Foto bij Forks

'Kun je echt wel alleen in een vliegtuig?' vroeg je moeder bezorgd. 'Tuurlijk mam, het lukt wel. Pap wacht me bij het vliegveld daar op. Er kan niks gebeuren.' stelde je haar gerust. 'Maar in de vliegtuig kan van alles gebeuren met jouw geluk.' jammerde je moeder. 'Het komt echt wel goed maar nu moet ik gaan voordat ik het vliegtuig mis.' merkte je op. 'Doei mam!' riep je en je rende weg. Je stapte in het vliegtuig en gaat zitten. Een stewardess komt naar je toe gelopen. 'Ben je hier alleen?' vraagt ze op een moedertoon. 'Ja.' zeg je kortaf. 'Wil je iets te drinken?' vraagt ze. 'Eh, ja doe maar een cola.' ze loopt weer weg. Je staart uit het raampje. Alles vliegt voorbij. De stewardess komt er met jouw cola weer aan. 'Kan ik verder nog iets voor je doen?' vraagt ze. Je schud je hooft en ze loopt weg. Het word al wat donker. Je sluit je ogen en voelt je al iets wegvallen. Dan zak je helemaal weg. Je word pas weer wakker als iemand je helemaal door elkaar schudt. 'Moet dat?' vraag je slaapdronken. 'We zijn er.' zegt een lieve stem. Je opent je ogen en ziet een stewardess. Je knikt en loopt naar buiten. Je vader staat al op je te wachten. 'Pap!' roep je blij. Je hebt hem al 3 jaar niet meer gezien. 'Mila!' roept je vader ook blij. Jullie lopen samen naar de auto. 'Wat zie je er leuk uit.' zegt je vader na een tijdje. 'Dankjewel.' zeg je niet erg op je gemak. Er komt weer een poosje een stilte. 'Je bent ook gegroeit.' zegt je vader. 'Ja klopt.' zeg je. Jullie komen aan bij huis en je haalt even opgelucht adem. Je loopt gelijk naar boven. Je mag je kamer helemaal opnieuw inrichten en dat ga je ook doen. Er zit kinderachtig behang op en er staat allemaal speelgoed. Je zucht en pakt je koffers uit. Je kledingkast is veels te klein. Je houdt wel van shoppen dus dat gaat nog een probleempje worden. 'Mila!' roept je vader vanonder de trap. 'Er is bezoek.' je kijkt naar je kleding. Je hebt een oude jogginsbroek aan en een versleten truitje. Je kleed je snel om en loopt naar buiten. Je vader staat met een man te praten en er staat een jongen van ongeveer 15 naast. Hij lijkt niet bepaald op zijn gemak. 'Hoi.' roep je vrolijk. 'Ah daar ben je al.' zegt je vader trots. 'Nou Billy, dit is Mila en Mila dit is Billy.' Billy kijkt je onderzoekend aan. 'Dit is mijn zoon Jacob.' zegt hij na een tijdje. Je vader en billy beginnen weer te praten dus loop je maar naar Jacob toe. 'Hoi.' zegt Jacob ongemakkelijk. 'Hallo. Woon je hier in de buurt?' vraag je. 'Eh, nee ik woon in La Push. Misschien wil je wel een keer op bezoek komen.' zegt hij. 'Is goed.' zeg je en er valt weer een stilte. 'Jacob!' roept Billy. Jullie kijken op. 'We moeten maar weer eens gaan.' Jacob haalt zijn schouders op en loopt naar zijn vader. Ze stappen in een auto en rijden weg. 'Pap?' vraag je. Je vader kijkt op. 'Wat is er schat?' vraagt hij glimlachend. 'Wanneer gaan we eten, ik heb honger.' je vader kijkt op zijn horloge. 'Nu.' zegt hij en hij loopt naar binnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen