**6
Eindelijk weer een hoofdstukje! Ik was bezig met mijn examens, maar ik ben nu zo goed als klaar!
Sacha Barends
'Waar was je?' Klonk de stem van Fleur toen ik de kamer in kwam. Blijkbaar was ze al wakker geworden in de tijd dat ik buiten was. Ik voelde hoe het bloed naar mijn wangen steeg. 'Gewoon op het strand' Ik treuzelde zo erg omdat ik loog meestal had Fleur het door als ik loog maar dit keer ging ze er verder niet op in waar ik erg blij om was. 'Wat gaan we vandaag doen' Vroeg ik snel voordat Fleur zich bedacht en er toch op door ging vragen. Eerst haalde ze haar schouders op, maar daarna wist ze toch iets te bedenken. 'We kunnen naar een stadje gaan?' Aangezien ik erin mee stemde gingen we ontbijten en daarna gingen we in een taxi naar een of ander stadje rijden. Fleur had het helemaal bedacht.
Het is heerlijk weer. Nadat we in het stadje even hebben rond gelopen, wat winkeltjes in en uit zijn gegaan, werd het echt te warm. Ik en Fleur zochten samen een terasje op om wat te gaan drinken. Uiteindelijk kwamen we op een terasje terecht met uitzicht op zee. Vanuit hier kan je perfect zien hoe alle bedjes netjes in rijen langs elkaar staan op het strand, elk bedje is ook zowat bezet. Ook zie je een paar mensen met grote tassen op hun rug en grote borden met zonnebrillen in hun hand langs de bedjes struinen in de hoop dat ze iets kunnen verkopen, maar meestal koopt niemand die onzin. Zelf doe ik dat wel meestal omdat ik die mannetjes er altijd zo zielig uit vind zien. 'Wat wil jij drinken?' Zonder dat ik door heb dat Fleur het tegen mij heeft blijf ik glazig naar het strand kijken. Fleur geeft me een duwdje tegen mijn schouder. Ik laat mijn blik los van het strand en kijk naar Fleur. Ik zie dat er iemand bij ons tafeltje staat met pen en papier om onze bestelling op te nemen. 'una coca-cola por favor' zeg ik snel, voordat iedereen hier weer ongeduldig word. De jongen knikt, schrijft wat op zijn papiertje, waarschijnlijk mijn cola. Daarna loopt de jongen weg. 'Heerlijk die wind van de zee' Mompel ik. Fleur begint te grinniken. 'We kunnen ook zo gaan zwemmen?' Ik knik. Ik laat mijn blik weer over het strand glijden. Dit keer valt me iets heel anders op, ik knijp mijn oogen tot spleetjes om het beter te kunnen zien. Ik zie 5 jongens, waarvan ze heel erg lijken op de jongen uit ons hotel. Ik schrik er van en trek me terug. 'Wat is er?' Natuurlijk had Fleur mij gezien, ik moest alleen zorgen dat ze hen niet zag aangezien ze al naar het strand zat te tuuren. 'Niks, ik bedeacht me..' Ik viel stil, maar zag net dat de jongen die net onze bestelling had opgenomen dit keer met een dienblad richting mij en Fleur komt lopen. 'Oh kijk onze drankjes' Ik zie hoe Fleur haar blik weg van het strand trekt en naar de jongen kijkt. Hij zet eerst mijn cola voor me neer, en pakt dan een knal oranje coctail en zet deze voor Fleur neer. Hij mompeld wat in het spaans, legt een bonnetje neer en loopt weer weg.
Er zijn nog geen reacties.