Foto bij Dream World | 1

Hope you like it!
X Nadie

‘Gaan we nog even langs opa en oma? Daar zijn we al zo lang niet meer geweest.’ Begint Hera weer te zeuren. Als vanaf dat we in de auto stapte om terug naar huis te rijden is ze al de hele tijd over dingen aan het zeuren. Dan rijd ik weer te hard, Dan staat de muziek te zacht, Dan is het liedje niet leuk, Vervolgens rijden we langs een winkel en wil ze dat ik stop zodat ze iets leuks kan kopen en dan verwacht ze ook nog eens dat ik het voor haar betaal. Niet verkeerd bedoeld hoor, ik houd echt van mijn zusje maar ik ben ook nog maar 17 en heb nog maar pas geleden mijn rijbewijs gehaald, dus ik vind dat ze niet zo veel moet zeuren en dat als ze iets perse wil hebben het dan zelf betaald want op dit moment heeft zij gewoon simpel weg meer geld dan mij. ‘Nee Hera we gaan niet langs opa en oma want we zijn nu al zo’n drie keer gestopt en het is al laat. Morgen moet je gewoon weer naar school toe.’ Ik druk het gas iets harder in en passeer een ander auto die voor mijn gevoel veel te langzaam rijd. Met een begint Hera weer te gillen. ‘NIET ZO HARD RIJDEN!’ Schreeuwt ze terwijl ze haar handen voor haar ogen doet. ‘Hera doe alsjeblieft even normaal! Ik rijd helemaal niet hard.’ Ik zucht en let vervolgens weer op de weg. Echt waar Hera word nog eens mijn dood.

Als ik even later dan eindelijk mijn auto voor ons huis parkeer rukt Hera gelijk het portier open en gooit hem met een harde klap dicht. Ik rol met mijn ogen en haal dan de sleutels uit het contact om vervolgens zelf ook uit te stappen. Hera staat ongeduldig bij de deur te wachten totdat ik hem open maak. Ik loop daarom expres extra sloom naar de voordeur toe. Als ik er dan ben haal ik de sleutels uit mijn tas en maak dan de deur open. Hera glipt meteen naar binnen en rent dan de hal door naar de woonkamer. Ik hang mijn jas op en volg daarna Hera de woonkamer in. In de woonkamer zit alleen maar mijn vader. ‘Was alles goed met tante Sonja?’ vraagt pap zodra hij mij ziet. Pap had vanmorgen een telefoontje gekregen dat tante Sonja van de trap was gevallen en haar pols had gebroken maar doordat hij er zelf niet heen kon omdat zijn hele middag al vol gepland stond met vergaderingen en mam het hele huis vandaag schoon wilde maken had hij gevragen of ik er niet even naar toe wilde rijden met Hera. Ik loop verder de woonkamer in en ga de tegenover mijn vader op de bank zitten. ‘Het ging wel goed met tante Sonja. Haar pols zit nu in het gips dus ze kan niet zoveel met haar arm doen maar ze had geen pijn.’ Pap knikt. ‘Heeft ze ook iemand die de klusjes voor haar kan doen die zij nu niet kan?’ Vraagt pap. ‘Ja daar hadden ze al hulp voor ingeschakeld.’ Antwoord ik. Tante Sonja is bijna altijd alleen thuis doordat zij zelf geen kinderen heeft en haar mam voor zijn werk altijd hele maanden naar het buitenland moet.

‘hebben jullie al gegeten!?’ Roept mam vanuit de keuken. ‘Ja!’ Roep ik terug. Ik sta weer op en besluit even te gaan kijken waar mijn moeder mee bezig is. Als ik aan kom in de keuken zie ik dat ze een heerlijke appeltaart aan het bakken is. ‘Ruikt lekker.’ Zeg ik terwijl ik diep door mijn neus in adem. Mam schrikt en draait zich vervolgens om. ‘Och meisje, ik had je niet horen aankomen.’ Ik grinnik en bedenk me dan dat Soraka morgen jarig is en dat ik nog helemaal geen cadeau heb. ‘Is die appeltaart voor morgen?’ Vraag ik aan mam. ‘Ja, ik heb ook nog vier andere taarten. Dan heeft het bezoek tenminste wat keus.’ Ik knik en zeg dan dat ik al vast ga slapen. Ik loop de keuken uit terug naar de woonkamer en druk mijn vader nog een kus op zijn wang. ‘Goodnight.’ Zeg ik en loop dan naar de trap. Als ik voor de trap sta twijfel ik even of ik niet met de lift ga. Maar mijn kamer is maar op de derde verdieping dus besluit ik om maar gewoon de trap te nemen. Na twee trappen opgelopen te hebben ben ik dan op mijn eigen verdieping en ja, ik heb een eigen verdieping. Mijn verdieping bestaat uit een grote badkamer, een kleine woonkamer, een kleine keuken, een kleedkamer en een slaapkamer.

Misschien denk je nu al wel meteen. ´Die meid zal wel een verwende trut zijn.´ Maar voordat je daar over gaat oordelen wil ik eerst nog even iets vertellen. Mijn vader ´Steven Paul Jobs´ is een van de oprichters van Apple en verdient daardoor nogal veel geld. Dan zal je misschien ook wel denken dat hij een of andere rijke, nette, saaie, serieuze man is. Maar dan zal ik maar snel vertellen dat dat zeker niet het geval is. Mijn vader is totaal niks veranderd. Het enige verschil is dat hij er minder vaak is maar als hij er is dan gaan we altijd met zijn alle iets leuks doen en met iets leuks bedoel ik niet naar een of ander duur museum gaan maar meer iets van een modder gevecht houden. Oké terug naar mij. Ik heb dan dus misschien wel een rijke vader en een groot huis en ik krijg misschien net iets meer zakgeld dan een normale tiener maar voor de rest ben ik niet veel anders. Ik ga gewoon naar een normale school en niet naar een speciale school voor rijke stinkerds. Ik heb gewoon een paar goede vrienden en ben niet de populairste op school. Op school weten ze nog niet een wie mijn vader is en ik ben niet zo iemand die heel veel aandacht wil dus ben ik ook niet van plan om dat aan iedereen te gaan vertellen. Ik heb ook gewoon een bijbaantje ookal hoefde dat van mijn vader niet, maar ik wil gewoon zelf sparen voor mijn eigen spullen. Ik ben een redelijk verlegen meisje wat niet zomaar haar mond open durft te doen. Ik houd ook niet van te blote kleren die al die populaire kinderen altijd aanhebben. Nee, geef mij maar een hoodie en jeans met mooie sport schoenen er onder, geen hakken want dan breek ik mijn nek. Als je mij ziet zal je niet meteen denken dat wij thuis zoveel geld hebben ik zie er eerder uit als een gemiddeld kind. Dus ik durf te wedden dat ik stiekem niet zo veel anders ben dan jij of als wie dan ook.

Uhm… wat wilde ik ook al weer gaan doen? Owja ik was mijn pyjama aan het zoeken. Ik loop naar mijn badkamer en haal mijn pyjama uit een van de kastjes. Ik leg hem klaar op een van de planken en spring dan even vlug onder de douche zodat ik er morgen tijdens het feest goed en verzorgd uitzie. Als ik weer uit de douche stap wikkel ik een handdoek om mijn haar en droog vervolgens de rest van mijn lichaam af. Ik Pak mijn pyjama en neem hem mee naar mijn kleed kamer waar ik ondergoed uit de kast haal. Ik trek dit aan en doe daarna mijn pyjama er over heen aan. Ik loop terug naar de badkamer waar ik de handdoek van mijn hoofd af haal en een keer goed door mijn haar heen kam. Ik vind dat het zo wel weer genoeg is voor vandaag en wandel naar mijn slaapkamer. Ik kijk op mijn wekker en zie dat het al weer half 12 is. Ik ga op mijn bed zitten en stel mijn wekker zo in dat hij morgenvroeg om half 6 af zal gaan zodat ik nog even tijd heb om een cadeautje voor Soraka te zoeken. Ik ga onder de dekens liggen en klap twee keer in mijn handen, meteen gaat het licht uit en mijn kleine nachtlampje aan.


Reageer (1)

  • Girlicious

    Yeahhh hoofdstuk 1!!
    En gelijk lekker veel leesvoer! Mjum!
    Ik rij juist te langzaam in de auto haha
    Of iets te snel maar niet te bizar snel
    Gelukkig is ze geen irritante tuttebel die pappies geld roekeloos uit zit te geven...
    Arme Hera. Denk dat Hera de grond heeft gekust zodra ze thuis waren haha
    Wel goed dat ze gewoon een normaal leventje leiden.. nemen ze je tenminste zoals je bent en niet vanwege je geld..

    Kudo!
    Snel verder mop!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen