Foto bij Hs 52 - Nieuwe Mededeling

(door Sasha)
Ik geeuw. We hadden vandaag een extra lange repetitie voor de toneelclub en ik ben doodop. Het ging allemaal wel erg goed en het was zo leuk om te doen. Wel was het jammer om vanmorgen Sven en Claire uit te zwaaien. Ook al kende ik hen niet zo goed, het was we leuk om hen hier te hebben. Dus vind ik het wel een beetje erg dat ze nu terug naar Frankrijk zijn gegaan. Nu lig ik in mijn bed en staar naar het witte plafond boven me. Shailene is niet in onze kamer, ik vraag me af waar ze heen is. Ineens hoor ik een geluidje. Ik spring verschrikt op. Wat was dat? Plots zie ik dat Shailenes laptop op ons kleine tafeltje staat. Een wit lichtje pinkt. Nieuwsgierig voel ik de neiging de computer open te klappen en naar haar bericht te kijken. Want daarvoor zal het lichtje wel zijn, toch? Dan denk ik weer aan hoe ze me twee keer heeft proberen vermoorden, terwijl ze mijn zus is. Nu heb ik toch zeker recht om naar haar laptop te kijken? Ik ga staan en een beetje zenuwachtig open ik de laptop. Een tabblad springt open. Het is een chat site. Ik zie een bericht dat mijn zus gisteren om 18u45 heeft verstuurd naar deze persoon met de gebruikersnaam 'ThisIsJustMe'. Ik vraag me af wie het is. Iemand die hier op school zit of iemand uit Amerika? Een slecht gevoel overspoelt me. Dit is haar privacy, ik zou hier niet naar mogen kijken. Ik probeer het gevoel te verdringen en lees wat Shailene gisteren schreef.
'It has started today, now we can go on to phase 2, are you ready? --S' Ik knipper even met mijn ogen, het lijkt wel politietaal of zo. Over welke fase praat ze? En wat is gisteren begonnen? Ik kijk naar het bericht dat net is binnengekomen, het bericht dat het geluidje veroorzaakte.
'I am. I've done what you asked me to do. Can't wait to see you back.' Nu ben ik nog verbaasder. Waar hebben ze het over? Wat heeft Shailene haar/hem gevraagd en waarom? En wanneer zien ze elkaar? Ik hoor voetstappen op de gang, vlug klap ik de laptop terug dicht en ga weer op mijn bed liggen. Net op tijd. Shailene komt binnengelopen.

(door Inge)
Ik mag eindelijk volledige dagen uit mijn bed, en mag terug de lessen meevolgen. Het voelt echt zo goed om weer onder mensen te zijn. We hebben magieles van meneer Compton. Vooraan in het lokaal staat een tafeltje en hij gaat er op zitten. Net hadden we evaluatie. Sasha's geluidsspreuk zag er echt heel indrukwekkend uit. Ik vind haar echt heel aardig en we kunnen het goed met elkaar vinden. Ze is echt supergoed in alles wat met magie te maken heeft en heeft me wat geholpen om mijn evaluatie voor te bereiden waardoor die ook heel goed is gegaan. Ook Shailenes evaluatie was geweldig. Ook al vind ik dat meisje niet erg aardig, ik moet toegeven dat ze heel slim is.
"Ik heb een mededeling", begint meneer Compton. Ik kijk nieuwsgierig op. Wat kan er nu zijn?
"Sterre en Sarah, mag ik ook even jullie aandacht? Bedankt! Lynn, je telefoon kan ook wachten tot na de les." Lynn zucht en steekt haar mobiel weg. Ik lach even. "Ok, jongens, jullie weten dat Sven en Claire enkele dagen geleden terug naar Carcassonne zijn vertrokken. Misschien weten jullie ook dat hun school, L'Académie Saint Cécile, de zusterschool van RMA is. Wel, nu heeft de directie van deze beide scholen besloten een uitwisselingsproject te doen. 7 leerlingen uit jullie klas zullen daarheen gaan en evenveel leerlingen uit hun school zullen gedurende een week hierheen gaan. Ik ga mee naar Carcassonne als begeleidende leraar. Als je graag mee zou gaan, steek dan nu je hand op, dan schrijf ik de namen op en samen met de directie zullen daaruit zeven namen worden gekozen."
Wat een leuk idee! Ik steek meteen mijn hand op en zie dat bijna de volledige klas hetzelfde doet.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen