Foto bij Aflevering 1

Hope you like it!

"Hallo allemaal en welkom bij Harry Potter Idols Teacher edition! Ik ben Albus Përkamentus, jullie presentator van dienst en ik zal mijn best doen jullie er zo veel mogelijk van te laten genieten! Speciaal voor jullie hebben we tien gewillige leraren bij elkaar gezocht wiens taak het is jullie omver te blazen met hun talent! Ze hebben alle tien dezelfde droom: hét idool van Zweinstein worden! Ik stel hen even aan jullie voor: Rubeus Hagrid!" Onder een luid applaus bestijgt Hagrid het podium. Hij zwaait enthousiast naar het publiek en slaat daarbij per ongeluk tegen de kroonluchter die aan scherven spat. "Oh Hagrid!" mompelt Perkamentus terwijl hij de luchter repareert. "Als volgende hebben we: Sybilla Zwamdrift!" Opnieuw barst het applaus los en de vrouw beklimt het podium. "Danku, danku! Volgens mijn theekopje belooft het een bijzondere avond te worden!" Perkamentus rolt met zijn ogen alvorens verder te gaan. "Severus Sneep!" Vooral het deel van de zaal dat in het groen gekleed is, juicht nu uit volle borst. Perkamentus gaat door: "Minerva Anderling!" Filius Banning! Pomona Stronk! Remus Lupos! Alastor Dolleman! Gladianus Smalhart!" Er klinkt gefluit en enkele meisjes vallen in zwijm bij het zien van hun afgod. "En tot slot: Dorothea Omber!" Het wordt stil in de zaal. Alleen Vilder klapt luid. Dan weerklinkt een luid boegeroep. "Kom, kom. Wees eens wat respectvoller allemaal! Ok! Dan gaan we nu even naar de jury."

Terwijl de deelnemers het podium verlaten, richt iedereen zich op de jurytafel. "Welkom, welkom bij Harry Potter Idols, Jenny. Hoe vind je het om jurylid te kunnen zijn van zo'n grote show?" "Hoe ik het vind?! Hoe ik het vind?!" roept Jammerende Jenny. " Alsof ik nog niet genoeg te doen heb! Weet je hoeveel WC's er zijn in dit kasteel?! En douches en baden?! Dan heb ik het nog niet gehad over die badkamer van de klassenoudsten! Daarover gesproken, vorige week zag ik daar iemand wel heel bijzonder..." "Ben je dan niet blij om jurylid te zijn? Je hebt het aanbod toch zelf geaccepteerd." "Omdat ik me vereerd voelde. Wie denkt er ooit aan die zielige, jammerende Jenny voor iets uit te nodigen? Niemand! En dan word ik gevraagd om jurylid te zijn! Wat een eer!" Jenny begint te snotteren. "Ok, wat vinden jullie, Fred en George?" "Wel, na Harry Potter Idols seizoen 1 gewonnen te hebben en al gejureerd te hebben in seizoen 2 zijn we erg blij opnieuw van de partij te kunnen zijn voor de Teachers Edition." "Daar ben ik het mee eens! Zoals Fred zegt: het voelt een beetje alsof we bij de show horen." Perkamentus knikt instemmend. "Elke week hebben we een ander gastjurylid en ik ben blij jullie mee te mogen delen dat we voor deze aflevering niemand minder hebben dan de enige echte Cornelis Droebel! Cornelis, heb je er zin in?" "Ja, ik denk het wel, ik hoop veel talent te mogen zien vanavond!"

"Ok, daarmee is alles gezegd en is het tijd om erin te vliegen! We gaan vanavond van start met Rubeus Hagrid. Hij brengt 'The Monster' van Eminem en Rihanna. Graag uw applaus voor Hagrid!" Hagrid loopt het podium op gekleed in zijn jas van mollenvellen. Het refrein van het lied is speciaal voor hem verlaagd en het klinkt niet slecht, maar hij verrast iedereen pas echt met zijn raptalenten. Aan het einde van het nummer klinkt een luid applaus en geeft de jury zijn mening: "Go Hagrid! Ik moet toegeven dat George en ik dat niet verwacht hadden!" "Ik wil wel weten wat voor monster er onder dat bed is..." "Waarschijnlijk dat Monsterboek." "Of een draak?" "Of een schroeistaartige skreeft?" "Nee Fred! Die beesten zijn veel te groot daarvoor!"
Perkamentus kucht even. "Euhm ja, Cornelis, wat vind jij ervan?" "Monsters? Oh nee! Ik haat monsters, nergens goed voor. De wetten daaromtrent moeten dringen verstrengt worden!" "Ik bedoel wat je vind van Hagrids optreden." "Ooh! Goed, niet veel op aan te merken. Alleen de uitspraak kan een stuk beter." "Jenny?" Jenny kan geen woord uitbrengen en jammert alleen maar. Na enkele minuten kalmeert ze een beetje en roept "een monster heeft mij vermoord!"

Perkamentus beslist dat het het best is om zo snel mogelijk verder te gaan met de volgende deelnemer en kondigt Dolores Omber aan met het nummer 'Honesty' van Billy Joel. Omber heeft duidelijk aan haar act gewerkt. De muziek wordt gespeeld door iemand aan een roze piano die helemaal gekleed is in het roze en zelfs roze haar heeft. Er zijn twee balletdanseressen met al even roze jurkjes en al even roze haren. Omber staat vooraan op het podium met een kat in haar handen en zingt in een roze micro. Het klinkt niet al te zuiver en er zijn enkele verschrikkelijk valse noten bij. Aan het einde klinkt weer het boegeroep. "Waarom doen jullie dat nu?! Dat was toch schitterend!" roept Droebel. "Echt prachtig, Dolores, ik ben fan!" "Wow, ik had nooit gedacht dat ik ooit zou hopen dat ik niet één, maar twee oren kwijt was!" zegt George. "Ik ga nog liever dood dan dat een tweede keer te moeten horen!" deelt Fred mee. "Van dat kattengejank moet ik pas echt wenen!" jammer Jenny.

Na Omber is het de beurt aan Severus Sneep met 'My first, my last, my everything' van Barry White. Het lied is perfect voor Sneeps zware stem en hij doet het verrassend goed. Achteraf klappen opnieuw vooral de zwadderaars. "Zeer goed, Severus!" zegt Droebel, "Volgens mij kan je zeer hoog eindigen!" "Dat vind ik niet!" kondigt George aan, "Ik hoop dat dat jouw 'first' en 'last' aflevering was." Fred knikt instemmend. "Het zat zo vol emotie!" snikt Jenny, 'Ik voelde de liefde!"

Perkamentus haalt een briefje uit zijn gewaad waarop de aankondiging voor de volgende kandidaat staat. Hij leest af wat die voor hem geschreven heeft. "De volgende deelnemer is een beroemde schrijver, hij is lid van de Orde van Merlijn, derde klasse, erelid van de Bond Tegen de Zwarte Kunsten en hij is vijf keer op rij door Heks en Haard uitgeroepen tot Tovenaar met de Charmantste Glimlach! Uw applaus voor Gladianus Smalhart!" Breed glimlachend betreedt Smalhart het podium. "Goedenavond heren! Dames..." Er klinkt gegiechel en opnieuw vallen enkele vrouwen in zwijm. De muziek begint te spelen en Smalhart zingt 'I'm too sexy' van Right Said Fred. De vrouwen in de zaal juichen enthousiast en de mannen kijken eerder walgend. "De oorspronkelijke uitgever van het lied mag dan wel 'Right Said Fred' heten, maar in dit geval is het toch: wrong said Fred!" "En wrong said George!" "Het was niet slecht, Gladianus. Je presence kan wel nog wat werk gebruiken." zegt Droebel. Jammerende Jenny kijkt met toegeknepen ogen naar Smalhart. "Ik probeer te zien wat ze dan zo 'sexy' aan jou vinden."

Vervolgens is Pomona Stronk aan de beurt. Zij brengt het nummer 'Earth song' van Michael Jackson. Ze zingt niet slecht, al zijn de hoge tonen niet altijd zo makkelijk voor haar. Voor haar staat een grote plantenbak met aarde. Op de tonen van haar stem komen er planten omhoog die aan het einde van het lied weer in de aarde zakken. "Ik vond het een leuk concept met die planten, Pomona." zegt Droebel. "Wij ook!" beaamt de tweeling en Jammerende Jenny knikt snikkend.

"De volgende deelnemer is Filius Banning! Hij brengt het nummer 'Little Talks' van Of Monsters And Men." "Daar gaan we weer met de monsters!" jammert Jenny. Banning zingt de mannenstem én de vrouwenstem van het lied. Achter hem staan drie tovenaars met trompetten die enthousiast spelen. "Zalig! Ik wil meteen gaan dansen!" George trekt Fred van zijn stoel en samen doen ze de dans die ze moesten leren voor het kerstbal tijdens het Toverschool Toernooi. "Jongens, jongens, die dans past nu toch echt niet op de muziek! Zo moet je het doen!" Droebel staat recht en doet een 'riverdance'. De tweeling kijkt verbijsterd toe. "Nee! Dat past er ook niet op!" jammert Jenny. Het moet als volgt!" Al zwevend doet ze een soort mislukt ballet. "Ja, laten we dat zo snel mogelijk vergeten en verder gaan met de volgende kandidaat!" kondigt Perkamentus aan.

Die volgende kandidaat is Sybilla Zwamdrift met 'I predict a riot van Kaiser Chiefs. Haar dromerige stem past niet echt bij het lied wat zorgt voor een rare combinatie. Ze heeft het lied wat vertraagd zodat het toch al wat beter bij haar past. "Waarom koos je voor dat lied?" wil Fred weten. "Logisch toch! Mijn glazen bol heeft me gisterenavond toevertrouwd dat er ergens tijdens deze show een rel zal plaatsvinden!" "Natuurlijk", mompelt George. "Een rel?!" roept Jenny bang. "Oh nee, dat zou ik niet aankunnen!" Ze begint opnieuw te wenen. "Ik ben het met de tweeling eens. Het lied past niet echt bij jou", vindt Droebel.

Na Zwamdrift is het de beurt aan Minerva Anderling met 'How to save a life' van The Fray. Ze zingt vrij goed, maar er is niet veel bijzonders aan haar optreden: Anderling staat in het midden van het podium met één lichtspot die op haar schijnt. De jury is het erover eens dat het goed klonk, maar dat ze nog wat kan werken aan haar act.

"Nu is het aan Alastor Dolleman om jullie te verbazen met zijn versie van 'Eye of the tiger' van Survivor!" kondigt Perkamentus aan. Tijdens het zingen rolt Dollemans oog wild in zijn kas. Alles in de zaal heeft hij gezien. Halverwege het lied stopt hij en roept: "Malfidus! Haal je kauwgom uit Filisters haar!" alvorens verder te zingen. "Alastor, ik zou je aanraden je optreden nooit te onderbreken voor zoiets onbenulligs als een kauwgom", zegt Droebel. "Of een bom", meent Fred. "Of een aanval van dooddoeners", vult George aan.

"En als laatste voor vanavond is hier Remus Lupos met 'Talking to the moon' van Bruno Mars! Lupos zingt goed en met veel gevoel in zijn stem. Het is een mooi optreden om de avond mee af te sluiten en dat vindt ook de jury: Jenny kan niet stoppen met jammeren, Fred en George zijn even sprakeloos en ook Droebel is onder de indruk.

"Ok! Dat was het voor vanavond! Ik hoop dat jullie er allemaal van genoten hebben! Nu is het aan jullie! Jullie kunnen nu stemmen op je favoriet en dat doe je als volgt:
- plaats een reactie met daarin de personages van best (1) naar slechtst (10).
- degene die op nummer 1 staat, krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt er 9 en zo wordt er doorgerekend tot nummer 10 die dan 1 punt krijgt.
- ik tel de punten dan op en volgende aflevering krijgen jullie te horen wie is afgevallen.
In je reactie kan je ook nummers aanvragen die je graag in de afleveringen wilt en een volgende gastjurylid voorstellen in plaats van Cornelis Droebel.
Dan zie ik jullie graag een volgende keer!”

Onder een luid applaus verlaat nu ook Perkamentus het podium.

Reageer (1)

  • Ambeeer

    Haha blijft toch één van mijn favoriete story's! Leuk dat je opnieuw begonnen bent! (Y)

    1. Alastor Dolleman (love his eye (cool))
    2. Sneep
    3. Anderling
    4. Hagrid
    5. Lupos
    6. Banning
    7. Zwamdrift
    8. Stronk
    9. Smalhart
    10. Omber

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen