Foto bij Hs 58 - You'll See The Truth Soon, If You Work Together

(door Sammantha)
Samen met Lynn, Leslie en Chanyeol loop ik door de gangen van RMA. Ineens komen we Claire en Véronique tegen. "BONJOUR!", schreeuwt Claire enthousiast uit. "Salut", antwoord ik. "Comment ça va?", vraagt Véronique en ze plaatst een lokje van haar gitzwarte haar achter haar oor. "Bien", antwoordt Lynn kortaf en ze maakt aanstalten om weg te lopen. Claire haalt haar schouders op, "Shailene est plus intéressante que vous." Lynns nieuwsgierigheid is ineens gewekt.
"Tu sais Shailene bien?", vraagt ze verbaasd. Claire knikt vrolijk ,"Oui, oui, elle parlait beaucoup avec moi. Elle le fait encore. Et parfois, elle me demande de faire quelqeu chose pour elle, et je fais cela, parce qu' elle est très cool." Claire kijkt ons met een enorme glimlach aan.
"Ok, wat zei ze net?", vraagt Lynn. "Shailene praatte vaak met haar, nu nog steeds. En dikwijls vraagt ze Claire om iets voor haar te doen, en Claire doet dat omdat ze Shailene cool vindt", vertaalt Chanyeol nadenkend. Lynn knikt met een vreemde blik op haar gezicht. "Kan je eens vragen, wat ze dan van Shailene moet doen?", vraagt ze. Ik kijk vreemd van de één naar de ander, waarom maakt dat hen wat uit? Ik zie dat ook Leslie geen idee heeft waarover het gaat.
"Et qu'est-ce qu' elle te demande?", vraagt Chanyeol aan Claire. "Oh, beaucoup de choses! Elle me demande de parler à quelqu'un pour elle, elle me demande de acheter quelque chose pour elle..."
Chanyeol kijkt bedenkelijk ,"Shailene vraagt Claire om met iemand te gaan praten voor haar of iets te kopen voor haar..."
"Denk je dat Claire dat mes gekocht heeft?", vraagt Lynn. "Welk mes?", vraag ik verbaasd. Leslie knikt. Lynn en Chanyeol kijken me aan alsof ze nu pas doorhebben dat wij hier ook zijn.
"Moeten we het hen vertellen?", vraagt Lynn ,"Of wil je liever niet dat er nog mensen iets over weten?"
Chanyeol zucht ,"Zij mogen het wel weten." Ik knik.

Even later zitten we op onze kamer. Lynn vertelt ons dat Shailene Chanyeols beste vriend heeft vermoord, Sasha heeft proberen vermoorden en dat mes naar Rein heeft geworpen. Wanneer ze klaar is, kijken Leslie en ik bang voor ons uit. Ik wist dat Shailene vreemd was maar dit had ik ook weer niet verwacht...

(door Inge)
Het is avond. Samen met Sasha zit ik op onze kamer. Ineens krijg ik een appje van Lynn. 'Kom je Skype?'
'Sure', antwoord ik en ik start mijn laptop op. Sasha trekt de gordijnen dicht. "Kom je ook? We gaan skypen met Lynn", leg ik uit. "Tuurlijk", antwoordt ze en ze komt naast me zitten. Al vlug is mijn Skype opgestart en krijg ik het bericht dat Lynn Taylor een videogesprek wil houden.
Op het scherm verschijnt onze kamer in RMA en ik zie Lynn, Chanyeol, Leslie en Sammantha zitten.
"Heey", schreeuwen Sasha en ik tegelijk uit. "Heee, maatjes, hoe is Frankrijk?", vraagt Lynn. "Heel leuk, enkel moeilijk om die lessen te volgen in het Frans", antwoord ik en ik zwaai even naar Leslie. "Ik mis je", zegt Leslie lief en hij kijkt recht in de webcam. Ik glimlach ,"Ik mis jou ook, lieverd. Ik wou dat je hier was."
"Nog gerepeteerd voor Romeo en Julia?", vraagt Sasha. Chanyeol knikt, "Ja, was vreemd zonder Julia, maar gelukt." Sasha knikt.
"Jongens, Shailene vraagt Claire om dingen voor haar te doen, zoals met mensen praten, dingen voor haar kopen. Denken jullie dat ze het mes heeft gekocht,", vraagt Lynn. Ik kijk haar raar aan. Ik dacht dat niemand hiervan mocht weten?
"Ja, we hebben het hen verteld", antwoordt Chanyeol, wanneer hij onze gezichten ziet ,"Vind je het erg?", vraagt hij aan Sasha.
Ze kijkt even verbaasd maar schudt dan haar hoofd. "Wel, denk je dat Claire het heeft gekocht?", herhaalt Lynn.
"Hee wacht eens", zegt Sasha ,"Onlangs las ik op Shailenes computer een bericht van een zekere ThisIsJustMe. Ze praatten over een tweede fase en die persoon zei: "Ik heb alles gedaan wat je me gevraagd hebt." Zou dat Claire geweest zijn?"
Lynn kijkt op ,"Ja, vast wel! Weet je wat, als jullie nu eens een oogje op Shailene houden en wij op Claire? Dan spreken we elkaar elke avond en doen verslag van wat we gezie....gezie..heb..ben..." "Wat gebeurt er?", vraag ik verbaasd. Het scherm van mijn laptop blokkeert volledig en we horen niks meer van wat er gezegd wordt. Plots wordt het beeld volledig zwart. Ook het lampje aan het plafond begint te knipperen. Sasha slaakt een gilletje. Ergens klinkt een krak. Ineens vliegt de deur van onze kamer open. Sasha en ik beginnen tegelijk te gillen.

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    yrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaah

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Omg zo spannend!
    het stukje met Leslie en Inge was cuteeee ondanks dat het zo kort was xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen