zitten.
"Jongens, ik moeten jullie eerst even iets meedelen, voordat we aan de les kunnen beginnen", zegt meneer Compton.
"Is er weer een uitwisselingsproject?", vraagt Daan lachend. Onze magieleraar schudt zijn hoofd ,"Nee, we krijgen er een nieuwe leerling bij in deze klas. En jullie kennen hem. Sven Gouters komt terug naar RMA..."

(door Sasha)
Ik ren mijn zus achterna op de gang. Ze was eerder het lokaal uit dan mij en ik wil haar nog wat vragen. "Shailene, wacht even!"
Ze stopt met lopen en draait zich om ,"Sasha, wat een verrassing! Mijn lieve zuster, moest jij niet wat langer in het lokaal blijven om meneer Compton iets te vragen over het toneelstuk?" Ik slik even. Ik weet nog steeds niet hoe ze daar achter is gekomen. "Sven is je boyfriend, toch? Wist je dat hij hierheen zou komen?" Ze wacht tot ik vlak voor haar sta en haalt haar schouders op ,"Tuurlijk wist ik het. Hij verandert van school voor mij!" Eindelijk zie ik een soort van verbazing en vrolijkheid in haar ogen, wat me bijna doet glimlachen.
"Luister, Shailene, ik ben heel blij voor je, maar ben je niet bang dat hij een ander doel heeft? Ik heb alle verhalen over Sven gehoord en ik weet niet zo zeker of hij wel een goede jongen is. We mogen dan niet meer zo close zijn, maar ik geef nog steeds om je. En ik wil niet dat je teleurgesteld wordt."
Ze kijkt me nu weer met haar duistere ogen aan ,"Ja ja, dat Logan Compton jou heeft teleurgesteld wil niet zeggen dat elke jongen zo is. Sven is anders en geloof het of niet, hij houdt echt van me. Dat wéét ik." Nadat ze dat heeft gezegd, draait ze zich om en loopt weg.

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    Yeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaah niet ergs aan de hand. : )

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    ohw, ik dacht dat er iets ergs was, maar Sven komt alleen maar terug. niet dat dat niet erg is, maar minder erg dan ik had verwacht. ik dacht eigenlijk dat iemand weer een ongeluk ofzo had gehad. leuk stukkie trouwensss! x

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen