Foto bij 5. Ster

Twee weken later hadden we ons helemaal aangepast aan ons nieuwe leven. De ene dag kwam Niall vroeger thuis, om Thoma van het school te halen en de andere dag stopte ik vroeger. Wat logisch is maar toch soms zorgde het voor problemen als de ene het vergeten was. Wat alle geluk niet veel voor viel. Vandaag was het mijn dag. Ik ruimde mijn bureau op en knikte naar al mijn collega's. 'Zie je maandag Liam.' Zei Paul. Ik knikte. 'Ja fijn weekend.' Zei ik lachend en liep het bureau uit. Ik stapte mijn auto in en reed naar Thoma zijn school. Ik parkeerde me op de parking van zijn school en stapte uit. Ik liep naar het binnen plein en wachten samen met alle andere ouders. De bel ging en een horde kinderen kwam naar buiten gelopen. Ik grinnikte. Niet veel later kwam Thoma rustig naar buiten gewandeld met een klasgenoot. Hij zag me staan en zei zijn vriendje gedag en liep op me af. 'Papa!' Riep hij blij en gaf me een knuffel. Ik glimlachte naar mijn zoon. 'Wat gaan we deze middag doen?' Vroeg hij. Ik zette hem in de auto en stapte van voor in. 'We gaan nu eerst eten maken voor Papie en dan gaan we naar de kermis die in het dorp staat.' zei ik. Hij klapte in zijn handen en ik grinnikte. Ik reed de parking af en reed naar huis.

'Spaghetti!' Riep Thoma door heel het huis. Ik grinnikte en pakte de pasta uit de kast en gaf die aan hem. 'Wat moeten we nu doen?' Vroeg hij. Ik glimlachte.' De groeten snijden.' Zei ik. Hij knikte. 'Welke wil je erin?' Vroeg hij en stond aan de ijskast. 'Ik wil wortel en paprika.' Zei ik. Hij humde wat en nam voorzichtig de groenten eruit. 'Papa help.' Zei hij en ik draaide me snel om toen ik zag dat er een wortel uit zijn armen wou ontsnappen. Ik gilde zachtjes. 'Oh nee niet de wortel.' Zei ik dramatisch en liep naar hem toe en pakte de wortels uit zijn armen. Hij zuchtte opgelucht. 'Dat was op het nippertje.' Zei hij. Ik grinnikte en legde de groeten op de snij plank. 'Oké, laten we beginnen.' Zei ik en Thoma kwam naast me staan op zijn opstapje zodat hij groter was. Hij waste zijn handen en begon mee te helpen met de groenten.

De spaghetti was klaar en ik zette de potten op tafel. Ik hoorde de deur open gaan en ik glimlachte. Mijn man was thuis gekomen. Ik liep naar de woonkamer en ik zag dat Niall Thoma een knuffel gaf en ik glimlachte. Hij liet onze zoon los en draaide zich om richting mij. 'Goedenavond mijn liefde.' Zei hij en drukte zijn lippen op de mijne. Ik glimlachte tegen zijn lippen aan. 'Het eten staat klaar.' Mompelde ik. 'Mh, het ruikt alle sinds al heerlijk.' Zei hij. Ik grijnsde. 'Kom,dan gaan we eten.' Zei ik en liep naar de keuken. 'Papie je weet dat we subiet naar de kermis gaan toch?' Vroeg Thoma toen hij op zijn stoel was gekropen. 'Ja hoor, wat wil je allemaal doen?' Vroeg Niall. Ik keek grijnzend naar de twee. Ik pakte Niall zijn hand even vast en kneep erin. Hij keek me grijnzend aan. Zijn ogen stonden een beetje vermoeid, dat werd vanavond snel slapen. 'Smakelijk.' Zei hij en samen begonnen we te eten.

'Kermis!' Riep Thoma. 'Doe je jas en schoenen dan maar al aan.' Zei Niall die samen met mij het laatste stond af te drogen. Ik gaf hem een kus op zijn wang. 'Ik hou van je.' Fluisterde ik. 'Ik ook van jou mijn lieveling.' Zei hij en zette het bord weg en liep naar de hal om zijn schoenen waarschijnlijk ook aan te doen.
Toen iedereen klaar was liepen we naar buiten en wandelde we rustig met z'n drieën over straat. 'Wow het is kei mooi.' Zei Thoma en rende naar het eerst kraam waar je kon eendjes vangen. Ik glimlachte en pakte Niall zijn hand vast en verstrengelde onze vingers met elkaar. 'Kom dan kan hij eendjes vangen.' Zei ik. Niall grijnsde en we gaven vijf pond aan de man en hij mocht tien eendjes vangen.

We hadden nog lekkere smoutebollen gegeten en Thoma had nog op de draaimolen gezeten. We waren net thuis en ik had Thoma in zijn bed gelegd. Niall zat nu nog bij hem een goede nacht rust te wensen. Ik was naar de keuken gewandeld en had twee tassen thee opgezet. Niall kwam beneden. 'Gaan we even naar de tuin?' Vroeg hij. Ik knikte. 'Ja hoor liefje.' Zei ik en liep samen met hem naar de tuin. We gingen op het gras zitten en hij legde zijn hoofd op mijn schouder. 'Wat zien ze er toch weer prachtig uit.' Fluisterde ik en keek naar boven. Hij glimlachte. 'Ik hou voor altijd van je.' Mompelde hij. Ik glimlachte. 'Dat weet ik toch lieverd en ik hou ook altijd van jou.' Fluisterde ik. Ik knuffelde hem even. 'Gaan we ook naar binnen?' Vroeg hij. Ik grinnikte. 'Ga je me weer bespringen?' Vroeg ik lachend. Hij grinnikte. 'Kom nou maar.' Zei hij lachend en trok me mee naar binnen. 'Wacht eerst onze thee nog.' Zei ik en pakte de ondertussen ingetrokken thee van de keuken kast. Ik liep naar Niall die in de zetel wat naar de tv aan het kijken was en gaf hem zijn tas. 'Bedankt.' Fluisterde hij en dronk er voorzichtig van. Ik glimlachte en dronk ook van mijn thee. Na de thee gingen we naar boven en het werd een stomende avond.

Ik werd s'morgens wakker. Ik keek naast me maar Niall was nergens te bekennen. Ik stond op en liep naar Thoma zijn kamer maar die sliep nog. Ik liep naar beneden maar hij was nergens te bekennen. Ik zuchtte en ging op de zetel zitten. Voor me lag een enveloppe met mijn naam sierlijk op geschreven. Zou Niall iets gepland hebben. Ik glimlachte en deed het open.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen