||06||
||Nine Days and Twenty Hours till the game||
Blijkbaar viel ik op een geven moment in slaap, want ik wordt opeens wakker op mijn harde bed. Vermoeid sta ik op om te kijken Hoelaat het is. Stik er in, ik heb nog maar dertig minuiten om me klaar maken en me te melden bij Animinata om vervolgens naar het vecht centrum te gaan. Gauw spring ik uit bed en ren ik naar mijn kleedhoek om daar mijn uniform aan te trekken. Gauw doe ik mijn haar in een staart en ik vlecht die staart ook in. Gauw maak ik een lunch pakket en daarna ren ik richting de deur van het huis wat ik misschien nooit meer zie. Ik doe de deur open en stap dan vervolgens het huis uit. Na enkele secondes van het van me vooruit staren, doe ik de deur dicht. Ik kijk het huis nog eventjes aan voordat ik met kleine stappen de straat en vervolgens de wijk uitloop. Ik kijk op het briefje met de uitleg van de locatie waar ik me moet melden. Ik loop enkele straten in en uit en vervolgens arriveer ik bij de desbetreffende locatie waar inderdaad Animinata staat samen met een paar andere kandidaten waaronder Polina, die niet al te vrolijk lijkt. Ik loop naar de groep, begroet de rest en daarna krijg ik een identificatie armband om. Iedere kandidaat heeft zo armband maar de afbeelding wijkt af, ik kijk naar mijn armbandje en ik zie dat mijn afbeelding de half maan is. Ik kijk stiekem ook naar de andere kandidaten om te kijken of ik misschien vriendinnen kan maken. Voordat ik een van de kandidaten, een meisje met halflang rood haar kan aanspreken, houdt Polina me pissig tegen. Polina draagt hetzelfde outfit als ik, alleen zij draagt een vlecht die om haar linkerschouder valt. En haar armband wijkt af van de mijne, zij heeft ster als afbeelding. "Zo, dus jij wilt mij dood hebben?" zegt Polina pissig "hoe ziek ben je in dat lelijke hoofd van je?" Ze kijkt me aan alsof ik gestoord ben. Niet dat het niet klopt, maar Polina mag geen gelijk van me krijgen, en al helemaal niet vanwege dit. "Karma is een trut, dat weet je toch?" zeg ik met een glimlach "je krijgt enkel wat je verdient". Polina staart me geschrokken aan als ik loop naar het rood harige meisje waar ik al heen liep. "Hallo" zeg ik met glimlach "hoe heet je?". "Hallo" zegt ze begroetend " Ik ben Tijana, wie ben jij als ik vragen mag?". "Mijn naam is Emmelie, je hebt trouwens een orginele naam Tijana" zeg ik handschuddend "Wie is je rivaal?". "Mijne is Maraaya, ik gaf ons op, en ze is er stiekem wel blij mee, ook al uit ze pure haat vanwege de deelname" zegt Tijana lachend terwijl ze wijst naar het zwartharige meisje verder op "wie is jou rivaal?". "Mijne is Polina, ik heb het als een soort wraak actie gedaan, en daar is ze niet blij mee". We wisselen nog heel wat woorden uit maar dan valt me wat naars op, Polina loopt naar Maraaya en fluistert wat in haar oor terwijl ze wijst naar mij, ik zie Maraaya knikken op het gene wat Polina zei terwijl ze iets terug fluistert en dan wijst naar Tijana, beide kandidaten lachen en lopen dan sneaky naar andere kandidaten toen om blijkbaar hetzelfde door te vertellen. Ik krijg een naar gevoel in mijn buik, wat zijn Maraaya en Polina van plan? Willen ze alle kandidaten tegen ons werken? Willen ze dat iedereen ons doodt zodat hun levend blijven? Elke keer als een van de twee meiden naar een andere kandidaat gaat, krijg ik meer buikkrampen. En elke keer dat de desbetreffende kandidaat lacht, krijg ik een rolberoerte. Ik moet er achter zien te komen wat ze willen uitspoken, want ik wil me kans op leven niet verkleinen door valsspelers, en al helemaal niet door valsspelers zoals Polina en Maraaya. Maar daarvoor heb ik Tijana's hulp nodig, zonder haar gaat mijn plan mislukken en dat weet de rest ook.
_______
Zo weer een nieuw hoofdstuk! Vinden jullie het leuk?
Er zijn nog geen reacties.