Vliegles
Als iedereen naar de leerlingen kamer gaat, joelt en klapt iedereen als margo binnen komt met het wachtwoord 'drakenei'. Als ze naar binnen stapt, ziet ze allemaal rode wanden, gezellige stoeltjes en een openhaard. "Wow, dit is zò veel mooier en gezelliger dan zwadderich. Die is koud en er hangt een groenachtige gloed". Iedereen werd stil. "Nou, ehh.... Margo, we praten hier nòoit over zwadderich. Dat is soort van, je kan wel zeggen, regel" zei george, de broer van ron. "Ja, en aangezien jìj de nieuweling bent praat ik niet tegen jou" zegt hermelien. "Gelukkig maar, dat had ik geen uur volgehouden" zei margo. "Oehh....." zegt iedereen met een lage stem. "Jij hoort hier niet thuis, je bent slecht. Waarom had de hoed je anders daar ingedeeld? Omdat als we je hier nodig hebben, je wegvlucht. Voor jeweetwel bijvoorbeeld. Een beetje stoer doen door zijn naam te zeggen betekent niks hoor". "Nou, nu ga ik je iets vertellen, ik kan waarzeggen, ik weet wat ik later voor jullie ga doen, wat best veel is, en alles wat ik voor jòù doe, las ik nu even af" zei margo en liep naar de slaapzaal. Die ochtend stond hermelien voor haar bed. "Hè, sorry voor gister. Ik schoot een beetje uit mijn slof. Vrienden?" "okè, zullen we ontbijten?" zei margo enthousiast. "Is goed, maar eerst moet ik me nog aankleden" "ja ik ook, over 10 minuten?" "helemaal goed!" zei hermelien nog enthousiaster. Na tien minuten lopen ze naar de grote zaal. Ze gingen ontbijten. "Wauw! Hebben jullie het goedgemaakt? Dat bestaat toch niet? Respect margo, vrienden worden met een modderbloedje. Leuker dan blijvende vriendschap met mij hè?" zei een stem achter hun. Het was draco malfidus. "Wat is dat dan weer voor een opmerking?! Natuurlijk ga ik nog wel met jouw om" zei margo. "Okè, weet jij waar harry is?". "In de leerlinge kamer van griffoendor. Hoezo?" "oh... Ik wil hem wat vragen" en hij liep weg. Het weekend ging snel voorbij. Maandagochtend gingen ze naar buiten voor vliegles. "Okè, ik heet professor hooch. Jullie zeggen duidelijk OMHOOG en dan vliegt je bezem omhoog. Waar wachten jullie nog op?" en iedereen roept omhoog. "OMHOOG" zegt margo en de bezemsteel vliegt in haar hand. Bij draco en harry lukt het nu ook. "Goed werk potter! Okè, nu gaan we vliegen. Pak je bezem goed vast, en als ik go zeg, mogen jullie gaan. 3...2...1" en marcel vliegt omhoog. "Meneer lubbermans, kom nu naar beneden!". Marcel valt van de bezem af en valt op de grond. Margo rent er naartoe. "Gebroken pols, moet ik hem helen?" "nee, ben je gek geworden? Hij moet naar madam pleister. Ik ben weg, als ik ook maar een iemand op dr bezem zie vliegen, is diegene nog eerder van school gestuurd dan dat hij 'zwerkbal' kan zeggen" zegt madam hooch en ze loopt weg met marcel. "Kijk eens wat ik hier heb, die gast weet ook niks hè!" zegt draco en hij houd de geheugensteen van marcel omhoog. "Geef terug malfidus" zegt harry. "Ga hem maar halen" zei draco en hij gooide hem weg. Harry sprinte erachter aan op de bezem. Het ging heel snel. Hij had hem, anderling kwam naar buiten om hem te halen en na de les zei hij dat hij in het team zit. "Wauw, dan ben je de jongste zoeker in jaren!" "weet ik, cool toch!" "potter, vanavond, twaalf uur in de prijzenkamer" zei draco en rende weg. "Volgens mij hebben we vanavond iets te doen..." zei harry en ze liepen naar de les.
Reageer (1)
Hihihi Draco is zo geniaal!
9 jaar geledenSnel verder!