Verder?

"Eindelijk veilig" zuchtte Tess!
Oma, oftewel Granny was totaal uitgeput, het zusje van Tessa en Tess, Elina moest huilen en de tweeling zat onder het bloed. Na urenlang bang door een woud te zijn gedwaald is dat ook wel logisch. Gelukkig hadden ze met behulp van Stormwind en Sterre, de 2 belangrijkste beschermers van Lilas, een boomhut gevonden. Ook al was Granny uitgeput, ze maakte een bedje voor Elina. Eigenlijk is ze te goed voor de wereld.. Nadat Elina in bed lag gingen Tessa en Tess op onderzoek uit in de omgeving, je kan maar nooit zeker genoeg zijn. Omdat er 2 eenhoorns en 2 meisjes zijn neemt elk meisje een eenhoorn onder haar hoede, Tess met Sterre en Tessa met Stormwind. De eenhoorns hadden ook al een veilig onderkomen gevonden in de hut waar ze konden slapen. Granny ging ongerust bezig met de boomhut inrichten, ongerust omdat haar 2 kleindochters alleen in het woud rondliepen, ook al had ze zo hard geprotesteerd, Tessa en Tess hadden haar overtuigt.. Dat moet ook wel 2 jonge, bewapende vrouwen.. Dat zou toch wel goed komen? Tessa en Tess slopen rond. Van elk geluid dat ze hoorden schrokken ze, maar ze schrokten het meest van ineens luide, marcherende voetstappen. Snel doken ze achter wat struikjes, struikjes zijn het ideaalst, je kan door een paar blaadjes kijken terwijl de anderen je niet zien. De voetstappen kwamen steeds dichterbij. Hoe dichterbij de voetstappen kwamen, hoe zekerder ze van de zaak werden... Xemors... De Xemors liepen langs, je hoorde ze kibbelen in een onbegrijpelijke taal, terwijl de tweeling zichzelf niet durfde te bewegen. Ze konden uit de discussie wel halen dat ze naar hun zochten.. Toen de Xemors om de hoek waren keken ze elkaar aan. Als er 1 groep was zouden er nog wel veel meer zijn.. `Okej, we weten dan er nu op ons gejaagd wordt, maar Granny is ongerust en het wordt al laat. Misschien moeten we nog even opzoek naar water en levensmiddelen, maar dat moeten we echt terug.´ zei Tessa nog steeds een beetje stil. Tess knikte. Ze dwaalden wat en kwamen na een uur bij een rivier, waar ze hun flessen vulden. Naast water was er nauwelijks wat te vinden in het woud. Ze begonnen de terugtocht en kwamen bij de hut toen het al heel donker was. Granny zat hun al op te wachten. `Hier, wat water Granny. Je zult het wel nodig hebben..´ zei Tess. Granny dronk een paar slokjes en wees de bed van de tweeling aan. ´Ga daar maar slapen, als er wat mis is, je mag me altijd wakker maken hoor. ´ De tweeling was erg dankbaar, misschien was hun grootmoeder nog wel waardevoller dan 100 ouders. Ze gingen liggen en vielen snel in slaap. Granny pakte de flessen en liep naar Elina, die had nog niks gehad vandaag. Zachtjes schudde ze haar wakker, ´hier, neem wat water´ gulzig dronk Elina het op en viel weer in slaap. Granny glimlachte, wat was ze toch gelukkig eigenlijk dat ze 3 kleindochters had. Ze borgde de flessen op in een kastje, waar nog wat potjes naast stonden, in Lilas werd ze nog wel es heks genoemd, omdat ze medicijnen maakte, gelukkig was ze nog nooit officieel beschuldigd. Langzaam slofde Granny naar een hoekje, plofte neer en ging slapen. Ze wou de wacht wel houden, maar haar ogen bleven niet open.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen