Foto bij Chapter 5:

Daar is de vijfde hoofdstukje.





Pov Valerie

Nadat professor Mcgonagall had verteld dat we naar voren moesten komen als ze je naam roepte gingen we naar binnen waar ik naar een oude hoed staarde waar de meeste ook deden. De hoed deed zijn mond open waar hij begon te zingen ' Ik ben misschien wat sjofel, maar dat is de buitenkant, niemand weet zo goed als ik, van de hoed en van de rand. Op gebreide mutsen kijk ik neer, en ook op hoge hoeden, ik ben de Sorteerhoed van de school, en weet meer dan je zou vermoeden. Al puilen de geheimen uit je hoofd, de Sorteerhoed ziet ze vast, dus zet me op, dan zeg ik je, wat het beste bij je past. Misschien hoor je bij Gryffindor, Bekend om zijn dapperheid, ja, ridderlijkheid en durf en lef, is wat Gryffindor onderscheidt. Misschien hoor je bij Hufflepuf, vind je hard werken oké, Hufflepuffs blinken uit door trouw, en hebben geduld voor twee. En bij het wijze Ravenclaw,vinden mensen met verstand, die geleerd en bij de pinken zijn,altijd wel een geestverwant. Misschien voel je je pas werkelijk thuis, als je naam bij Slyhterin prijkt. Die sluwe lui schuwen echt niets, als hun doel maar wordt bereikt.
Dus raak vooral niet in paniek, zet me rustig op je kop, al ben ik een hoed, ik heb van jou, vast een vrij hoog petje op, ' als de hoed klaar was met zingen begon iedereen te klappen. Professor Mcgonagall begon een naam op te noemen waar een meisje naar de kruk toe liep die blijkbaar Hannah Abbott heette ze nam plaats op de kruk waar professor Mcgonagall de hoed op haar hoofd neerzette en de Sorteerhoed begon te praten in haar hoofd voordat hij schreeuwde ' Hufflepuff. ' Hannah liep meteen naar de linke kant van de tafels toe waar het hardst werd gejuicht en geklapt voor haar, ik keek om me heen waar ik naar een tafel zat te kijken waar Fred en George zaten en ik glimlachte even kort naar ze voor ik weer weg keek. Hermione Granger werd geroepen door professor Mcgonagall waar een meisje met grote bos bruin haren naar voren liep waar zij ook op de kruk ging zitten waar de Sorteerhoed wat langer nadacht aangezien Hermione slim en moed had maar hij riepte later ' Gryffindor ' het ging zo een hele tijd door, na Ron die ook in Gryffindor was gesorteerd werd Harry Potter geroepen waar de Sorteerhoed lang na moest denken over Slyhterin of Gryffindor waar Harry niet in Slyhterin wou had de Sorteerhoed toch maar ' Gryffindor ' geschreeuwd. Draco werd er geroept toen hij op de kruk ging zitten en de Sorteerhoed nog net niet zijn haren had aangeraakt werd er al Slyhterin geschreeuwd waar Draco een grote grijns kreeg en hij liep naar de meest rechtse kant van de tafels toe gelopen. Na een lange tijd werd ' Valerie Malfoy ' geroepen waar ik zenuwachtig naar voren liep en op de kruk ging zitten, ik keek voor me uit waar ik alweer automatisch naar de Weasley tweelingen keek. De Sorteerhoed mompelde wat in mijn hoofd waar hij later schreeuwde 'Gryffindor,' ik stond langzaam op en ik wist dat mijn familie woedend op me werden omdat ik niet naar Voldemort beveel had geluisterd hoe moest ik eraan doen dat ik in Gryffindor werd in gesorteerd inplaats in Slyhterin? Het zal wel thuis nog meer een hel worden wat al is maar ik zal me niet klein laten maken door mijn vader, ik bedoel ik zit toch niet voor niks in Gryffindor. Ik ging tussen Fred en George inzitten en ik keek ze even aan waar ik lachend zei jullie komen blijkbaar toch niet van me af en ik gaf hun een knipoog. Ik keek even naar Draco waar hij mij boos aankeek en ik zuchtte even zacht voor ik naar voren keek toen professor Dumbledore opstond om zijn preek te houden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen