Foto bij Hs 69 - Achter een masker kan je veel verstoppen

(door Nils)
Het is de ochtend van onze laatste volledige dag in Carcassonne, morgen moeten we vroeg opstaan om naar huis te vertrekken. Ik vond het best een leuke week, ook al leek het op het einde alsof iedereen dingen verbergt, maar dat zal wel mijn idee zijn. Vanavond is er nog een gemaskerd bal en ik ben best benieuwd naar hoe het er uit zal zien. We moesten in de les kunst, maskers maken, en die zullen we vanavond dragen. Ik hoop dat het heel leuk zal worden! En ik kan niet wachten om Britney te zien, in haar nieuwe feestjurk...

(door Rein)
Net hadden we Franse les, waar ik weer niks van begreep en nu hebben we biologie. Ik zit achteraan in het lokaal naast dat ene populaire meisje. Ik geloof dat haar naam Juliette is. De lerares heeft de plaatsen gekozen. Uit mezelf zou ik echt nooit naast deze persoon zitten, ze praat echt de hele tijd tegen me in veel te onduidelijk Frans en dan zegt ze opeens iets luidop en ligt de hele klas plat van het lachen, terwijl ik geen idee heb waarover het gaat. Maar eigenlijk is dat allemaal niet belangrijk. Diep in mij zit dat ene enge gevoel dat ik al enkele maanden niet kwijtgeraak. Ik ben echt heel bang dat het voor altijd in me zal blijven en ik nooit een normaal leven zal kunnen krijgen. Vanavond is het bal. Ik hoop dat er niks ernstigs zal gebeuren. Ik hoop dat ik met Silke kan samenzijn, en deze keer zonder alle problemen. Ik wil één avond, alles vergeten en bij haar zijn. Het zou immers wel eens de laatste keer kunnen zijn, dat we gelukkig samen kunnen zijn. Ik weet dat ze antwoorden verdient, maar ik durf hen niet aan haar te geven, omdat ik bang ben voor de gevolgen. Ik slik even, en kijk strak voor me uit.

(door Inge)
Het is pauze. Ik bel naar Leslie. Ik ben zo bang dat Shailene hem iets heeft aangedaan, na alles wat ze gisteren zei. Vanmorgen kon ik hem niet bereiken, wat me nog zenuwachtiger maakt. Na enkele keren overgaan, hoor ik een klik.
"Inge?", hoor ik aan de andere kant van de lijn. Ik slaak een zucht van verluchting. Hij is het.
"Leslie", antwoord ik. "Wat is er?", vraagt hij bezorgd ,"Ik hoor aan je stem dat er iets aan de hand is." Ik glimlach. Niemand kent me zo goed als Leslie. Hij is de enige die aan mijn stem kan horen, hoe ik me voel en dat is waarom ik zoveel van hem hou.
"Ik hou van je, ik was zo bang dat Shailene je wat zou aandoen, na wat ze gisteren zei", leg ik uit en ik vertel wat Shailene gisteren zei.
Ik hoor hem naar adem happen ,"Shailene zei dat? Ok, laat haar maar komen! Ik ben niet bang voor haar!"
"Leslie, doe geen domme dingen", waarschuw ik hem. Ik wil nu echt niet dat hij een gevecht begint of zo. Dan is het nog een geluk dat Shailene hier is.
Hij zwijgt even. "Alsjeblieft, beloof het me", smeek ik.
"Ok", antwoordt hij.

(door Britney)
Ik zit samen met Silke op onze kamer. We trekken onze jurken en maskertjes voor vanavond aan. We hebben onze kledij met elkaar overeengestemd. We dragen dezelfde jurk. De hare is paars, mat een gouden randje en enkele kleine diamantjes. De mijne is lichtblauw, met een wit, glinsterend randje en dezelfde fonkelende diamantjes. Ik maak mijn staart los en laat mijn lange haar over mijn schouders vallen. Silke trekt haar paarse schoentjes aan.
"Zin in?", vraag ik. Ze knikt flauwtjes, maar ik weet dat ze met haar gedachten bij Rein zit. Ik wil ook wel weten wat er met hem aan de hand is. Hij doet zo vreemd de laatste tijd. "Het komt wel goed", stel ik haar gerust en ik glimlach.

(door Shailene)
Deze avond wordt best wel saai, er is niks gepland. Ik heb wel om toestemming gevraagd om iets cools te doen, maar die toestemming kreeg ik niet. Pff, wie is hier de baas, ja? Denken ze nu echt dat ik over me heen laat lopen door een stelletje amateurs? Er is maar één iemand die ik echt nodig heb, uit dat gezelschap. Maar ja, ik zal toch maar naar dat vreemde, saaie bal gaan, zeker. Misschien kan ik nog lol maken met die knappe Franse jongens. Vooral Sven, vind ik leuk. Hij is de enige die ooit mijn hart heeft doen kloppen, zonder iemand wat aan te doen.

(door Silke)
Ik stap de zaal binnen. Hij is echt prachtig versierd. Overal hangen goudkleurige versieringen. Ik duw Rein, in zijn rolstoel voor me uit en kijk goed om me heen. Een discolamp verlicht de zaal in allerlei kleuren en overal zie ik leerlingen van deze school dansen. Britney en Nils lopen hand in hand naast me. Wat verderop zie ik Sasha en Inge al staan. Ze komen naar ons toe, wanneer ze ons zien.
"Hey", begroet Inge ons en ze geeft iedereen een knuffel, Sasha volgt haar voorbeeld. "Dit is geweldig!", schreeuwt Britney uit en ze begint spontaan te dansen op de maat van de muziek. De glinstertjes op Inges masker fonkelen in het licht van de lampen. Even verderop zie ik hoe Juliette in haar veel te korte jurkje, omgeven door heel wat mensen danst. Naast haar danst een meisje in een prachtige jurk met een heel mooi, zwart masker aan. Naast haar zie ik Sven dansen. Ik stoot de anderen aan ,"Wié is dat meisje?", vraag ik en ik knik naar het meisje. Ik zie hoe Sasha's ogen onder haar masker groot worden ,"Het is mijn zus."

(door Sasha)
Ik kijk geshockt hoe anders Shailene er uitziet met die jurk en dat maskertje aan. Ook de manier waarop ze beweegt is anders. Ze lijkt wel... verliefd. Maar dat kan nooit waar zijn als ik denk aan hoeveel zij van de mensheid houdt. Toch vind ik het vreemd om haar zo te zien. Het lijkt alsof ze echt plezier heeft. Ik kijk nog wat verder om me heen en zie Julien met een meisje dansen. Ik zou wel met hem willen praten, maar ik weet dat hij mij zal negeren. Dat doet hij namelijk al een paar dagen. In de hoek van de zaal zie ik een kleine bar, waar je frisdrank en zo te zien ook alcohol kan kopen. Een vrouw staat achter de toog, ik geloof dat ze muziek geeft of zo. Met haar staat een jongeman te praten. Hij staat met zijn rug naar me toe en hij draagt een masker maar toch weet ik dat het Logan is. Het doet me pijn om hem zo te zien. Ik wil hem niet vergeten, ik wil niet zonder hem verder gaan en ik zou willen dat hij hetzelfde voelde, maar misschien is het daar te laat voor. Ik denk dat ik het zelf heb verpest. Inge ziet naar wie ik kijk en slaat een arm om me heen ,"Kom we gaan dansen..."

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen