Foto bij Hs 64 - Demonstratie

(door Shailene)
Het is middernacht en ik stap uit mijn bed. Silke en Britney liggen te slapen. Ze letten nooit op me, dus ze hadden ook niet door dat ik met een shirt en rok in bed ben gekropen in plaats van met een slaapkleed. Ik trek mijn schoenen aan en strik mijn veters. Ik blijf even stilzitten. Silke en Britney worden niet wakker. Perfect. Ik sta op en loop de kamer uit. Op de gang zie ik hoe mijn schaduw afsteekt tegen de schemering, die van buiten komt. Zo stil mogelijk loop ik naar de oude dienstuitgang. Die is altijd open. Ik weet niet of de leraren hier gewoon zo dom zijn of dat er een of andere reden voor is. Ach, het maakt ook niet uit. Plots zie ik een gestalte bij de uitgang staan. Ik grijns. "Jij", begroet ik hem.
"Ook een goedenacht, antwoordt Sven en hij biedt me zijn arm aan. Ik schud lachend mijn hoofd en steek mijn arm door de zijne.
"Fijn dat je er ook bij kon zijn", zegt hij en hij trekt me mee, de uitgang door, naar de tuin.
"Dacht je echt dat ik dit wou missen?", vraag ik. Hij schudt zijn hoofd en lacht lief. Buiten zie ik de anderen al klaarstaan. Ze zijn vrolijk. "Shailene!", hoor ik. Juliette komt naar me toegerend en ze omhelst me ,"Heb je die jongen al gezien?" Ik merk meteen dat ze dronken is. Maar ach, wat doet het er toe?

(door Sasha)
Sinds ik niet meer met Logan omga, ben ik veel vaker bij Julien. Hij is echt heel aardig en hoffelijk. Nu hebben we magieles. We hebben toepassing en iedereen moet om beurt even naar voren komen om zijn kracht te demonstreren. Normaal gingen we dit enkele dagen geleden al doen, maar de lerares wild eerst nog een ander deel van de leerstof gezien hebben. Julien doet de demonstratie van zijn vuurkracht. Alles rondom hem lijkt te stralen, ik zie overal vlammen en ik kan de warmte tot hier voelen. Ik ben onder de indruk. Ineens verdwijnen al zijn vlammen en licht de ruimte in een oranje gloed op. Hij maakt een buiging. Iedereen begint te applaudisseren, ik het allerluidst. Hij komt naar me toe en geeft me een knuffel. Vanuit mijn ooghoek zie ik Logan naar ons kijken.
"Well done, J! I'm really impressed!", zeg ik vrolijk en ik geef hem een knuffel terug. Hij glimlacht ,"Your turn!"
Ik draai me om en ga vooraan in het lokaal staan. Iedereen kijkt me aan en Inge steekt haar duim naar me op. Ik begin met een kleine geluidsgolf. Ik zie hoe iedereen de golf kan voelen. Daarna hef ik mijn arm even op en vergroot de golf waardoor het geluid nu heel sterk klinkt. Ik breng er een andere golf bij en het lijkt nu alsof er van alle kanten muziek weerklinkt. Ik neem de geluiden weer weg en laat een muziekje klinken dat ik vervolgens verstoor door een hele sterke geluidsgolf, ik versterk de golf nog even tot ze haar hoogtepunt bereikt en maak dan de klankkleuren zichtbaar. Door de keuze van de juiste akkoorden uit het muziekje verschijnt er nu een regenboog. Iedereen kijkt me verwonderd aan en begint te applaudisseren ik knik eens snel met mijn hoofd en ga dan terug naar mijn plaats. Ik draai me even om naar Logan en zie hoe hij naar me terugkijkt. Ik draai me snel terug om en wens Inge succes voor haar demonstratie.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen