"Ik ben hèlèmaal gestrest" zegt harry. "Stel je niet zo aan, ik heb ook mijn eerste match hoor" zegt margo eigenwijs. "Je ziet helemaal bleek, eet toch wat" zegt hermelien wijs. "Zo erg is het ook niet, het enige is dat je van je bezem kan flikkeren en dood vallen, alleen dat gebeurt niet omdat ik bij je ben, en gebeurt er niks" zegt margo. Toen begon harry nòg bleker te zien. "Harry, je moet echt is gaan liggen zonnen, je ziet nogal bleek" "nou margo, je klinkt ook niet positief hè?" zegt ron. Voordat margo een tegenwoord wou zeggen, kwam plank de zaal in. "Nou jongens, dit wordt defenitief het einde van plank, het wordt hem te veel" zegt fred quasi-sirieus. "Nou, daar lijkt het wel op. Laten we maar hopen op een overwinning, anders krijgt plank inderdaad nog een hartstilstand of zo. Vooral omdat we tegen zwadderich moeten" antwoord margo op fred. "Jij weet anders veel van zwadderich hè, jij bent een echte zwadderaar" zegt hermelien bits. "Daar kan de o zo grote margo niet op hè? Dat hermelien een keer slimmer is dan jou is zeker een grote shock?" zegt ron. "Fijn dat je nog even zegt dat ik slimmer ben dan hermelien, en ik heb zeker een weerwoord. Omdat die ****hoed toevallig een fout maakte, is niet mijn schuld, maar zijn schuld. Niet mijn fout dus" zegt margo koel. "Jongens... (De meisjes uit het team van griffoendor keken plank boos aan) en meisjes, we moeten naar het veld" en plank liep voorop. "Succes!" zeiden ron en hermelien tegen harry. "Uhmmm, ik wil jullie kleine converstatie niet onderbreken, maar ik bestaa ook op deze wereld, en je mag het voelen, ik ben geen ghost of zo..." zei margo tegen ron en hermelien. "Ik heb helaas geen zin om jou succes te wensen" zei ron bitcherig en liep weg. "Bedankt dat je me succes wenst ron, dat stel ik zeer op prijs" en margo sprinte achter plank aan. "Margo, pssst,veel succes" hoorde ze iemand fluisteren. "Bedankt draco, jij bent ook de einige die het doet" en ze kwamen aan bij het veld. "Op jullie bezems" schreeuwde madam hooch. "3...2...1 go!" en ze fluite op haar fluit. Harry vloog als een speer omhoog met zijn nieuwe bezem, plank vloog naar zijn wachters plek, de slurk, de beukers en de snaai sprinten omhoog en margo ging evensnel omhoog. Ze greep de slurk vast en ze sprinte naar het doel van zwadderich, waar ze vervolgens scoorde. Heel griffoendor juichte. Zo ging het minuten lang door, totdat harry's bezem nogal raar deed. Margo keek naar sneep, en zag hem iets mompelen. En ook krinkel mompelde wat. Toen harry bijna van zijn bezem afviel, vloog maego er naartoe om hem te helpen. Maar hij zat er weer op, maar sneeps mantel stond in brand. "Dat fix ik wel even..." en margo toverde door haar (perfecte) toverkunst de mantel niet-in brand staand en kreeg hem ook droog. Toen ze daar mee klaar was, zag ze harry in volle snelheid omlasg gaan. Toen viel hij op de grond, bijna kotsend, totdat hij iets uitspuugde, en ja hoor, het was de snaai. "Yes! We hebben gewonnen! Lekker voor jullie zwadderaars! Go harry! Go harry!" schreeuwden fred, george en margo. Iedereen was aan het feesten, en toen kwamen angelique jansen en een paar vriendinnen naar hermelien toe,die huiswerk aan het maken was. "Hé stuudje, kobold opstanden aan het leren? Klinkt leuk, maar is het niet leuk om ze in brand te steken?" en angelique pakte hermeliens boek af. Margo, die de "conversatie" gehoord. "Angelique, laat haar met rust" "oh natuurlijk, daar hebben we de egöistische, bitch margo weer die altijd alles kan" "ho, rustig aan hè, ik wil je niet beledigen of zo, maar wat jij zei is nogal, zacht uitgedrukt, kattig" " tuurlijk, de o zo grote margo wil mij niet beledigen, maar ik jou wel hoer" "dat had ze niet mogen zeggen, nu word ze echt kwaad" fluisterd harry tegen ron. "Okè, wil je vechten, zonder toverstok? Of durf je niet?" zei margo uitdagend. Angelique, die natuurlijk dacht dat ze margo makkelijk aankon, stemde mee in met de vechtpartij. "Kom maar op, ik lust je rouw" zei angelique en ze hefte twee vuisten. "Kom maar op" zei margo en angelique viel aan. Eerst met de linker vuist,en margo kapte hem af. Toen met de rechter, en margo blokte hem. Toen viel margo onverwachts aan een draaide angeliques handen op haar rug. Toen prikte ze op een speciale manier op een speciale plek in haar schouder, en ze viel neer. "Is ze.... Dood?" zei hermelien, hoopvol, ook al hoorde je dat niet. "Nee natuurlijk niet, ze is alleen bewusteloos. Voor een paar uur. Laat haar maar lekker liggen, staat wel goed zo, praat ze niet de hele tijd met haar grote mond. Ik ga slapen, tot morgen!" en margo liep naar boven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen