Hs 38 - And The Role Goes To...
(door Shailene)
"Ok, de rollen zijn beslist", kondigt meneer Compton aan. Eergisteren waren de audities en sindsdien, heb ik het gevoel dat niks mijn tijd meer zal verpesten. Ik kan niet wachten tot het moment waarop hij zegt dat ik Julia speel. Oh, Lynn zal zo jaloers zijn. Want Julia zal ik worden. Ik heb alles gegeven, en ik ben geweldig, iedereen is dol op me, dus waarom zou ik geen Julia worden? "Wees maar voorbereid, ik word Julia", fluister ik tegen Lynn, die naast me staat.
"Droom lekker verder", fluistert ze terug.
"Ok, eerst de kleinere rollen", begint Logan ,"Lord en Lady Capulet zullen gespeeld worden door Mylène en Melle en Lord en Lady Montague door Rosanne en Roan. Tybalt Capulet, Julia's neef, zal gespeeld worden door Daan." Mylène en Rosanne geven elkaar een knuffel en Daan juicht even.
"Prins Escalus gaat naar Owen, en Paris naar Nils." Owen en Nils geven elkaar een high five.
"Monsif wordt Benvolio, Ralf broeder Laurence en Giorgio broeder John. En Fabian wordt Mercutio." De jongens juichen en lachen.
"Alessandro krijgt Samson, Polle Gregory, Taemin Abram en Sebastiaan Balthasar en Sem Peter."
"Min, de voedster van Julia, zal gespeeld worden door Lynn." Ik krijg een goed gevoel. Lynn zal dus geen Julia worden, haha. Ze kijkt me kwaad aan, alsof ik er iets aan kan doen dat ze de hoofdrol niet heeft. Ik lach.
"En dan de hoofdrollen. Romeo gaat naar Chanyeol..." Ik grijns.
"...en Julia naar Sasha." Mijn blijdschap verdwijnt meteen. Wat? Mijn zus krijgt de rol? Dat is zo oneerlijk! Ik had die rol moeten krijgen! Sasha staart alleen maar verdwaasd voor zich uit.
"Rein wordt invaller voor Chanyeol, voor in het geval er iets zou gebeuren met Chanyeol waardoor hij niet meer zou kunnen optreden. Shailene wordt invaller voor Sasha."
Invaller voor Sasha, hè? Dus als er haar iets gebeurt, krijg ik toch de hoofdrol? Klinkt gevaarlijk, maar precies als een missie voor mij. Na dat geval met die vriend van Chanyeol, zoveel jaar terug, heb ik ingezien dat alles slechts tijdelijk is. En je kan controle hebben over alles, als je het alleen maar probeert. Je kan levens in eigen handen nemen. Alles is toch alleen maar een tijdelijke fase. dit leven stelt niks voor. Wat maakt het dan uit of er wat vreemds in gebeurt? Ik grijns even. Maakt niet uit wat er komen zal, maar ik moet en zal die rol van Julia krijgen.
(door Sasha)
Wanneer iedereen het lokaal uit is, en enkel Logan en ik overblijven, loop ik naar hem toe. Ik heb nog steeds zo'n vreemd gevoel in mijn maag. Ik ben Julia. Maar het voelt zo oneerlijk. "Luister, Logan", begin ik en ik aarzel even. Hij kijkt naar me op ,"Ja?"
"Ik ben echt blij dat ik Julia ben maar..." Ik zwijg even ,"...maar ik wil niet bevooroordeeld zijn, en het voelt gewoon zo. Shailene en Lynn waren zoveel beter dan mij en ze hebben een kleinere rol. Ik denk echt niet dat ik dit verdiende..."
"Sasha", zegt hij lief en hij komt vlak voor me staan ,"Ik heb je gekozen omdat je absoluut de beste van de kandidaten was, om geen enkele andere reden. Bovendien heb ik alle opnames van de audities aan de andere leerkrachten getoond en ze waren het allemaal met me eens."
Ik voel me meteen een stuk beter. Opgelucht. "Thanx", mompel ik en ik omhels hem.
Reageer (1)
supeeeeerr yeaahhh
6 jaar geleden