Hiya!
Verwacht of onverwacht?
Stiekem hoop ik dat niemand dit verwacht had, aangezien ik anders serieus faal in mijn cliffhangers..
Maar eh, alle problemen zijn nog niet van de baan c:
Maandag moet ik terug naar school en ik heb nu al zin om in een hoekje te kruipen en te huilen.
Ik heb echt idioot veel te doen, zelfs naast school om )):
Gooi Ash niet meteen op de brandstapel (':
Ik weet dat het voor jullie moeilijk te geloven is, maar hij betekent echt veel voor Mary.
Dit is dus een belangrijk hoofdstuk voor het verdere verloop van het verhaal. Mary is zelf al tot inzicht gekomen omdat ze een round character is, ze is dus veranderd doorheen het verhaal. In dit hoofdstuk probeer ik jullie te laten zien dat Ash ook een round character is, en geen flat character. Hij is geen stereotiepe slechterik en is dus niet het slechte ex-vriendje dat elke cliché romantische komedie zo typeert. Daarom is dit hoofdstuk zo belangrijk, zodat jullie kunnen zien dat er binnenin Ash ook een ingrijpende verandering gebeurd is/aan de gang is. Hij heeft dus wél een soort van hoofdrol in dit verhaal omdat hij Mary gecreëerd heeft. Hij heeft haar de laatste jaren zoveel pijn gedaan dat hij haar onbewust sterker, onafhankelijker en zelfbewuster heeft gemaakt. Haar tranen en haar pijn waren de fundamenten waarop ze zichzelf weer opgebouwd heeft. Daardoor is ze getransformeerd van het verlegen, kleine meisje tot de zelfzekere, onafhankelijke vrouw die ze nu is.
Ik zeg niet dat Ash jullie beste vriend moet worden, geloof me, hij is mijn beste vriend ook niet omdat hij Mary helemaal gebroken heeft. Hij is geen held of iets dergelijks, hij is gewoon essentieel in de verhaallijn.
Klinkt dit als gezwets of begrijpen jullie mijn motieven nu wat beter? (':
Nu we de psychologische inzichten van de dag ook weer gehad hebben:
hoe gaat het verder met jullie? (:
Liefs
Horlinson
Reageer (15)
Nee heeft Lou dit gezien
8 jaar geledenHoly shit wat mooi! Echt holy shit.. Geen woorden voor gewoon..
9 jaar geledenMag ik even op de grond gaan huilen? Wat was dit stuk belachelijk goed! Oké je weet inmiddels dat ik tot over mijn oren verliefd ben op dit verhaal maar Jezusmina (mag ik dat zeggen?), wat was dit stuk een soort plottwist met Ash die ineens als zijn gevoelens eruit gooit en met Louis die wel of niet in dat hoekje staat te gluren goddomme wat ben ik dol op dit verhaal.
9 jaar geledenStill hating Ash,
9 jaar geledenStill loving Louis,
Still love/liking/hating Mary.
Still loooovvvviiiingggggg this story c:
Heel erg mooi geschreven! Complimenten.
9 jaar geleden