Heel, heel lang geleden begon de oorlog..
De Xemors kwamen opzetten uit de diepten van de wereld..
Hun doel was vermoorden, zodat zij aan de macht zouden komen.
Er waren 34 werelden, waarvan 2 het langst stand hielden.
Die 2 waren Riffort; het land der Feeën, beschermt door draken en Lilas; het land der wijze Mensen, beschermt door eenhoorns.
Maar de oorlog woedde zolang, dat zelfs Riffort en Lilas het begaven.. De Xemors vielen op de nacht met de maansverduistering aan, onverwacht. De Xemors hadden zich in 2 groepen gesplitst, allebei gingen ze een wereld aanvallen.. Hun theorie? De stad binnendringen en alles wat leeft kapot maken. De beschermende dieren hadden de mensen en feeën in slaap gebracht, heel dom zou je denken, maar de dieren werden zo agressief, ze roken de Xemors maar konden niks doen, er was geen andere mogelijkheid. Voor de mensen was er geen ontkomen aan, ze werden ingesloten. Zo stierf in die nacht een deel van de mythische wezens. Alles wat de Xemors zagen doden ze, van koning tot duif, het maakte niet uit, als ze maar konden doden. Maar er waren een paar Mensen uit Lilas die de stad konden uitvluchten, 2 heel gewone meisjes, zonder ouders, die woonden met hun oma en zusje in het woud. Ze zagen het land in vlammen opgaan, dus als er iemand de Xemors haat zijn zij het wel, maar er zijn nog 2 feeën die de Xemors meer haten, de kroonprinsen van Riffort. De Xemors hadden hun ouders al eerder vermoord dus waren ze gaan rouwen in het bos. Ze hadden niks gemerkt van de nachtelijke invasie. De volgende dag toen ze weer naar ´huis´gingen was er niks meer. Onbewust vertrekt het gezin en de 2 jongens naar het zelfde woud, het woud waar normaal geen Xemors zouden komen. Waarom? De grootste vijanden van de Xemors leefden daar, de Spinnen van Do. Normaal zouden de Xemors niet het woud ingaan, maar ze weten dat er mensen en feeën zich daar schuilhouden, ze willen niks in leven houden dus zien ze geen andere keus dan het woud ingaan...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen