"Wat heeft dit te betekenen? Margo?" "eh.... Paralitis!" en harry viel op de grond. "Wat moeten we nu doen? Ik heb een plan". Ze sprak de kameoflagespreuk over hem uit. "Wingardium leviosa" en hij begon te zweven, ook al zag je het natuurlijk niet. Ze liepen tot de leerlingenkamer van griffoendor. "Eh... Doei dan maar hè?" en ze liep door het portret. Ze bracht hem (ongezien, als een ninja) naar de jongensslaapzaal waar (gelukkig) niemand lag. Ze hief de kameoflagespreuk op en harry verscheen. "Amnesia. Enervatio" zei margo, en harry werd versuft wakker. Wat is er gebeurt? Ben je gekozen?" "ja, maar je hebt een klap op je hoofd gehad, beneden is er een feestje. Wil je blijven liggen of ga je mee?" "nee, ik ga slapen. Ik ben bekaf". Die volgende dag was het halloween. Ze liepen met ze drieën naar de grote zaal. Ze zagen hermelien huiswerk maken. "Ik vind het echt stom dat ik bij haar op de afdeling zit. Professor, wilt u dit even uitleggen, gewoon omdat ik niet goed bij me hoofd ben?" zei ron met een raar stemmetje. "Bedankt, die zou ik onthouden" zei hermelien verdrietig en liep met rode ogen de zaal uit. "Dat was niet bepaald tactvol hè? Ik ga achter haar aan" zei margo en ze rende hermelien achter na tot de wc's. "Hermelien?" "rot op, ik wil alleen zijn" zei ze verdrietig. "Okè, doei dan" zei margo en ze liep weg. Vanavond was het halloween. Ze liep naar de griffoendor tafel als ze in de grote zaal is gearriveerd. "Nou, dat was ook een succes" zei margo en ging zuchtend zitten. "Dat was ook lekker ron. Ze kan best aardig zijn hoor" zei ze. "Nou, jij kan anders ook lekker op haar bekken hoor. Jullie lopen constant te ruziën" "nou, zij wil gewoon niet accepteren dat ik slimmer ben dan haar en daarom probeer ik haar te helpen dat zìj de slimme is maar dat slaat ze steeds af. Maar okè,wees blij, we hebben vanavond halloween! Lekker feestmaal, leuke versieringen en nog veel meer! Ik bedoel, wat wil je nog meer?" en daarmee sloot margo het gesprek. Die avond zit iedereen ( behalve prof. Krinkel)in de zaal. "Hallo iedereen, ik ben van plan het dit keer kort te houden. Wat ik nog wil zeggen is: chocokikkers! Eet smakelijk allemaal!" "trol! Trol! Trol in de kerkers!". Professor krinkel rende naar binnen "dat wou ik even zeggen" en hij viel flauw. Iedereen begon te gillen en schreeuwen. "Iedereen naar de leerlingenkamers!" zei perkamentus. Margo zag sneep en krinkel wegglippen en ging erachteraan. "Blijf staan!" schreeuwde margo toen krinkel de deur naar de driekoppige hond wou open doen. Toen kwam sneep òòk nog eens aanrennen. "Wat moet ik nu doen?" dacht margo in zichzelf. Ze ontwapende alle twee de leraren. "Niemand van jullie krijgt de steen, nooit, jij ook niet, de vierde persoon in deze kamer die weet dat ik het over hem heb. Hij word sterker, kijk uit krinkel. Ze hebben jullie nodig in de meisjes wc's, want ron,harry en hermelien hebben die bergtrol bewusteloos geslagen. Gelukkig maar dat ik met hermelien ron de zweefspreuk heb uitgelegd. Hier is zijn jullie toverstokken" zei margo en ze gooide de toverstokken naar de eigennaars en ging snel voor de deur staan. "Potter, ga nù opzij!" zei krinkel dreigend. "Dat zou ik niet doen krinkel, die meid kan toveren hoor" zei sneep. "iedereen hier kan toveren, en ik ben hier de verweer tegen de zwarte kunsten leraar" "nou, professor sneep kan u wel alleen aan, en ik kan u ook aan, als u samen met de alle opvolgers van VTDZT wil vechten, alleen gaat dat nu een beetje lastig. Want ik ben een kind,u valt mij aan, ik pareer u, u komt in azkaban, en u moet uw hoofddoek iets af doen. Niet erg handig hè? Maar gaan jullie maar, ze hebben jullie nodig" en krinkel en sneep gingen met tegenzin weg. Tien minuten later( gewoon voor de zekerheid dat ze niet terug te komen) deed ze een speciale bezwering op de deur en ging weg. "Waar was je? We versloegen een trol, en we hebben griffoendor geen punten gekost, en we hebben punten vèrdiend! Wat deed jij eigenlijk?" "oh... Eh.... Ik was met professor krinkel en sneep. Ik ga slapen" en margo liep naar de slaapzaal. Voordat ze ging slapen, zei ze nog tegen zichzelf " ik was op het moment dat jij een trol versloeg, bezig met het redden van de wereld" en ze viel in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen