Foto bij Saturday

De linkse is voor Rosalie
De rechtste voor Alice
De onderste voor Mila

'Veel shopplezier!' roept je vader als je de deur uitstapt. In de oprit staat een rode BMW. Rosalie zwaait vrolijk naar je en je stapt in de auto. 'Hallo.' zeg je. 'Hoi!' roepen Alice en Rosalie in koor. Rosalie trapt het gaspedaal in en jullie vliegen de straat uit. 'Rijden jullie altijd zo hard?' vraag je een beetje benauwd. 'Ja, ik kan echt niet tegen dat slakkengedoe.' zegt Rosalie terwijl ze een auto inhaalt. De auto toetert maar niemand doet er iets opuit. Jullie zijn in 5 minuten in Seattle. De auto staat nog maar een seconde stil of ze staan al buiten. Je gooit je portier open en stapt de auto uit. Het is droog maar niet voor lang meer. Als je je portier dichtgooit voel je de eerste regendruppel al. 'Het zit me ook altijd mee!' klaag je. Alice en Rosalie schieten in de lach en trekken je een winkeltje in. Ze laten je wel duizend kledingstukken passen maar geeneen past goed bij je. 'Wacht!' roep je als Alice weer met een paars jurkje aangehuppelt komt. 'Ik zoek er nu zelf ook een.' iedereen stemt in en je gaat op jurkenjacht. Bij een bruin/zwarte jurkje blijf je staan en je pakt hem van het haakje. Je past hem en Rosalie en Alice passen ook een jurkje. 'Oké bij 3 komt iedereen eruit.' grinnik je. '1,2,3!' roep je en je springt uit het hokje. Jullie bewonderen elkaar en dan kopen jullie het. 'Zullen we in een cafetje wat eten?' vroeg je. 'Is goed.' zeiden ze in koor. Jullie lopen naar een cafétje maar worden ingehaald door dronken mannen. 'Hé schatjes!' roept iemand. Jullie lopen stevig door maar je word van achteren op de grond gegooit. Je stoot je hoofd ergens aan en je word duizelig. Rosalie begint met ze te vechten en ze wint. Alice helpt je omhoog. 'Gaat het?' vraagt ze bezorgd. 'Ja, ik heb alleen een beetje last van mijn hoofd.' zeg je en in de tussentijd is Rosalie klaar. 'Heb je op judo gezeten ofzo.' vraag je met grote ogen. 'Zelfverdediging. Komt nu wel goed uit hé.' grinnikt ze. Jullie lopen naar een cafétje en je bent weer de enigste die wat eet. 'Eten jullie nooit wat?' vraag je verbaast. 'Geen honger.' zeggen ze met een glimlach. Dan is jullie shopmiddag afgelopen. Je word naar huis gebracht en je past gelijk het jurkje. Hij staat je perfect. Je bent er echt helemaal blij mee. Maar waar je mee zit is dat je weet dat hun geheimen hebben. Je zoekt op internet naar snelheid, kracht, en dat ze nooit eten. Het enigste antwoord wat je kan vinden is dat hun vampieren zijn. Je schiet in de lach bij het idee alleen al.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen