1. Liefde
Het verlies. Het was nu al vier jaar geleden. Maar ik voelde hoe elke dag het gat in mijn hart groter werd. Ik kon geen man meer aan kijken of ik dacht dat ik hem bedroog. Ik wou mijn oude leven niet los laten. Want ik wou hem niet vergeten. Die mooie jaren die hij me gegeven had. Zijn vuil blonde haren die ik als eerste zag al ik wakker werd. Zijn grote oceaanblauwe ogen die me verliefd aankeken vanaf het moment dat ik hem ontmoette. Zijn aanstekelijke lach die ik elke dag meer en meer mis. Ik was mijn man verloren gewoon van de een op de andere dag. Geen afscheid kunnen nemen omdat hij dat niet wou. Als ik had geweten dat het zo snel gedaan kon zijn had ik meer 'ik hou van jou.' Tegen hem gezegd. Had ik hem nog meer vast gepakt en gekust. Hem nog vaker laten zien waarom ik van hem hield. Maar dat is allemaal te laat. Thoma had het in het begin ook moeilijk maar na een jaar had hij het een plaats gegeven. Wat ik goed vond voor de jongen maar ik kon het geen plek geven.
Ik reed van de parking af van mijn werk en reed naar Thoma zijn school. Het was drukker als ooit. Ik ben van werk veranderd zodat ik meer verdiende en om toch op tijd te stoppen voor Thoma te gaan halen. Ik reed op de parking en stopte de auto. Ik stapte uit en wandelde naar het binnenplein. 'Dag Liam.' Zei één van de moeders. Ik knikte en wachtte geduldig tot de bel ging. De kinderen kwamen buiten, en ik zag mijn grote jongen ook afscheid nemen van zijn vrienden. 'Papa!' Riep hij blij en gaf me een knuffel. Ik glimlachte en sloeg mijn armen ook rond hem. 'Wat wil je eten?' Vroeg ik en pakte zijn hand vast. 'Stoofvlees.' Zei hij. 'Met frietjes?' Vroeg ik en hij knikte heftig. Ik grinnikte en we liepen naar de auto. 'Papa het is bijna oudercontact.' Zei Thoma. 'Wow, is het nu al oudercontact?' Vroeg ik verbaasd. 'Ja gaat snel eh.' Zei hij lachend. 'Wie is je leerkracht dit jaar?' Vroeg ik. 'Meneer Styles.' Zei hij. 'Oh meneer Styles en is hij een beetje een goede leerkracht?' Vroeg ik. 'Ja hij is heel grappig en heeft elke dag een gekke hoed aan.' Zei hij lachend. Ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en glimlachte. 'Dat is heel fijn.' Zei ik. 'Ja, de datum en het uur zit in mijn boekentas.' zei hij. 'Oh voor je oudercontact dan zal ik dat subiet eens bekijken.' Mompelde ik en parkeerde op de oprit en stapte uit. Thoma stond al aan de deur. Ik opende de deur en deed mijn schoenen en mijn jas uit. Ik beet op mijn lip. Elke dag in dit huis binnen komen deed toch pijn. Ik maakte het eten klaar en pakte Thoma zijn boekentas. Ik haalde zijn agenda eruit en zag dat ik nu vrijdag een afspraak had om half vijf. Dat kwam mooi uit. dan konden we even naar het park en dan terug naar school komen. 'Moet ik nog iets bevestigen dat ik kom?' Vroeg ik en keek naar Thoma. 'Ja een handtekening eronder zetten.' Zei hij. Ik knikte en pakte een pen en tekende onder het uur.
Na het eten zaten we op de zetel. 'Heb je geen huiswerk?' Vroeg ik. 'Ja.' Zei hij snel en liep naar zijn boekentas om daar zijn papieren uit te nemen. 'Als ik moet helpen mag je het zeggen.' zei ik en stond op en zette een muziekzender op en pakte de strijkplank om al onze kleren te strijken. 'Papa kan je even helpen?' Vroeg hij na een tijdje. Ik liep van mijn strijkplank vandaan en liep naar mijn zoon terug. 'Wat is er?' Vroeg ik en ging naast hem zitten. Hij wees naar een oefening en ik begon het zo goed mogelijk uit te leggen.
'Slaapwel lieverd.' Fluisterde ik en gaf hem een kus op zijn voorhoofd. 'papa we moeten nog naar buiten kijken.' Mompelde hij en ging op zijn knieën zitten en keek naar de sterren. Ik ging naast hem zitten en gaf hem een kus. 'Daar is hij.' Zei ik en wees naar de grote ster. Het certificaat dat ik had gekregen van Niall had ik ingekaderd en in mijn kamer gehangen. Thoma knikte en ging liggen. 'Nu kan ik vredig slapen.' Mompelde hij. Ik glimlachte en kuste hem op zijn wang en verliet de kamer.
Ik ging mijn kamer binnen en pakte de foto van mij en Niall. Ik ging naar het raam en deed het open. 'Ik mis je.' Fluisterde ik en mijn woorden werden mee genomen door de wind. Hopelijk kwam hij aan in de hemel. Ik keek naar mijn ster en droomde zachtjes weg. 'Slaapwel mijn liefde.' Ik sloot de raam en ging in mijn bed liggen waar ik nog een boek ging lezen en daarna ook ging slapen.
Reageer (2)
Ik ben blij dat dit het vervolg verhaal is. En ik vind Liam zo zielig..!
8 jaar geledenIk vind het zo zielig voor Liam!
9 jaar geleden