Foto bij Scène 2: Ezel

Verteller
"De dwergen vonden Sneeuwwitje te mooi om haar te begraven en dus maakten ze een prachtige glazen kist voor haar.
Dagenlang bleven er steeds een paar dagen bij haar. En nog meer dagen. Weken."

Grumpy
“Zeg, we moeten ook nog in de mijn kunnen werken hé? Waar blijft die prins?”


“Euh, geen idee. Hoort er een prins te komen dan?”

“Zo gaat het sprookje toch?”

“Tja, de tekst is verdwenen hier, doordat er zo weinig kinderen zijn die de boeken nog lezen tegenwoordig.”

“Ja, laat al maar, ik snap het. Ik moet het zelf oplossen.”
*Neemt gsm, belt naar prins.*
“Ring, ring.”

Prins Hans
“Hallo?”


“Prins Hans, één van de zeven dwergen hier. Zeg, waar blijft ge? Ge moet Sneeuwwitje wakker komen kussen!”

“Oei, ja. Sorry vriend, maar ik heb geen paard. Dat moet ik nog gaan kopen.”

“Haast u dan.”
*Hangt op.*


“Ja, zeg, nu heb ik wel een probleem. Ik wil best een paard gaan kopen en naar Sneeuwwitje gaan, maar mijnen ezel wilt geen geld meer geven.”

“Ezel?”

Verteller
“Ja, zeg, ge kent da toch? Da verhaal van Ezeltje Strek Je?”


“Euh, nee…”

“Ja, alle, goe bezig. En da noemt zich de verteller. Tis goe, ik zal wel overpakken.”

“En wa moet ik dan doen?”

“Gij, gij moogt de ezel spelen!”

“Ezel? Ikke?”

“Ja, gij, wie anders? Iemand moet het doen hé.”

Ezel
*zucht*
“Goed dan.”
*Kleedt zich om tot ezel*
“III AAA”

"Kennen jullie het verhaal van Ezeltje Strek Je?
Ik zal het jullie even vertellen. Prins Hans had namelijk een ezel die hij erg graag had. Het was dan ook een erg bijzondere ezel. Hij diende niet om zware dingen te dragen of karren te dragen. Nee, deze ezel, kon iets heel bijzonders. Als prins Hans de juiste woorden zei, kwam er namelijk geld tevoorschijn uit de ezel."


“Ezeltje, Strek je!”

*Ezel laat iets bruin vallen*

“Dat ziet er niet bepaald als geld uit…”

“Hoe kan dat nu?”

“Ja, weet ik veel? Gisteren werkte het nog?”

“III AAA”

Acteur
“Misschien is er iets mis met het verhaal?”


“Ja, misschien… Misschien had onze ezel daarnet toch gelijk…”

Naar kinderen: “Hebben jullie misschien een idee wat het probleem kan zijn?”



Oplossing: Het is de verkeerde ezel. Kinderen moeten mee ezel spelen, bij één van hen komt er dan wel ‘geld’ tevoorschijn.

Spreuk (om verhaal terug op gang te brengen): “Ezeltje, Strek Je!”

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen