"Simona" riep mijn vader, "er is bezoek voor je". Ze vloog naar beneden en botste bijna tegen de onbekende vrouw in de gang aan. "Jij moet vast Simona zijn" zei de vrouw. Ik knikte." Ik ben professor Anderling, docent transfiguratie op Zweinstein". Ze waren inmiddels in de woonkamer beland en haar ouders boden de professor wat te drinken aan. Professor Anderling begon te vertellen over tovenaars en over Zweinstein wat een school bleek te zijn waar je toverlessen kreeg. Ze werd steeds nieuwsschieriger en stelde professor Anderling allerlei vragen. Na een uurtje was afgesproken dat Zweinstein mocht en dat haar moeder morgen met haar naar de wegisweg zou gaan. Zodra de professor weg was besloot ze naar bed te gaan omdat ze kapot was van wat er vandaag allemaal gebeurd was.
De volgende dag
Doordat ze door de spanning niet had kunnen slapen besloot ze om vroeg op te staan. Beneden zaten haar ouders al en haar moeder leek helemaal klaar voor vertrek. " Waar kom jij vandaan jongedame"? riep haar moeder. " je beseft toch wel dat de wegisweg in Londen is en we dus drie uur moeten rijden"? O, daar had ze niet aan gedacht. Zo snel als ze k at snel en kleede zich aan. Een half uur later zat ze in de auto op weg naar Londen. "Waar is die straat eigenlijk"? Vroeg ze aan haar moeder. "Waar wasje gisteren met je hoofd Simona, professor Anderling zei dat we naar een café genaamd de lekke ketel moesten gaan". Ik knikte. Even later zag ik een ouder café met als naam: de lekke ketel. Ik wees het aan maar mijn moeder zag niks. "Volg mij maar" zei ik, en samen liepen we naar binnen. Vanbinnen zag het eruit als een knus en gezellig café. Ik liep naar de barman en vroeg:" Hoe kom ik bij de wegisweg"? De man antwoorde met een grote glimlach:"Jij bent zeker een dreuzelgeborene". Ik knikte. " Ik loop wel even mee". We volgden de man en kwamen bij een stenen muur uit. De man pakte zijn toverstok, tikte op een paar stenen en de muur ging open. Ik keek sprakeloos naar de staat waar verschillende heksen en tovenaars hun inkopen deden. Mijn moeder vertelde dat ze eerst goudgrijp moesten om hun geld om te wisselen. Toen ze de bank binnen kwamen zag ze allemaal rare wezens die blijkbaar kobolden waren. Haar moeder liep naar een bali en gaf de kobold meer als honderd euro. Deze knikte en kwam terug met een zak vol munten. Toen ze buiten waren vroeg haar moeder:" Wil je een uil, kat of pad als huisdier"? Ze dacht twee seconden.na en antwoorde toen: " een uil". "Oke , dan ga ik nu je schoolboeken halen en mag jij wat gewaden gaan passen.

Reageer (1)

  • PotterHead4ever

    Het is leuker ALS je je hoofdstukken (veeeeeeel) langer maakt

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen