Foto bij chapter 001 || Coco Brown

Chapter one

'Miss Brown u kunt binnen komen.' De zenuwen gierde in mijn lichaam, de laatste keer dat ik zo zenuwachtig was, was toen ik moest spreken voor de hele school tijdens de diploma uitreiking twee jaar geleden. Dit was toch even iets anders, dit was het gesprek voor mijn toekomst dit was de sollicitatie waar ik al dagen op zit te wachten. Het was geen grote baan gewoon manager bij een klein cafe in ons dorp, maar ik zou het geld goed kunnen gebruiken. Ik had dromen grote dromen, ooit wou ik de wereld ontdekken, en rond reizen. Ik knikte en volgde de man de kamer in. 'Neemt u plaats.' Zei de man voor me. Ik keen voorzichtig de kamer rond het was erg netjes en modern en ik wist nou niet goed of me dat aan stond of dat het me de stuipen op het lijf jaagde. 'Ik ben Alaric fuller, en ik doe vandaag het gesprek met jou. Zou je mij wat over je zelf kunnen vertellen?' Ik probeerde niet te zuchten bij deze vraag, hoe vaak was die mij de afgelopen paar weken niet gesteld sinds ik ontslag heb genomen bij mijn oude baan. Ik nam een hap lucht en begon met praten. 'Ik ben Coco Brown zo als u weet, ik ben twintig jaar oud, twee jaar terug afgestudeerd aan La Push hige school. Ik woon sinds vorig jaar op mezelf, heb goed contact met mijn familie. Ik ben erg leergierig....' Het gesprek duurde nog een tijdje maar na ongeveer een half uur stond ik buiten. Ik genoot van de zonnen stralen die achter de wolken vandaan kwamen en mijn gezicht verwarmde. Ik begon te lopen, ik had vandaag geen zin om eert te gaan tanken dus had maar besloten lopend naar deze sollicitatie te gaan het was nog geen twintig minuten lopen dus het was te doen. Ik ademde de frisse buiten lucht in en pakte mijn tas er bij. Stak mijn hand in mijn tas en begon te graaien zo dra ik het recht hoekige pakje vont viste ik het er uit en pakte er een sigaret uit, mijn aansteker volgde al snel en terwijl ik de sigaret in mijn mond deed speelde ik met de andere hand met het vuur, dat ik daarna naar de sigaret bracht om hem aan te steken. 'Roken in slecht voor je.' Hoorde ik een ruwe stem achter me zeggen, mijn mond hoeken krulde zich omhoog bij het horen van deze stem. 'Jake bemoei je met je eigen zaken.' mompelde ik terwijl ik de sigaret aan stak en me om draaide naar de grote gespierde jonge die voor me stond. Hij keek me met pret oogjes aan maar zag toch walging in zijn ogen, ik wist best dat roken niet goed was, maar ik was er ooit mee begonnen en nooit meer mee gestopt thinks hapend. 'Hoe is het met jou dan kleintje?' Vroeg hij me plagend. 'Ja goed en met jou?' Hij knikte dat het met hem ook goed was. 'Ga je mee even de stad in ik kan je hulp goed gebruiken.' Vroeg die. Dat was het fijnen aan Jacob ik kon hem maanden niet spreken maar gewoon de draad oppakken waar we gebleven waren. Onze ouders zijn al heel lang bevriend dus ik ken hem al sinds we in de luiers lopen. Ik keek even op mijn horloge en bedacht me dat ik toch niks op de planning had staan dus gerust met hem mee zou kunnen. 'Ja is goed waar heb je mijn hulp bij nodig.' Hij keek verlegen weg, 'Mijn vriendin is bijna jarig maar ik zou niet weten wat ik voor haar moet kopen.' 'Vriendin?!' Riep ik uit, 'Sinds wanneer en waarom weet ik dit niet, wie is het.' Hij haalde zijn schouders op 'Misschien omdat je nooit meer thuis komt of omdat je nooit meer bij ons langs komt.' Ik knikte schuld bewust ik wist dat hij gelijk had, ik was een jaar uit huis woonde aan de andere kant van de stad maar wou gewoon even afstand van mijn familie ik wou iets voor mezelf hebben iets voor mezelf opbouwen het lukte goed maar misschien werd het wel weer eens tijd om langs te gaan. Ze hadden volgens mij nooit een goeie aan mij gehad, ik kon lekker opstandig zijn en toen mijn broer last kreeg van woeden aanvallen trokken ze het al helemaal niet meer. Er was altijd spanning in het dorpje waar ik was, ik wist dat ik er niet helemaal bij hoorde, ik had het best gezellig met Jake als ik daar was maar op school of thuis ging ik nooit echt met hem of zijn vrienden om. Jake zag vast dat ik schuldig keek dus hij veranderde het onderwerp en vertelde me alles over zijn vriendin Rennesmee.



Eerst hoofdstuk wat denken jullie er van?

Reageer (1)

  • MacGyver

    Dit hoofdstuk is leuk, er viel mij wel wat op.

    Nessie en Jake, mooi koppel!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen