001
Ze las de brief nog een keer Door:
Zweinstein hogeschool voor hekserij en hocus-pocus
hoofd: Albus Perkamentus
het doet mij een genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats aan zweinstein hogeschool voor hekserij en hocus-pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigheden. Het schooljaar begint op 1 september, gelieve voor 31 augustus per uil reageren.
met vriendelijke groet,
Minerva Anderling
assistent schoolhoofd
Zij een heks, nee dat moest een grap zijn. Maar toen ze verder dacht klonk dat steeds logischer, want haar broertje Had een paar jaar geleden konijnenoren gekregen toen zij een boos was en die verdwenen toen ze blijer werd. Maar nog steeds, een school voor toveren zou toch niet kunnen bestaan? Ze keek op de grond en zag twee briefjes die haar nog niet eerder waren opgevallen. Het eerste briefje leek op een treinkaartje, maar er stond een typefout op namelijk: perron 9 3/4 en dat bestond natuurlijk niet. Ze pakte het tweede briefje wat geschreven was in het zelfde handschrift als de eerste brief en las:
Geachte mevrouw Vissers,
gezien u een dreuzelgeborene bent komt ik donderdagavond a.s. langs om alles uit te leggen.
met vriendelijke groet,
Minerva Anderling
dreuzelgeborene, wat was Dat? Iemand die op een verkeerde manier geboren was? Een Bijnaam? Ze Had geen idee. En Donderdag zou er iemand langskomen van die zogenaamde toverschool? Ze zou het wel zien. Donderdag a.s. werd daar vanavond Mee bedoeld. Want dan moest ze het zo snel mogelijk aan haar ouders vertellen. Ze haalde diep adem en riep: mama! Papa! Kom zo snel mogelijk naar Beneden! Zodra haar Ouders Beneden Waren Liet Ze De Brief zien. Haar ouders keken elkaar stak en uiteindelijk reageerde haar moeder "Gezien wat jij allemaal kan denk ik dat deze brief echt is., maar we zullen het vanavond wel zien".Ze knikte en ging naar haar kamer toe. Met een zucht plofte ze op haar bed en begon na te denken over een toverschool waar iedereen vrienden met elkaar was en je in als rust kon leren toveren. Ja dat leek haar wel wat. En dat schooljaar begon al over twee weken. Maar dan zou ze wel alles wat ze hier Had opgebouwd moeten laten varen: mensen die weten hoe gemeen en arrogant ze kan zijn, die naar haar luisteren en bang voor haar zijn, en weten dat als zij niet mee mag doen je problemen krijgt zoals die keer da een jongen op het dak van de school belandde. Nee, met haar viel niet te spotten. Terwijl ze aan het dromen was Had ze niet Door dat de bel was gegaan en er een vrouw binnen was gekomen.
Er zijn nog geen reacties.