Chapter 1
Severus
Het was vroeg in de ochtend, iedereen sliep en dat wou hij graag, anders konden ze hem zien. Hij deed de deur open en sloeg zijn mantel iets dichter om zich heen, het was guur. Hij liep naar de boom die in het midden van het dorpje stond, oude, verwaarloosde huisjes stonden eromheen. Na eerst goed gekeken te hebben, pakte hij een stokje en tikte op het gat. Hij deed verbaasd een stap achteruit, toen hij zag dat er iets anders dan alleen zijn boek in lag. Het was een bundeltje dekens, en een brief. Hij pakte de brief en vouwde hem open;
Severus Snape,
Ik ben de dochter van de zus van jouw moeder,
Jeweetwel heeft mij en mijn familie opgespoord na een aanslag op zijn doodoeners,
Ik heb een dochter en wil dat ze veilig blijft,
Haar naam is Violet Prince,
Ze is vijf dagen geleden geboren,
Voed haar op, alsjeblieft
Ik ken je niet, en jij kent mij niet maar je bent de enige familie die ik verder nog heb
Victoria Prince
Hij keek naar het bundeltje, het bleek een baby te zijn. Prince was zijn moeder's achternaam, tot ze trouwde met een Muggle, Tobias Snape. Ze had het nooit eerder gehad over een zus, of andere familie. Hij stak zijn handen in het gat en haalde het bundeltje er voorzichtig uit, hij pakte ook zijn boek en sloot het gat weer met een tikje van het stokje. Zijn toverstok, want hij Severus Snape was een tovenaar. Hij stak de brief tussen het boek en stak het boek in een van zijn binnenzakken. Hij duwde wat stukjes deken weg en zag een klein gezichtje, het gezichtje van Violet Prince. Ze sliep en merkte niets dat ze nu niet meer bij haar moeder was maar bij een of andere oom. Hij keek om zich heen, de zon begon op te komen en dan zou de bakker opstaan. Vlug liep hij naar zijn huis en sloot de deur achter zich, hij liep naar de keuken en legde de baby op het aanrecht. Hij vouwde de dekens helemaal open en bekeek de kleine baby. Ze was prachtig, schattig en liefdevol. Hij had geen idee hoe hij haar moest verzorgen, hij had geen verstand van luiers of wat een baby moest eten. Ja, borstvoeding, maar hij was geen vrouw. Plots schoot hem iets te binnen, Lucius en Narcissa Malfoy hadden vijf dagen geleden ook een zoontje gekregen. Zou hij hen kunnen vragen of ze haar wouden opvoeden? Dan konden ze zeggen dat het een tweeling was. Nee, zijn gevoel zei op de een of andere manier dat hij haar moest opvoeden. Hij zou gewoon bij de Malfoy's aankloppen en advies vragen. Hij vouwde de deken weer om de baby en pakte haar stevig vast, daarna verdwijnselde hij en verschijnselde vlakbij Malfoy Manor. Hij keek of alles goed met Violet was en zag dat ze wakker geworden was, met grote oogjes staarde ze naar hem, voor ze in luid gehuil uitbarstte. Hij probeerde haar te sussen toen opeens Bellatrix Lestrange voor hem stond.
'Hallo Sna...' ze keek met grote ogen naar de baby. 'Is dat... heb jij... Draco?' ze keek van hem naar Violet.
'Bella, nee! Ik vond haar, ze werd op mijn stoep gelegd en deze brief zat erbij' hij viste de brief uit zijn binnenzak en gaf hem aan Bellatrix.
'Maar waarom kom je dan hier? Denk je dat wij haar gaan verzorgen?' Bellatrix fronste haar wenkbrauwen.
'Nee, nou ja eigenlijk... ik weet niet hoe ik haar moet verzorgen' zei hij zachtjes. Bellatrix schoot in de lach en hij voelde dat hij rood werd.
'Oke, kom maar we zullen zien of ze wat voor je willen doen, Draco is echt ongelooflijk, die word drie keer per nacht wakker en dan moet Narcissa weer borstvoeding geven' zuchtte Bellatrix. Ze liepen het huis in en Bellatrix schreeuwde door het huis. 'Joejoe, Cissy, Snape wil je spreken, hij heeft een kind!'
Bovenaan de trap verscheen Lucius Malfoy en keek haar boos aan.
'Wil je wel even stil zijn, het is dat Draco net wakker was anders had er wat gezwaaid voor je' blijkbaar had Lucius niet eens geluisterd naar wat Bellatrix had geroepen. Achter Lucius verscheen Narcissa met een krijtende baby in haar armen.
'Lucius niet zo boos, Bella wat had je nu weer?' ze keek haar zus aan, en leek lichtelijk geïrriteerd.
'Snape heeft een kind!' zei Bellatrix triomfantelijk.
'Wat? Snape een kind?' zei Narcissa ongeloofwaarig, ze zag nu pas Snape die wat verscholen in de schemering stond.
'Ik vond haar op de stoep' mompelde hij. Violet was opgehouden met huilen toen hij met Bellatrix naar het huis liep. 'Ze is evenoud als Draco' zei hij.
Bellatrix zwaaide met de brief, die ze nog niet had teruggegeven, Lucius kwam een beetje boos de trap aflopen en griste de brief uit haar handen. Nadat hij hem uit had liep hij naar Snape en keek naar Violet, hij pakte haar zonder iets te vragen over en liep ermee naar Narcissa.
'Violet Prince, ze is echt beeldschoon' zei hij. Narcissa knikte en keek naar het meisje, die keek naar de baby die in haar armen lag. Draco en Violet keken elkaar even aan.
'Snape, wat brengt je hier? Kom je zeggen dat je een kind hebt?' Lucius leek iets minder boos.
'Nee, hij weet niet hoe hij haar moet verzorgen' Bellatrix schoot opnieuw in de lach.
'Maar dat geeft niet, kom Snape, dan leer ik je het wel. Bella, maak jij even de logeerkamer gereed?' Narcissa keek streng naar haar zus, wiens gezicht op onweer stond na het horen van die opdracht. Hij liep naar Narcissa toe en Lucius gaf hem Violet terug. Samen liepen ze naar een kamer die Draco's kamer bleek te zijn.
Reageer (2)
Baby Draco zo cuteeee. Omg. ^^
8 jaar geledenOeeh, dit bevalt me wel! Leuk idee!!
9 jaar geledenSnel veder? <3