Foto bij Hs 70 - De Uithoeken Zijn het Belangrijkst...

(door Shailene)
Ik leef me volledig uit op de dansvloer van dit bal. Tot mijn eigen grote verbazing heb ik echt plezier. Ik voel me anders vanavond. Alles straalt een ander gevoel uit. Ik weet niet wat me overkomt. Juliette, Sven en enkele van Juliettes vriendinnen dansen rondom mij. Ik lijk het middelpunt. Sven is echt zo leuk. "Psst, Shai", fluistert Juliette en ze haalt een klein flesje whisky uit haar tas. Ze duwt het in mijn handen en ik neem enthousiast een slok. Dit is het echte leven. Zo hoort het te zijn. Sven lacht en ik geef het flesje door aan hem. Hij grijnst en neemt een grote slok, waarna hij het aan Lisanne, een vriendin van Juliette geeft.

(door Sasha)
Samen met Inge dans ik op het ritme van de muziek, die gespeeld wordt. Silke is bij Rein, Britney bij Nils en Shailene bij haar nieuwe vrienden. "Heb je dorst? Ik ga anders wel even drankjes halen", stel ik voor. Inge knikt instemmend maar lijkt zich dan te bedenken ,"Nee, ik ga wel."
"Ach nee, ik kan doe het wel", zeg ik en ik kijk naar de bar. Pas op dat moment zie ik wie er achter de bar staat. Logan. "Oh."
Inge knikt ,"Ik ga wel." "Ach nee, ik kan dit aan", zeg ik en ik ga naar de bar toe.
"Twee cola's alsjeblieft", mompel ik en ik probeer Logan zo weinig mogelijk aan te kijken. "Sasha", mompelt hij.
"Jep, da's mijn naam, kun je nu die drankjes halen?", vraag ik nerveus. Ik kijk hem nu toch aan. Zijn anders altijd zo fonkelende ogen staan nu wat doffer dan normaal. Hij knikt treurig en neemt twee glazen.
"Vermaak je je hier?", vraag ik om de stilte een beetje te doorbreken.
"Niet echt", antwoordt hij ,"Ik ben niet echt zo'n feesttype. En al helemaal niet iemand die achter een bar gaat staan."
Ik lach even ,"Ik ook niet. Ik zat liever de hele avond op mijn kamer met een goed boek." Hij glimlacht en knikt begrijpend. Het liedje dat gespeeld wordt, verandert in Begin Again van Rachel Platten.
"Goh, ik hou van dit liedje", mompelt hij en hij zwaait even met zijn hand.
"Ik ook!", schreeuw ik verrast uit en ik glimlach.

(door Shailene)
"Kom je mee naar buiten?", vraagt Sven en hij trekt aan mijn mouw. Ik knik en ga met hem mee naar de achtertuin. Eigenlijk is deze plaats zo erg nog niet.
We gaan op de grond zitten, vlakbij de struik waaruit licht komt als je Inge en Sasha gelooft, haha.
"Hoe gaat het tussen jou en Juliette?", vraag ik.
"Hoezo?", antwoordt hij en hij bijt even op zijn lip. Zijn blonde haren liggen slordig door elkaar.
"Jullie hebben toch wat?", mompel ik en ik probeer niet opdringerig te klinken. Hij lacht ,"Babe, dat was gisteren!"
Ik grijns ,"Idioot!" "Dank je", antwoordt hij vrolijk en hij legt zijn hand op de mijne. Mijn hart begint even sneller te kloppen. Shailene, waarmee ben je bezig? Dit is niet hoe een strijder zich gedraagt! Dat soort gedachten gaan door me heen maar ik negeer hen. Vanavond kan alles. Morgen is een andere zaak.
"En hoeveel vriendjes heb je al gehad?", vraagt hij. Ik grijns ,"Wel, in Amerika had ik er even denken vijf oh en bij de modeclub ook nog een dus zes ,ja zoiets." Ik verzin het allemaal. Ik heb heus wel al een vriendje gehad maar nooit serieus. Maar ach aangezien het Sven is, neem ik niet echt aan dat hij een echt antwoord wilde.
Hij grijnst weer ,"Misschien kan je er nog eentje bij krijgen." Ik lach even, buig me naar hem toe en druk mijn lippen op de zijne.

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    yeeeeeeeeeeeaaaaaaah. En hoppelijk inderdaad. Want ze is te gemeen.

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Oehh!
    hopelijk wordt Shailene minder gemeen door Sven al verwacht ik dat niet, want hij is zelf ook niet zo aardig....
    snel verder xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen