NiallJamesPayne • Lilo
Louis pov
'Louis laat Liam zich nou eindelijk omkleden en geef die jongen zijn broek terug!' Riep Lou gefrustreerd. Ik grijnsde en zag Liam daar staan met alleen zijn shirt al aan. Ik liep achter de bank en gaf met tegenzin Liam zijn broek terug. Ik was al een paar maanden verliefd op Liam maar ik wou het niet. Ik wil niet verliefd zijn op mijn beste vriend. Liam trok zuchtend zijn broek aan en daarna zijn schoenen. We liepen het podium op en het gekrijs van de fans was al te horen. We begonnen ineens met het liedje Where do broken hearts go. In het midden van Liam zijn solo greep ik een waterflesje en ging achter hem staan. Ik zag dat Niall nee knikte maar ach Yolo. Ik deed het flesje op en kapte het over Liam zijn hoofd. Ik begon kei hard te lachen en de fans begonnen te gillen omdat ze waarschijnlijk zijn spieren zagen. Liam deed gewoon rustig verder met zijn solo. Ik keek hem verbaasd aan maar ging daarna verder met het liedje. Dat was een flop.
We zaten rustig thuis en ik en Zayn moesten koken. 'Oh ik heb hier helemaal geen zin in.' Gromde hij. 'Wat in koken, wie wel.' Zei ik lachend. Hij keek me kwaad aan. 'We bestellen pizza.' Zei hij. 'Wie wil welke pizza!' Riep hij door de keuken en liep met een boekje naar de woonkamer. Ik keek naar de gesneden wortelen en grijnsde. Ik nam er ene uit en at die op met de rest ging ik naar de woonkamer en begon Liam te bekogelen. 'Stop daar me Lou, het zijn jouw lievelingsgroeten.' Zei hij met een glimlach en nam een wortel dat op zijn borst was gevallen. Kon niets hem dan irriteren? Ik zuchtte en liet mezelf vallen naast Harry die me met een glimlach aankeek.
Zo gingen de weken voorbij. Ik die Liam probeerde te pesten maar niets leek te werken. Hij lachte alles weg of deed er nog een schepje boven op. Maar het doel van alles was om mijn gevoelens te laten verdwijnen maar die werden alleen maar erger en versterkte alleen nog maar. Ik liep naar de keuken en pakte een lepel en een yoghurt. Ik ging naar de woonkamer en keek naar de televisie. Liam kwam voor de tv staan. 'Ga opzij Fatty.' Gromde ik en probeerde wat van de televisie te zien maar dat lukte niet. Ik zuchtte en keek Liam aan. Zijn ogen stonden anders. Was het omdat ik hem Fatty had genoemd? 'Harry heeft je nodig.' Was het enigste wat hij zei en verdween daarna weer naar zijn kamer. Zo hield ik hem wel op afstand misschien moest ik hem vaker uitschelden.
Zo gezegd zo gedaan. 'Varken doe verder!' Riep ik naar boven. 'Je gaat erover.' Gromde Zayn in mijn oor. Ik schrok even maar keek hem geïrriteerd aan.'Laat me met rust Zayn.' Gromde ik en Liam kwam van de trap gelopen. Ik weet eigenlijk niet waarom ik hem fatty noemde hij was de gespierde van ons allemaal. Ach. 'Kom we moeten naar de studio.' Zei Zayn en stak zijn arm in Liam zijn arm. Een steek van jaloezie ging door mijn maagstreek. Ik zuchtte en volgde de jongens maar. 'Oh kom op je kunt beter als dat!' Riep Simon. Ik grinnikte en kreeg een klop van Harry. 'Kappe.' Siste hij zacht. 'Wat Liam heeft gewoon een off dagje kan de slechtste overkomen.' Zei ik lachend. Het was stil in de studio en Liam keek me voor een seconde gekwetst aan maar gaf me daarna weer een glimlach. 'Oké, opnieuw!' Riep Simon.
Het was na twee weken weer een concert. Liam en ik waren niet veel meer alleen. Mijn plan werkte nog altijd niet maar ach het ging wel de goede kant op. We liepen over het podium en ik had net een flesje water tegen Liam zijn rug gegooid en liep naar Niall. 'Hoe zou ik Liam kunnen laten struikelen?' Vroeg hij. Niall keek me geschrokken aan. 'Gewoon om te lachen.' Zei ik. Hij glimlachte naar me en haalde zijn schouders op en begon verder op zijn gitaar te spelen. Ik zuchtte en liep op Liam en Harry af die van voor stonden te springen en zingen. Ik liep op Liam af en tackelde hem vanachter. Hij viel plat op zijn buik en zijn been maakte wel een rare beweging. Hij stond snel op en begon kei hard te lachen. 'Je hebt me laten schrikken hoor Lou.' Zei hij en ging door mijn haar. Maar ik zag iets zijn ogen lachte totaal niet mee. Hij liet mij en Harry achter op het kleine podium en Harry keek me kwaad aan.
Liam pov
Deed ik dan zoveel verkeerd? Tijdens het concert heb ik mijn tranen ingehouden. Ik had super veel pijn maar dat ging ik de fans niet laten zien. Elke dag een maand lang moet ik die zielige grapjes slikken van Louis. In het begin ging het nog maar het ging zelfs tot schelden en flessen tegen mijn rug gooien. Tot mijn kamer zonder elektriciteit zetten en het water ijskoud laten worden. Ik was het beu. Ik had gevoelens voor deze man maar als hij me maar zo'n speeltje vond dan hoefde het voor mij niet. Ik lag op het bed en Zayn kwam net de douche uit. 'Gaat het?' 'Nee, ik heb pijn.' Mompelde ik en tranen verlieten mijn ogen. 'Kom hier Li.' Fluisterde hij en gaf me een knuffel. 'Ik kan dit niet meer Zayn.' Snikte ik. 'Wacht ik haal een zakdoek.' Hoorde ik hem mompelen en ik ging met mijn hoofd in mijn kussen liggen. Ik haatte dit. Ik hoorde wat gestommel maar gaf er niet echt veel aandacht aan. Waarschijnlijk Zayn die de zakdoeken niet vond. Ik voelde hoe het bed in zakte en ik ging dicht bij Zayn liggen. 'Ik wil dit niet meer Zayn.' Mompelde ik sniffend. 'Liam.' Dit was niet de stem van Zayn maar van Louis. Ik keek op en begon nog zo mogelijk harder te huilen. 'Shh Liam alstublieft stop met huilen.' Zei hij en trok me tegen hem aan. 'Jij hebt me laten huilen.' snikte ik en probeerde mijn tranen weg te vegen. Hij pakte me vast bij mijn kin en zo keken we in mekaars ogen. 'Liam, i-' Ik zuchtte ging hij me weer pesten dan mocht hij oprotten. 'Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar ik deed het met een reden.' Zei hij. 'Waarom? Waarom doe je me dit aan? Ben ik geen goede vriend?' Mompelde ik. 'Nee Liam dat is het niet. Ik goh, ik heb gevoelens voor je maar ik wou ze weg steken.' Zei hij snel. Ik keek hem verbaasd aan. 'Daarom doe je zo kut tegen me?' 'Ja en het spijt me. Ik dacht dat jij me maar niets vond dus ik dacht als ik je ga uitschelden dat je afstand ging nemen.' Zei hij. Ik snikte en gaf hem een knuffel. 'Ik ben ook verliefd op jou.' Fluisterde ik in zijn oor. Ik ging iets verder zitten en keek hem aan. Een grote glimlach sierde zijn gezicht. Hij pakte mijn wangen vast en kuste me zachtjes op mijn lippen.
'Doet je been nog pijn?' Vroeg Louis. Ik knikte zachtjes. Hij gaf er een kus op en dekte me onder. 'Morgen zullen we er een zalfje opsmeren.' Zei hij en kroop in mijn armen. 'Slaapzacht babycheeks.' Fluisterde hij. 'Slaapzacht my love.' Mompelde ik terug en viel in slaap.
De volgende ochtend werden we wakker door gelach. Ik opende mijn ogen en zag Zayn staan. 'Zozo tortelduifjes opstaan we moeten naar een fotoshoot.' Zei hij blij en sprong op het bed.
Er zijn nog geen reacties.