Goeiemorgennnnn! :-)
Zoals jullie zullen merken wordt er soms een beetje 'Vlaams' gepraat in de hoofdstukjes waar Manon's ouders in voorkomen. Het leek me leuk om dat erin te steken. :-)
Fijne dag iedereen! :-)

Ik zet m'n tas chocomelk neer op tafel en leg vervolgens m'n boterhammen ook neer op tafel als m'n moeder net de trap afkomt. Verbaasd kijkt ze me aan. 'Ik dacht dat jij al weg ging zijn? Ging jij niet naar Brussel vandaag?' Ik rol met m'n ogen en schud m'n hoofd. 'Hanne kan niet, ze heeft er gisteren voor gebeld. 'Ah, amai... Da's ook niet schoon van haar.' Ik knik zachtjes en neem een slokje van m'n chocomelk. 'En wil je het toppunt weten?' M'n moeder kijkt me vragend aan en knikt. 'Haar vader heeft haar tickets niet besteld voor zaterdag.' M'n moeder trekt haar wenkbrauwen op en verslikt zich haast in haar koffie. 'Pardon? Dus dan moet ge helemaal alleen gaan.' Ik knik en knabbel wat aan m'n boterham, die ik niet echt naar binnen krijg, me al druk aan het maken over zaterdag. 'Goh... Ma meiske toch. Hoe ga je dat nu doen?' Ik haal m'n schouders op. 'Ik heb geen flauw idee, normaal ging Hanne haar vader ons brengen zei ze.' M'n moeder zucht en kijkt naar buiten. 'Zou papa me niet willen voeren?' 'Dat ga je eens aan hem moeten vragen... Maar dat moet wel lukken he.' Ik zucht eens, m'n vader die me moet voeren... Dat zal volgens mij een probleem worden. 'En wat ga je nog doen vandaag?' 'Ik ga eens naar Gent gaan denk ik...' M'n moeder knikt, stelt zich recht en drinkt nog eens van haar koffie. 'Ik ga vertrekken he, wil je juist nog enkele dingen van 't kruidvat halen?' Ik knik en m'n moeder schuift me een papiertje onder m'n neus met allemaal dingen die ik moet halen in de kruidvat. 'Tot deze avond! Veel plezier he, Ahja... Deze avond eten we fricandon met kriekjes, goed?' 'Toppie! Tot deze avond!'

Ik bekijk mezelf nog eens in de spiegel en knik tevreden met de keuze die ik daarnet gemaakt heb. Ik neem nog snel m'n rode lippenstift, doe die op en steek m'n oorringen in. Voor de laatste keer kijk ik in de spiegel, ik strijk een kreuk in m'n blauwe jurkje plat en wandel vervolgens m'n kamer uit. Snel neem ik al m'n spulletjes bij elkaar en werp ik nog een blik op de klok voor ik m'n sandaaltjes aandoe. Ik zou me maar beter haasten, of ik mis m'n bus nog...

Reageer (2)

  • awsten

    Ik vindt het nu al leuk :3

    8 jaar geleden
  • DreamyHoran

    Goed geschreven (:
    Snel verder
    X.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen