Chapter 11:
Pov Valerie
Ik knikte maar even kort naar Fred, maar ik geloofde hem niet echt maar of dat boeit eigenlijk niet ik ging even weg van Hogwarts met mijn twee beste vrienden al. Na een tijdje gelopen hebben moesten we naar boven toe klimmen waar ik deze keer als eerste ging maar deze keer moest je omhoog klimmen. Ik stond al te wachten op de jongens waar ik om me heen zat te kijken door de magazine van een winkel genaamd als Honeydukes Sweetshop, ik tikte ongeduldig op de grond met mijn voet, ik was nooit geduldig geweest en haatte het om te wachten op andere of als iets niet lukte wat ik wil. De jongens waren na een tijd eindelijk omhoog geklommen waar ik ongeduldig zei ' dat werd eens tijd jongens,' ze grinnikte alleen maar om mijn reactie en ze liepen al naar de voorkant van de winkel waar ik ze snel achterna liep. We stonden na een tijdje samen met zijn drieën buiten waar ik ze aankeek en vroeg ' waar gaan we eigenlijk naartoe jongens?' George keek mij even aan maar Fred antwoordde eerder als George ' we gaan naar The Three Broomsticks toe om Butterbeer te drinken ofzo.' Ik knikte even kort naar hem en ik begon al meteen ergens naartoe te lopen met hun achter mijn hielen, George liep algauw naast mijn kant te lopen en Fred aan mijn andere kant waar we later in The Three Broomsticks inliepen en een plekje zocht om te gaan zitten. Ik keek even naar buiten toe terwijl Fred en George vrolijk zaten te praten met elkaar en na vijf minuten later kwam Madame Rosmerta eraan gelopen waar ze naar mij en de jongens staarde en ze vroeg verbaasd ' moeten jullie niet de lessen volgen?' Ik keek Madame Rosemerta even geïrriteerd aan waar ik meteen zei ' en wat boeit jou dat we lessen moeten volgen? Volgensmij moet je alleen gaan vragen stellen wat je klanten willen bestellen?' Ik trok mijn wenkbrauw even kort op en Madame Rosemerta zuchtte even kort waar ze even kort knikte naar mij en ze zei daarna 'wat willen jullie bestellen?' Ik glimlachte even meteen en ik dacht even kort soms is het toch handig om een Malfoy te zijn, je krijgt je zin wat je wilt hebben meestal behalve bij Snape maar verder bij iedereen wel. En ik antwoordde al snel voordat Fred of George konden zeggen ' doe maar 3 butterbeers.' Madame Rosemerta knikte even kort en ze liep meteen weer weg om de andere mensen te vragen wat ze wouden die nog in de kroeg zaten toen ze daar klaar mee was liep ze meteen naar de bar toe om te in schenken, na een tijdje liep ze weer terug naar mij en Fred en George met drie butterbeers waar ze later weer terug liep naar de bar toe om de andere mensen te bedienen met hun drinken. Na een tijdje hadden we onze butterbeer op waar ik algauw naar Madame Rosemerta toeliep om te gaan betalen waar Fred en George achter me aan liepen om ook te betalen waar ik ze aankeek en ik zei snel ' ik betaal voor deze keer omdat jullie hebben geskipt omdat ik eruit ben gestuurd en geen gemaar.' Ik draaide me al weer weg naar ze voor hun nog konden tegensputteren en ik gaf Madame Rosmerta 3 galjoenen toen ze dat had gezegd en ik trok Fred en George mee naar buiten toe waar ik al zuchtend zei 'we moeten maar eens terug gaan naar Hogwarts toe, ik denk dat we nu andere lessen hebben wat we eerst hadden.' Ze knikte maar even kort naar me en we begonnen al naar Honeydukes Sweetshop toe te lopen om die geheime tunnel te gaan gebruiken om naar Hogwarts te gaan zonder te betrapt te worden door iemand. Toen we later in de tunnel zat mompelde ik weer zacht 'Lumos' om licht te hebben waar ik kan zien waar we liepen ik had een gevoel dat er iemand op ons zat te wachten maar dat was natuurlijk onzin wie zal er nou wachten op hun? En ik schudde mijn hoofd even kort door mijn stomme gedachten en gevoel. George klom als eerste naar boven waar hij tegen de standbeeld aanleunde om te wachten op Fred en mij, ik klom na George omhoog waar ik naar beneden keek en ik zei 'Fred schiet eens op we hebben niet zeeën van tijd.' Ik leunde tegen de muur aan waar ik weer met mijn voeten zat te tikken door Fred en na een tijd was Fred eindelijk omhoog geklommen waar de standbeeld weer dicht sloot en ik keek ze even kort aan waar ik zuchtend zei ' ik moet maar eens naar Hermione zoeken zij weet vast wel de weggen om naar Transfiguration te gaan.' Ze lachte even kort door mij en ze knikte weer kort voor weg liepen van mij en ik liep algauw terug naar de kelder toe in de hoop dat Hermione en de andere daar nog waren en dat ik met ze mee konden lopen met de andere Gryffindors om naar Transfiguration toe te gaan. Ik leunde tegen de muur aan om te wachten aangezien de deur nog dicht was en natuurlijk hoorde ik Snape weer praten waar ik met mijn ogen zat te rollen. Na een tijd ging de bel eindelijk af waar ik meteen opkeek naar de deur om te kijken wie eruit kwamen. Hermione en Ron en Harry kwamen als eerste naar buiten met een chagrijnige blikken in hun gezichten waar ik zacht begon te grinniken door ze en ik stond al gauw achter ze en Hermione zuchtte even zacht waar ze zei ' we moeten opschieten jongens we hebben nog maar twintig minuten om de juiste lokaal te vinden en we hebben daar nooit les gehad dus dat word ook nog eens gaan zoeken.' Ik vond dat ze best wel veel streste alleen maar dat ze een lokaal niet weet te vinden? Ik bedoel we zijn hier nieuw dus hoe kan je nu al alles weten waar het is? Hermione en Ron en Harry waren al aan te lopen toen ik weer eens te diep in mijn gedachten was geschonken en toen ik opkeek waren ze al in de verte waar ik begon te rennen en ik zei knorrig ' konden jullie me niet waarschuwen als jullie waren gelopen?' Harry grinnikte even en hij mompelde ' nee had je maar op moeten letten Valerie,' ik rolde even met mijn ogen door hem maar ik reageerde er maar beter niet op, ik had geen zin in ruzie met hem. Na een tijdje hadden we eindelijk de juiste lokaal te gevonden en natuurlijk waren we te laat in de les komen. Professor McGonagall keek ons vieren aan waar ze streng zei ' Mevrouw Malfoy, mevrouw Granger en de heren Potter en Weasley waar komen jullie vandaan? De lessen zijn al vijftien minuten bezig.' Ik zuchtte even zacht en ik mompelde ' het spijt me mevrouw maar we konden de lokaal niet vinden tot we iemand tegen kwam en het ons uitlegde om naar de lokaal te gaan.' professorMcGonagall knikte maar even kort en ze zei ' voor deze keer zie ik door de vingers alleen omdat jullie hier nieuw zijn en de weg niet kennen en nu gaan zitten.' Nadat ze dat had gezegd ging ik snel naast Hermione zitten aan de één na voorste tafel was en naast de tafel waar ik en Hermione zaten kwam Harry en Ron daar zitten en ik keek ze even kort aan met een grijns. Professor McGonagall keek de klas even rond en ze begon de namen uit de lijst te lezen om te kijken wie er allemaal was toen dat klaar was zei ze ' jullie gaan een lucifer in een speld te veranderen, het maakt niet uit als het je de eerste keer niet lukt maar je krijgt daar wel huiswerk op waar je die de volgende keer in moet leveren.' Na een tijd was Hermione als enige gelukt om een lucifer in een speld te veranderen waar Professor McGonagall zei ' tien punten voor Gryffindor.' Toen de les eindelijk af was gelopen had bijna iedereen huiswerk gekregen voor Transfiguration behalve Hermione natuurlijk omdat zij als enige was gelukt om de opdracht te voltooiden.
Reageer (1)
Wow, lekker lang
9 jaar geleden