4. Ster
We waren één week verder. We waren een gelukkig gezin en Thoma was al een week naar een nieuwe school gegaan. Hij had super veel vriendjes en dat maakte me blij. Dat zou elke ouder blij maken niet? Hij werd niet gepest. In het begin vonden sommige leerlingen het wel vreemd omdat hij twee papa's had in plaats van een mama en een papa. Vandaag was het zaterdag en zouden we met z'n drieën naar de dierentuin gaan en daarna zouden we pannenkoeken maken. Ik stond nu in Thoma zijn slaapkamer en samen zouden we Niall gaan wakker maken. 'Thoma liefje.' Fluisterde ik en schudde zachtjes aan zijn schouder. Hij opende zijn kleine ogen en keek me slaperig aan. 'Wil je Papa mee wakker maken?' Vroeg ik. Hij knikte ineens klaar wakker. Ik pakte hem op en liep onze slaapkamer in. Niall lag nog rustig te snurken en ik legde Thoma in het midden van het bed en kroop er zelf ook weer bij. Hij drukte een kus op Niall zijn voorhoofd. Maar de man reageerde niet. Ik glimlachte en keek toe hoe Thoma over op het gezicht van Niall kusjes gaf. Niall mompelde wat en deed zijn ogen open. Hij keek ons slaperig aan en glimlachte daarna. 'Dag mijn twee mannen.' Zei hij schor. Ik glimlachte. 'Goedemorgen papa, we gaan vandaag naar de dierentuin eh.' Zei Thoma blij. Niall knikte en rekte zich uit. 'Ik ga al naar beneden.' Melde Thoma en stond op uit het bed. Ik glimlachte en drukte mezelf nog even tegen Niall aan. 'Klaar voor de dierentuin?' Vroeg Niall. Ik knikte. Hij glimlachte. 'Kom of hij breekt heel de benedenverdieping af.' Zei ik en stond op. Niall zijn lach klonk in mijn gehoorgangen en ik grijnsde. Daarvoor deed ik dit allemaal.
We stonden net in de dierentuin en ik grijnsde naar Niall en Thoma die als twee gekken naar de leeuwen waren gelopen. Ik grinnikte en liep achter hen aan. Ik pakte Thoma vanachter op en draaide een rondje. Hij schaterde het uit. 'Papa zet me neer alstublieft!' Kirde hij uit. Ik grinnikte en zette de jongen neer. Hij grijnsde en ging voor Niall staan. Ik glimlachte en keek naar de Leeuwen. 'Kom dan gaan we verder.' Zei Niall en pakte Thoma zijn hand. Die zijn hand naar mij uitstak en die ik maar al te graag aanpakte. We liepen zo naar de olifanten.
'Het is hier zo groot en mooi!' Riep Thoma over heel het plein. Ik grinnikte. 'Ja eh en we zijn nog maar in de helft.' 'Oh echt welke dieren gaan we dan subiet nog zien?' Vroeg hij opgewonden en stak een boterham in zijn mond. 'Wel, de panda's, de vissen, de dolfijnen ummh schat welke dieren nog?' Vroeg ik en keek Niall aan. Hij leek even na te denken. 'Ik dacht de jaguars en de flamingo's ook nog.' Zei hij. Ik grinnikte. 'En nog veel meer.' Zei ik en strekte mijn beide armen zo ver mogelijk. Hij giechelde en at zijn boterham verder op. Ik glimlachte en at ook verder. Het zijn zo'n lieverds. Ik weet niet wat ik zonder hun zou moeten. Thoma is nog maar twee weken in onze familie maar ik hield al zo veel van die jongen. Hij kon elke dag opnieuw een glimlach op mijn gezicht toveren. Niall was ook zo'n betovering. Hoe hij het elke dag weet te doen ik wist het niet maar elke dag betoverde hij me meer en meer. Ik wist het zeker ik had mijn soulmate gevonden. Die ik niet zo maar ging afgeven. 'Gaan we verder?' Vroeg Niall. Ik knikte en stond recht. Ik klopte mijn broek af en Niall hielp maar al te graag. Ik grinnikte en pakte zijn hand vast. Ik gaf er een kusje op en samen liepen we naar de dolfijnen om daar een show van te zien.
Na een heerlijke dag in de dierentuin zaten we nu met drie in de keuken pannenkoeken te bakken. 'Oké, omdraaien nu.' Zei ik en pakte Thoma zijn hand vast die het steel van de pan vast had. Ik deed de beweging mee en de pannenkoek vloog in de lucht. Niall klapte luid in zijn handen. 'Yeah het is gelukt.' Ik grinnikte en knikte. 'Goed zo.' Thoma grijnsde. Hij klapte in zijn handjes en ging van het afstapje af. 'Ik ben moe.' Zeurde hij. Ik grijnsde. 'Ga maar tv kijken ik roep wel.' Zei ik. Hij knikte blij en huppelde naar de woonkamer. Niall en ik maakte de andere pannenkoeken die we dan samen konden opeten.
'Film kijken!' Riep Thoma en sprong op de zetel. 'Thoma ga zitten.' Zei Niall en hij plofte naast Thoma en trok aan zijn pyjamabroek. De jongeman ging zitten en leunde tegen Niall. Ik zette de film Mulan op en ging naast Niall zitten. De film begon en met drie zaten we gefocust te kijken. Eigenlijk wel grappig dat een kinderfilm zo boeiend kon zijn.
'Vervolg!' Riep hij. 'Nee nu gaan we in bed.' Zei ik. 'Maar papa.' Zei hij en keek me met een pruillipje aan. 'Nee morgenvroeg mag je de rest kijken.' Zei ik. Hij knikte maar en liep naar boven. Ik volgde hem en gaf hem een kus op zijn slaap. 'Slaapzacht lieverd.' Zei ik en liep naar buiten. Niall liep naar binnen en deed hetzelfde. Ik grijnsde en liep naar onze slaapkamer. Ik ontdeed me van mijn kleding en ging op het bed liggen. Ik zuchtte vermoeid en Niall kwam naast me liggen. 'Moe babe?' 'Ja hij heeft me goed afgemat vandaag.' Zei ik lachend. Niall knikte en ging in mijn armen liggen. 'Slaaplekker.' Mompelde hij nog en viel in slaap. Ik glimlachte. 'Ik hou zo veel van je.' Mompelde ik nog en viel niet veel later ook in slaap.
Reageer (1)
Haha deze storie is geweldig!
8 jaar geleden