Foto bij 10

Niall

21-02-2015 09:45
Ik rek me uit en stap het bed uit. Ik kijk even naar Katy. Wat is ze toch mooi. Ik zucht even en loop daarna zacht naar beneden. Als ik de woonkamer in kom zie Katy's moeder zitten. Haar schouders schokken en ze snikt zacht. Katy's vader staat erbij en omhelst haar. 'Het komt wel goed, stil maar schat..' Probeert hij haar te troosten. Langzaam loop ik naar Katy's vader toe. 'Wat is er aan de hand, meneer Young?' Vraag ik voorzichtig. 'Oh zeg maar John' zegt hij gelijk. 'Nou eh... John... Wat is er aan de hand, als ik vragen mag?' Vraag ik opnieuw. 'Mag ik het vertellen schat?' Vraagt hij eerst aan zijn vrouw. Ze knikt zwakjes en John neemt me mee naar de gang. 'Oke' begint hij 'Je mag dit in geen enkel geval aan Katy vertellen, tenzij ik je daar toestemming voor geef, begrepen?' 'Begrepen!' Antwoord ik. 'Mooizo.. Nou jongen, er zijn wat probleepjes met het geld..' Zegt hij vervolgens. 'Hoe bedoelt u ''Probleempjes''?' Vraag ik nieuwsgierig. 'We kunnen de huur van ons huis niet meer betalen en we zijn genoodzaakt te verhuizen' Zegt John op gedempte toon. 'Maar, dat is vreselijk!' Zeg ik, vol begrip. 'Is er iets wat ik voor u en uw vrouw kan doen?' Bied ik aan. 'Nou,' Begint hij 'Zoals ik al zei, moet je het zo lang als mogelijk is voor Katy verzwegen houden.' 'Komt voor de bakker!' Zeg ik en John geeft me een klopje op mijn schouder. 'Mijn dochter boft maar met zo'n jongen als jij!' zegt hij glimlachend. 'Dank u' en ik bloos een beetje. 'Als u mijn hulp nog nodig heeft moet u maar bellen' zeg ik uiteindelijk. 'Komt voor de bakker!' Zegt John en geeft me een dankbaar knikje. Daarna loopt hij de woonkamer weer in. Ik loop op mijn tenen naar boven en ga bij Katy op bed zitten. Ze gaat overeind zitten en kijkt me wazig aan. 'Goodmorning sunshine!' Zeg ik lachend en geef haar een zoen. 'Wat was al dat gepraat beneden?' Vraagt ze gelijk. 'Oh, even een gesprekje met je vader gehad.' 'Oh, oke...' zegt ze en ze komt naast me zitten. Ze kijkt me doordringend aan en vraagt: 'Er zijn problemen he?' Die had ik niet zien aankomen! 'Eh, tja.. eh..' Stotter ik. 'Zeg het maar gewoon, ik heb het hele gesprek mee kunnen genieten.' En ze kijkt me met betraande ogen aan. Ik kijk haar met een blik aan die boekdelen spreekt en ze valt neer op het bed. 'Maar jij weet van niks he?' zeg ik tegen haar en ga naast haar liggen. 'Komt voor de bakker!' Zegt Katy met een klein glimlachje.

Reageer (1)

  • janee

    Katy kan bij Niall gaan wonen. En zie ouders.. Komt wel goed. (:

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen