Hs 68 - It Seems Like One Girl Has All The Answers
(door Sasha)
"I'm not in love with you either..."
Ik kijk hem verbaasd aan ,"Really?" Ineens voel ik me veel minder schuldig. Hij is niet verliefd op me! Maar wacht, waarom kuste hij me dan? Waarom deed hij dan zoals hij deed?
"I'm in love with your sister." Ik kijk hem vreemd aan. Verliefd op Shailene? Een deel van me zegt dat ik hem nu moet uitleggen hoe Shailene echt is, dat ze iemand vermoord heeft en meester is van een heleboel geheimen, maar het grootste deel van me zegt dat dat een verschrikkelijk idee is.
"I have Always loved your sister", legt Julien uit.
Plots wordt me iets duidelijk: "You did know her, before she went here, didn't you?" Hij kijkt naar zijn voeten en geeft geen antwoord.
"Listen, Sasha, I'm sorry but I really can't talk about this. It was great to know you", zegt Julien en hij staat op en rent weg.
"Wait!", schreeuw ik, maar hij blijft lopen. Wacht, wat is er net gebeurd? Ik ga op zoek naar Inge en vertel haar alles.
(door Silke)
Ik zit naast Rein aan tafel. We eten iets heel vreemds wat op een soort pap met rare bruine brokken in, lijkt. Sinds dat moment in de bib doet Rein weer heel normaal tegen me. Ik heb niet meer durven vragen naar wat er toen gebeurde. Het is hier nog steeds zo verschrikkelijk koud. Ik vraag me af of ze hier gewoon geen verwarming hebben. Sasha is opvallend stil. Ik vraag me af of er iets aan de hand is. Reins mobiel piept. Met een vreemde uitdrukking op zijn gezicht, die ik niet kan plaatsen, opent hij zijn mobiel. Hij schrikt duidelijk.
"Wat is er?", vraag ik. Hij doet de laatste tijd zo raar, vooral als het over enkele sms'en gaat. "Niks!", schreeuwt hij uit en hij richt zijn blik op zijn bord.
"Iemand is hier lichtgeraakt", lacht Shailene. We kijken haar vreemd aan, maar ze kijkt nu Sasha aan.
"Ik hoorde dat het uit is tussen jou en Julien. Wat snèù, zeg!" Ze zet een nep-medelijdend gezicht op en grijnst eens. Is het uit tussen Sasha en Julien? En het was nog maar net aan? Wat is dit allemaal? Sasha kijkt haar gekwetst aan.
"Sorry, hoor. Dat was wat hij zei toch I'm sorry but I really can't talk about this?", glimlacht Shailene vals. Sasha kijkt haar ongelovig aan.
Nu grijnst Shailene nog meer ,"Maar lieverd, vergeet niet dat je altijd nog die ander hebt, hé, hij mag dan wel vinden dat je je geluk elders mag zoeken, ooit krijg je hem wel terug, beloofd!" Sasha kijkt haar nu met grote, bange ogen aan en ik heb geen idee waar het over gaat.
"Ja, kan wel zo zijn, maar zij heeft geen geheime ontmoetingen met Miss Populair!", verdedigt Inge haar vriendin. Nu kijkt Shailene even verbaasd maar ze herstelt zich snel ,"Ga jij maar vlug gaan Skypen, meid, misschien zie je dan je vriendje nog eens, zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat je hem ziet. Oh, en als je door je raam kijkt, zie je vast nog wel eens een 'lichtgevende' struik!"
Nu is het Inges beurt om Shailene met grote ogen aan te kijken. Ik hou het niet meer.
"Geluk elders zoeken? Geheime ontmoetingen? Skypen? Lichtgevende struiken? Kan iemand me alsjeblieft uitleggen wat hier aan de hand is?", schreeuw ik uit.
Shailene schenkt me een medelijdende glimlach ,"Schat, je vriendje is hier niet de enige met een vuil geheim, iedereen heeft wel iets te verbergen, geloof me maar." Ik kijk Rein aan, die haar nu vreemd aanstaart. Shailene glimlacht alleen maar, duidelijk blij dat ze haar zegje heeft kunnen doen.
Ik begin me steeds meer af te vragen wat dit allemaal te beteken heeft, het enige waar ik aan kan denken, zijn de vele vragen in mijn hoofd.
Reageer (2)
Ik heb ook best wel nu een hekel aan haar.
6 jaar geledenhaha same
6 jaar geledenOmg! Ik heb echt een hekel aan Shailene!
9 jaar geledenik wil ook dat ze weer terug gaan naar rma, dan komt alles weer goed. Tenminste dat denk ik! Xx