Om twaalf uur kwamen margo, harry en ron in de leerlingenkamer bijeen. "Okè harry, ik begin als eerste. Jij bent mijn secondant. Als ik het loodje leg, wat wat een hele minieme kans is..." zei margo snel toen ze harry en ron geschrokken zag kijken. "Ik weet alles van duelleren, gelezen èn gedaan. Ken je margriet bullemans? Die besprong me van achter, alleen ik zag dat en ik vormde dus een schild van vuur. Ze ligt nog steeds met brand wonden op de ziekenzaal...." " wat gaan jullie doen? Ons punten kosten? Zoals de eerste keer met sneep. Ik dacht het niet" ze hoorden de stem van hermelien. "wij gaan naar de prijzenkamer, ga je ook mee gezellig zwadderaars afmaken?" "nee, ik laat jullie stoppen. Anders ga ik spreuken gebruiken hoor" "laat me niet lachen, ik zie al een versteende hermelien voor me liggen. Maar we moeten gaan, het is tijd". Ze liepen naar het portret. Voor het portret lag marcel. "Wat doen jullie hier?" "wat doe jij hier?" "ik lig hier omdat ik het wachtwoord niet weet. Jullie?" "wij gaan malfidus, korzel en kwast in moitjes hakken. Trouwens het wachtwoird is 'drakenei'. Maar de dikke dame is er niet. Zou je getuige willen zijn van het gemakkelijkste gevecht ever? Wat je moet wel, je wil de bloederige baron niet nog een keer meemaken hè?". Marcel vraagt niet hoe ze dat wist, want hij weet dat ze gedachte kan lezen. Ze lopen met z'n vieren naar de prijzenkamer. "Ik zei toch dat er niemand zou zijn" zei een bazige stem. Wie denk je? Hermelien natuurlijk. "Wat moet jij hier?" "jullie vertellen dat vilder eraan komt. Snel vluchten". Ze rennen en rennen, en ze horen vilder. Margo ziet een deur. "Snel hier in jongens" zegt margo snel. Zo snel als ze kunnen sprinten ze de deur in. Ze horen vilder weggaan. "Jongens, horen jullie dat ook? Ik hoor gehijg". Er viel een grote klodder slijm op ron. "Eellhh, wat smerig!". Ze draaide zich om. Ze zagen een hond met niet èèn kop, met geen twee koppen, maar met drìè koppen achter zich. Ze gilden geluidloos en renden naar de leerlingenkamer. Als ze er zijn en marcel naar bed is gesprint, zei hermelien: "zag je niet waar hij op stond? Hij stond op een luik" "ik keek niet, ik had het te druk met zijn koppen". Die ochtend zagen ze malfidus. "Watch,look and listen" zei margo tegen harry en ron en ze liep naar malfidus. "Hai draco, laat avondje gister hè? Hé, weet je nog dat je tegen me zei dat je zò graag zoeker wou worden? Weet je wat jij nou mooi voor elkaar hebt? Jij hebt ervoor gezorgd dat jij dat niet word, maar harry. Ik wist niet of je dat al wist, dus m er ldde ik dat even.Doei!" en margo liep weer terug. "Zie zijn gezicht" zei ze en knikte naar draco. Hij stond er verbaasd en verslagen bij. "Dat is de beste actie die ik ooit heb gezien" zei ron. "Dankje" zei margo en ze liepen verder. "Ik moet jullie wat laten zien.......".

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen