‘Ja, ik weet wat ik met jou ga doen.’ De hoed was even stil, maar bulderde toen met alle macht door de zaal. ‘Ravencl- SLYTHERIN!’ Luid gefluister ging de Great Hall door, en de meest linkse tafel begon luid te applaudisseren. Het Hogwarts logo op mijn gewaad, veranderde naar het Slytherin logo. Ik liep razendsnel van het podium af, en ging aan de Slytherin tafel zitten. ‘Aangenaam! Ik ben Jasmine White,’ zei een blond harig meisje waar ik naast ging zitten. Ze had een vriendelijke blik in haar ogen. Ook de rest van Slytherin leek me nieuwsgierig aan te kijken. ‘Sarah Delaney,’ zei ik. Ik keek even de tafel rond, en herkende toen het blonde haar van de arrogante jongen. Hij zat er treurig bij, en had een norse blik op zijn gezicht.

‘Dus Sarah, vertel eens, waarom kom je nu pas naar Hogwarts?’ vroeg een bruin harige jongen, die zichzelf had voorgesteld als Max. ‘Ik heb nooit eerder een brief gekregen,’ zei ik nadat ik de voedselbrij in mijn mond had doorgeslikt. ‘Merkwaardig!’ Ik knikte. ‘Ach ja, ik ben er nu.’ ‘Weet je wat ik ook apart vond?’ zei Jasmine. Ik keek haar vragend aan. ‘Dat de hoed zichzelf versprak. Dat heeft hij in de tijd dat ik op Hogwarts zit nog nooit gedaan.’ ‘Dat heeft de oude hoed inderdaad nog nooit gedaan,’ zei Max. ‘Vreemd,’ mompelde ik. Bedenkelijk keek ik voor me uit. De hoed noemde me ook Riddle, inplaats van Delaney. Wat had dat te betekenen. Ik voelde even de neiging om het te vragen, maar wist dit te onderdrukken. Dumbledore zal me het vast wel vertellen. ‘Sarah, wat is je bloedstatus eigenlijk?’ vroeg Max uit het niets. ‘Bloedstatus?’ ‘Ben je een mudblood?’ vroeg Max, en de walging was duidelijk in zijn stem te horen. ‘Ik weet niet hoe dat hier allemaal zit,’ siste ik, ‘maar ik ben in een weeshuis opgegroeid. Mijn ouders zijn dood. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden.’ Max keek me aan met een blik vol spijt. ‘Oh, sorry. Laat maar zitten dan,’ zei de jongen snel, en keek praatte daarna niet meer met me.

Ik keek op toen Jasmine tegen mijn arm tikte. ‘Sarah, niet te snel kijken. maar die blonde jongen, Draco Malfoy, hij kijkt naar je.’ Voorzichtig keek ik en herkende het witblonde haar van de arrogante jongen. Zo heette hij dus, Draco Malfoy. Hij leek me aandachtig aan te staren. Ik boorde mijn ogen in de zijne, en zodra hij dit doorhad keek hij snel weg.

Reageer (2)

  • Aynur

    Aaaah, Draco is verlegen, hihi
    :Y)

    Suuuperleuk!!!!
    (Y)
    (H)

    8 jaar geleden
  • EvilDaughter

    Oe Draco

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen