Hs 36 - Let's The Auditions Start
(door Lynn)
Samen met Chanyeol staar ik naar Shailene, die uitdagend voor ons staat.
"Wat wil je, Shailene?", vraagt Chanyeol geërgerd. Ze grijnst op een enge manier. "Heb je over die toneelvoorstelling gehoord? Ik ga auditie doen! Leuk, hè? Het is Romeo en Julia, dat was altijd al mijn favoriete verhaal, de tragische maar oh zo wrede romance en..."
Ik onderbreek haar ,"Wat wil je, Shailene?" Ze kijkt me duister aan. "Lynn, liefje! Kalm, alles komt goed."
"Daar ben ik niet zo zeker van", antwoordt Chanyeol en hij slaat zijn arm om me heen ,"Niet voor jou toch. Je weet toch dat ik je nog steeds naar de gevangenis kan sturen, hè?" Ik kijk hem verbaasd aan. Ook al weet ik dat hij haar nooit zou aangeven, ik vind het toch knap dat hij er wat van durft te zeggen.
"Ik heb gehoord dat de producer van Moi et Toi, je weet wel, die nieuwe film, waarin wij beiden de hoofdrol willen spelen, naar de voorstelling van Romeo en Julia komt", vervolgt Shailene haar relaas. Ik schrik even. Ze heeft gelijk, ik wil dolgraag de hoofdrol in die film spelen.
"Nou, dus neem ik aan, dat hij mij zal aannemen", zegt ze en ze doet alsof ze om wil lopen.
"OMG, nee, Shailene! Ik geef dit echt nog niet op!", schreeuw ik uit. Ze keert zich terug om naar mij en glimlacht eng. "En jij gaat me niet bedreigen", vervolg ik ,"En al zeker mijn vriendje niet! Hem heb je al genoeg ellende aangedaan en als ik je serieus nog een keer gemeen tegen hem zie doen, ga ik je echt iets aandoen! En vergeet dat ik geen auditie ga doen voor die stomme voorstelling!"
"Ik doe ook auditie", zegt Chanyeol ineens. Ik kijk hem verbaasd aan. "Ik wil bij je kunnen blijven. Hoe moet ik je anders beschermen?" Ik geef hem een kusje op zijn wang.
Shailene glimlacht alleen maar, daarna draait ze zich om en verdwijnt. Pas op dat moment besef ik dat ik haar precies gegeven heb wat ze wou.
(door Sasha)
De audities beginnen binnen enkele minuten. Een paar leerlingen staan al voor de deur van dit lokaal te wachten. Logan en ik nemen nog gauw even door wat er juist moet gebeuren, en ik oefen mijn tekst voor mijn auditie nog eens in mijn hoofd op. Ik hoop echt dat ik de voedster van Julia mag zijn. Dat is een mooie rol. Maar Julia is natuurlijk mooier, alhoewel ik dat wat vreemd zou vinden.
Even later zitten al de kandidaten in het lokaal. Shailene begint met haar auditie. Ik moet toegeven dat het heel goed is. Aangezien je de auditie alleen moet doen, leest Logan de tekst van Romeo op en het meisje dat auditie doet draagt de tekst van Julia voor. En wanneer een jongen auditie doet, lees ik Julia's tekst voor. Ook al doe ik zelf auditie, ik ben ook lid van de organisatie, dus ik probeer veel tegelijk te doen.
Terwijl ik zo naar Logan en Shailene kijk, krijg ik een steek in mijn maag. Dit ziet er veel te echt uit. Ik kan gewoon niet aanzien hoe mijn zus naar hem kijkt. Is dit wat men jaloezie noemt?
Reageer (1)
Supeeer
6 jaar geleden