"Kijk, jongens! Hier, Er is een nieuwe jager nodig, dat zou ik wel willen doen! Eerste jaars zijn toegestaan, alleen er wordt bij gezegd dat het een moeilijke graat is, ik ga me gelijk melden bij plank" en margo sprinte naar plank. "Hai, wat kan ik voor je doen?" vraagt plank. "Ik wil me melden voor jager, voor morgen" "weet je, je bent de eerste eerstejaars die zich hier voor aanmeld. Volgens mij heeft die opmerking van moeilijkheids graad gewerkt. Alleen een iemand die zulke dingen weet of gewoon dapper is zou dat weten. Ik mag jou wel". "Dat mag ik horen! Tot morgen!" zei margo en liep terug naar harry en ron. "Ik ga even weg okè? Ik moet nog iets, eh... Doen" zei margo tegen ron en harry en liep de leerlinge kamer uit. Ze liep naar buiten. Ze zag draco daar lopen. Alleen. "Draco, draco, kan ik je spreken?" "wat moet je? Wil je me soms wèèr uitlachen of zo? Want dat heb ik echt gehad" "nee, ik heb goed nieuws, trouwens, jij komt volgend jaar in het team. Maar ik ga morgen 'soliciteren' voor jager. Dus wil je me meschien helpen? Met vliegen en dat wachters gedoe?" "hoe komen we aan bezems?" "oh.. Dat regel ik wel" zei margo mystirieus en ze trekte draco mee. 10 minuten later hadden ze 2 bezems en een slurk. Ze liepen naar het zwerkbalveld. Margo moest in een van de ringen gooien (er waren er drie). "Jij bent echt goed margo, ik houd er geen een tegen". "Hé, wat moet dat daar?". Ze zagen plank staan. "Oh, ben jij het margo, hé, mag ik eens?" en hij pakte de bezemsteel die draco gaf. Hij hielt er 2 van de tien tegen. "Wauw, jij bent ècht goed. Ik hoop dat je morgen ook zo presteerd. Dan ga je sowiezo door" zei plank en hij liep weg. "Zullen we maar stoppen?" zei margo en draco knikte. Als ze de spullen hebben teruggelegd, liepen ze terug naar binnen. "Draco, vrienden?" "okè, sorry dat ik zo tegen hermelien deed" "okè sorry dat ik zo gemeen tegen jou deed" zei margo en ze gaven elkaar een hand. "Veel succes morgen!" "zou ik doen!" en margo en voelde zich heel zenuwachtig. "Dat zou ik wel nodig hebben...". Die ochtend trilt margo. Ze komt angelique jansen tegen, die al als jager in het team van griffoendor zit. "Hé margo, ik hoop dst jij de nieuwe jager wordt, ik hoorde plank over je. Hij was nogal, hoe zou je het kunnen noemen, enthousiast. Hier vang" zei angelique snel en gooide iets. Margo vangde het. "Snelle reactie, gooi eens terug" en margo gooide het terug. "Kan aardig werpen, perfecte postuur, nou, ik kan je bijna een plekje verzékeren, succes!" zei angelique en ze liep net als margo de grote zaal in. Margo gaat zitten en pakt een broodje. "Hé margo, niet zenuwachtig zijn hè, het lukt je wel" "ja, wij zijn er ook". Het waren fred en george. "Nou, kunnen jullie een waanzicht spreuk?" "nee" zeiden fred en george. "Maar jij wel" zeiden ze weer. "Klopt, maar okè, dan kunnen jullie mij niet helpen. Nou, eigenlijk wel. Ik kan natuurlijk een schoolbezem kopen, maar, een bezem van een van de twee beste drijvers van zweinstein is toch vèèl beter?" zei margo met een lief stemmetje. "Ja, ken jij die gasten fred?" "nooit van gehoord, tenzij je ons bedoeld. Maar wij zijn niet de bèste maar de super super bèste, maar dat zei je niet" "wat jullie willen, ik wil gewoon een bezem lenen" "okè voor deze keer dan, ik ga hem even halen" en george rende naar de leerlingenkamer. Even later kwam hij terug met een bezem. "Super super bedankt!" en ze gaf hun een zoen op de wang. "Laten we een keer een wc-bril naar iemand sturen, wie wil dat nou niet?" zei margo en ze ging verder met eten. "Margo, we gaan naar het veld, ga je mee?" zei plank. "Natuurlijk!" en margo liep met ze mee. "Meestal overleggen we van tevoren, even voir de duidelijkheid wàt we nodig hebben, postuur van een jager, gooivermogen en vliegkunst. Maar nu wil ik ze je laten zien vliegen en gooien met mij op doel". Als ze er zijn pakt hij de slurk en geeft hem aan margo en stijgt op. "Gooi maar!" roept hij van boven. Margo stapt op de bezem en vliegt omhoog. Ze kijkt en ze voelt een schijnbeweging opkomen. Ze gooit hem met een slingerworp naar het midden, veranderd door de kracht naar links zo precies dat hij zit. "Wauw..." zeggen de teamleden. "Volgens mij hebben we niet eens meer een proeftraining nodig, we hebben gewoon al een jager". Heel veel mensen stemden mee voor dat plan van plank. "Nee, dat kan niet. Als er nog een betere is, is dat een verspilde kans. Ik sta het niet toe" "okè, maar dan gaan we nu beginnen, want de andere komen het veld op" zei een meisje, genaamd alicia spinet. "Zijn we op tijd?" vroeg een meisje, die ook jager wil worden. Er komen er nog vijf aan, allemaal vierde of vijfde jaars. "Okè, dan gaan we nu beginnen. We beginnen met straf ballen. Angelique of alicia speelt je aan en je probeert te scoren, ik doe niet op mijn best, alleen voir margo meschien. Stijg maar op, we beginnen bij het oudst, als laatste de jongste" zei plank. "Okè, nu moet ik een schijnbeweging gebruiken die nog nòòit iemand gebruikt heeft. Je kan hem bijvoorbeeld niet pakken en scoren, maar hem lichtjes vast pakken, als of je er gewoon tegen slaat, en dan gooit, dan geef je er gewoon een duw aan. "Okè, jij bent margo". Ze stijgt op, alicia speelt haar de slurk van de zijkant, zij duwt hem met kracht naar de rechterring en hij gaat er precies door. Even later begint plank te praten. "Okè we hebben een uitslag. De nieuwe jager is...... Margo". Eenmaal binnen komen fred en george eraan. "Hé we willen een feest geven, ga je mee naar de keukens?" "oh, ik heb wel een beter idee" enze trekt hun mee naar het standbeeld van de heks met de bochel. "Dissendium" sist margo en er onstaat een ingang. "Kom maar mee" en ze trekt hun weer mee. Ze lopen tien minuten totdat ze een luik zien. Als ze hem opentrekken, zien ze allemaal snoep liggen. "Welkom in the paradise" zegt margo. "Zacharius kelder" zegt ze achteraan. Ze nemen zoveel ze kunnen, en brengen het naar de leerlingenkamer. "Ik ga nog even weg" zegt margo en ze glipt weg. Ze loopt door de gang, totdat ze word meegenomen door iemand in een bezemkast. "Margo?" "draco? Wat doen wij in een bezemkast?" "wat ik hier doe? Ik vraag je verkering. Wil je verkering?" "weet je wat ik hier doe? Ik antwoord ja" en ze geeft hem een zoen. "Niemand mag hier van weten, zelfs harry niet" zegt margo. "Dat kan helaas niet, want hij weet het al" de deur werd opengedaan en harry staat in de deur opening.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen