Foto bij 6. Liefde

Vandaag was het zo ver. Ik had Thoma afgezet bij mijn moeder en vader zodat hij daar dit weekend kon logeren. Ik had Harry bij me uitgenodigd. Ik zou gaan koken. Dat deed me dan toch weer een klein beetje aan de eerste keer denken toen we naar het pretpark gingen, hadden we s'avonds ook gekookt. Ik pakte de vers gemaakte pasta uit de koelkast en gooide die in het warme water. De saus was aan het pruttelen en ik veegde wat zweet van mijn voorhoofd. Koken was vermoeiend. De tafel stond al gedekt voor twee en ik stak de kaars nog aan en roerde nog eens in de saus. De bel ging en ik liep snel naar de voordeur waar Harry glimlachend stond. 'Hey.' Zei ik en gaf hem snel een kus op zijn wang en liep terug weg. Ik hoorde zijn lach en niet veel later stond hij mee in de keuken. 'Lukt het of moet ik helpen?' Vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op. 'De pasta zit er net in en de saus staat op.' Zei ik en keek hem aan. 'Dan hebben we nog even tijd.' zei hij lachend. 'Je hebt je werk er in gestoken.' Zei hij en keek naar de tafel. Ik bloosde. 'Als ik het doe, doe ik het goed.' Zei ik en hij lachte. 'Dat geloof ik graag.' Zei hij en kwam naast me staan.

Het eten was klaar en ik schepte op. 'Wat wil je drinken?' Vroeg ik hem. 'Heb je witte wijn?' Vroeg hij en ik knikte en liep naar de ijskast waar ik witte wijn uithaalde en het inschonk voor ons. Ik ging zitten. 'Smakelijk.' zei ik en begon rustig te eten. 'Hoe was je dag nog?' vroeg ik hem. 'Ging wel, ze hadden twee uur sport dus ik had twee uur vrij.' Zei hij. Ik glimlachte. 'Ja Thoma was er helemaal wild van.' Zei ik lachend en nam een slokje wijn. 'Had je nog plannen met me?' Vroeg hij en keek me aan en knipoogde. 'Ja hoor subiet ga ik je bespringen en trek ik al de kleren van je lijf.' Zei ik zo serieus mogelijk. Hij keek even gechoqueerd maar ik schoot dan in de lach. 'Oh het was een grapje.' Zei hij lachend. 'Ik dacht al.' Ik grinnikte. 'Ook al zou ik dat willen zou ik het toch niet doen.' Zei ik ineens serieus. 'Daar ben ik nog niet klaar voor.' Zei ik en keek hem aan in zijn groene ogen. 'Dat snap ik.' Zei hij en glimlachte hij legde een hand op mijn hand en ik glimlachte. 'Bedankt dat je me tijd geeft.' Zei ik.

Na het eten stopte ik alles in het afwasmachine. 'Harry, ik zou graag met je naar buiten gaan.' Zei ik en keek hem even aan. Hij knikte en hij pakte twijfelend mijn hand en ik kneep er zachtjes in als teken dat ik het oké vond. Ik trok hem mee naar de tuin en ging op de hangmat zitten. Harry kwam naast me zitten en ik keek naar de nachthemel. 'Welke ster is van jou.' Fluisterde hij. Ik had hem vorige keer over de ster verteld. 'Zie je die heldere ster naast de maan?' Vroeg ik. Hij knikte. 'Dat is Liam.' Zei ik met een kleine glimlach. 'Dat is mooi.'Fluisterde hij. Ik legde mijn hoofd op zijn schouder en keek naar boven.

Ik hoorde een knak en niet veel later lag ik op de grond met Harry boven op me. Ik begon te lachen. 'Te veel gewicht voor de hangmat.' Zei ik lachend. Harry lachte ook. 'Wat zijn we toch weer lekker bezig.' zei hij en keek me aan. Ik glimlachte en zonder na te denken drukte ik mijn lippen op de zijne. Het voelde goed. Ik voelde het gat in mijn hart dichtgroeien. Hij kuste me zachtjes terug en ik legde mijn handen op zijn wangen.
Ik haalde mijn lippen van de zijne en glimlachte kleintjes. 'Ik vind je echt leuk Harry.' Fluisterde ik. 'Ik jou ook Liam.' Zei hij en legde zijn voorhoofd op de mijne. Ik glimlachte kleintjes.

We zaten in de zetel en we waren een film aan het kijken. Het was al één uur s'nachts maar ik maakte geen aanstalten om te zeggen dat hij naar huis moest. 'Ik denk dat ik maar eens naar huis ga, het is één uur.' Zei hij en keek me aan. Ik slik en hij stond recht. 'Harry.' Mompelde ik. 'Ja, Liam?' 'Blijf.' Fluisterde ik en ik keek hem beschaamd aan. Hij glimlachte en drukte een kus op mijn lippen. 'Oké.' Fluisterde hij. 'Kom.' Mompelde ik en drukte de tv af. Ik liep naar boven en gaf hem een jogging en pakte er zelf één voor mij. Ik liep naar de badkamer en kleedde me snel om zodat hij ook kon. Ik ging in bed liggen en keek naar de foto kader van mij en Niall. Harry kwam binnen en ging naast me liggen. 'Is dat Niall?' Vroeg hij. Ik knikte. 'Ja dat is hem.' Fluisterde ik. Hij drukte een kus op mijn kruin en trok me dicht tegen hem. Ik zuchtte en voelde me veilig. Ik legde me op zijn borst. 'Slaapwel.' Fluisterde ik en viel in slaap.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen