||02||
||Ten Days and Seven Days until the game||
Ik loop het klaslokaal binnen en ik neem plaats naast mijn beste vriendin Maimuna, die trouwens ook een hekel heeft aan Polina en de drie roze prinsesjes, maar ik wed dat Polina ook zo denkt over mij en Maimuna maar dan in plaats van Polina en de drie roze prinsesjes zijn ik en Maimuna in Polina's ogen Emmelie en Maimuna, de twee rebellen uit het noorden. Ik weet niet waarom ze onze afkomst erbij noemt maar ik hou doe vraag maar voor me want dan is de kans op een Polina streek stukken kleiner. "Hoe was de pauze?" vraagt Maimuna aan mij. "Polina was weer aan het zeuren, ze denkt dat ik bloed over haar kluisje heb gegooid" zeg ik terwijl ik mijn boeken uit me tas haal. "Maar jij hebt toch bloed over haar kluisje heen gegooid?" zegt Maimuna terwijl ze haar boek openslaat op bladzijde negentien. "Dat weet ik" zeg ik "maar dat hoeft zij toch niet te weten, dat kan haar zwarte gat van een hart niet aan, dat had je onderhand moeten weten Mai". "Even dit onderwerp weggegooid," zegt Maimuna "er komt zo een beroemde spelmaker naar de klas". "Wie?" Zeg ik enthousiast terwijl ik op en neer zit te springen op mijn stoel. "Wees eens een keer rustig Em, en om je vraag te beantwoorden, Anminata Nielsen komt zo, je weet wel, die vrouw van dat ene programma waarin ze mensen het water ingooien voor de lol". "Ik wist het" zeg ik terwijl ik me boeken weer in me tas gooi "Ik kan niet wachten wat ze te melden heeft, misschien is ze opzoek naar mij voor een of ander programma over meiden die moeten overleven met nachtmerries zoals Polina". "Dat klinkt als een goed programma, alleen daar pas ik niet in, en je weet dondersgoed dat ik op televisie wil komen en beroemd wil worden en die kans laat ik niet gaan en dat weet je Emmelie" zegt Maimuna lachend. "Eigenlijk wist ik het niet" zeg ik verontwaardigd "je wou altijd dierenarts worden". Voordat Maimuna iets terug kon zeggen, werden we onderbroken door mevrouw Lozar, onze docent Geschiedenis. "Luister goed studenten van klas 5M" zegt mevrouw Lozar "vandaag hebben we een speciale gast in deze les, het is niemand minder dan Animnata Nielsen, ze gaat jullie vertellen over een nieuw progamma en ik kan werkelijk niet wachten om haar te halen, sterker nog, ik ga haar halen, houden jullie je gedeisd?". Als de klas ja knikt, glimlacht mevrouw Lozar en loopt ze de deur uit. Ik pak mijn boek en begin te lezen, want als mevrouw Lazor wat doet, duurt het minstens tien minuiten voordat ze terugkeert. Ik open het boek en begin te lezen. Meteen dwalen mijn gedachten weg als sneeuw voor de zon, ik vergeet alle nare dingen die gebeurd zijn en ik focus me enkel op de zinnen van het boek. Na voor mijn gevoel uren pure rust wordt mijn rust verstoord door hard applaus voor Animinata Nielsen, die zojuist is gearriveerd. "Dankje iedereen" zegt Animinata met een Brits accent "ik voel me gevleid". Ik zucht door die opmerking, ze doet echt alsof ze de koningin is terwijl ze eigenlijk een presentratrice is. "Oke, het progamma waardoor ik hier nu dus ben heet Rival Games" zegt ze lachend "het is een spel waarin rivalen tegen elkaar strijden voor veel roem en geld, en met veel bedoel ik ook echt heel veel roem en met veel geld bedoel ik ook miljoenen euro's die allemaal voor jou zijn". Ik steek mijn vinger op aangezien ik wel heel veel interesse begin te krijgen om mee te doen. Vechten tegen tutje Polina, dat klinkt werkelijk hemels, en Polina is niet bepaald sterk dus dat moet wel lukken. En je wordt nog beroemd en rijk ook, ik wil het liefst meteen een inschrijfformulier pakken en me opgeven, want dit klinkt als de hemel voor mij en ik verdien dat wel voor een keertje. "Wat is je vraag?" Zegt Animinata tegen mij met een glimlach. "Mag ik een inschrijfformulier? Want ik Zie het wel zitten om mee te doen en niet alleen vanwege de roem en geld" zeg ik terwijl ik van Animinata een formulier krijg, "Dankje" antwoord ik terwijl ik meteen een pen pak. Ik staar naar het formulier en de eerste vraag. Hoe heet je voluit? Ik glimlach en noteer op het blad als antwoord Emmelie Sabina Elina Di Forest. Snel kijk ik naar de volgende drie vragen en die vul ik ook meteen in. Daarna komt de vraag: wie is je rivaal en geef ook exact dezelfde informatie op als wat je bij jezelf deed. Ik schrijf snel alle antwoorden op en met twijfels over Polina gokte ik maar gewoon, want ja, ik weet niet hoe lang Polina is en hoe sterk ze is dus dat moest ik wel gokken want ik ga niet bij haar aankloppen voor de antwoorden. Nadat ik alles heb ingevuld, geef ik het formulier aan Animinata, die het formulier dankbaar aanneemt en alles doorleest. Als ik het formulier heb gegeven, neem ik weer plaats naast Maimuna die geen formulier heeft aangenomen. "Waarom ga je je niet inschrijven? Je wilt zo graag beroemd worden en dit is verreweg een hele grote kans die je moet grijpen met beide handen". "Ik vertrouw het niet zo" zegt Maimuna "het klinkt super gevaarlijk en ik wil geen gevaar oplopen dus deze kans laat ik met plezier liggen met beide handen". "Jij bent echt gek Mai," zeg ik "je wilt zo graag beroemd worden maar je durft gewoon niet, zeg het dan gewoon, ik lach je heus niet uit, hooguit een beetje". "Heb je een boord voor je kop Em" zegt Maimuna pissig "dit spel is net zo erg als de hongerspelen en jij biedt je doodleuk aan? Je flirt misschien wel met de dood!". "Stel je niet aan Maimuna, ik doe gewoon wat goed voor me is en als je dat niet accepteert, dan ga ik wel weer weg". Nadat ik deze woorden heb gezegd gaat direct de bel. Ik pak me tas en loop als eerste de deur uit, op naar het kunstlokaal.
• Weer een nieuw hoofdstuk, soms kan het zijn dat ik later een nieuw hoofdstuk plaats maar dat komt vanwege het feit dat mijn vakantie over is en ik inmiddels naar 2 Havo ga.
Reageer (2)
Ik ben inderdaad dertien bijna veertien
9 jaar geledenIk ga naar 2 VWO, we zijn als het goed is allebei 13!
9 jaar geleden