Foto bij **4

Sacha Barends


Al die bezweete lijven die aan het dansen waren, daar stond ik tussen. Iedereen was een andere kant op gegeaan sinds we binnen kwamen. Samuel en Fleur verdwenen meteen in de menigte, net zoals Dioni en Kaj. Jai en Cassius wilde naar de bar. 'Wil je ook wat drinken?' Had Cassius nog gevraagd maar ik had zijn aanbod afgewezen. Om me nu helemaal lam te drinken had helemaal geen nut, en dan zou ik weer dingen gaan doen die ik eigenlijk niet wilde doen. Daarna waren Cassius en Jai naar de bar gelopen. Vanaf hier zag ik ze praten, en wat drinken. Ik zelf was naar een bank gelopen waar een paar andere mensen op zaten, maar ik trok me niks van hun aan en plofte ook op de bank. Dit zou een saai avondje vooruit staren worden.

Ik moest zo nodig naar de wc, dat ik besloot om mijn vinger op te steken. Na een paar seconden kreeg ik de beurt. 'Mag ik asjeblieft even naar de wc?' Mijn docent schude haar eigenwijze hoofd. 'Nee Sacha, je houd het maar op tot aan de bel' Ik rolde met mijn ogen. Ik had het al kunnen weten. Niet veel later word er op de deur geklopt en de directrise loopt binnen. 'Kan ik u even spreken?' Vraagt ze aan onze docent. Een paar seconden later verdwijnen ze beide de gang op.

Ik voer rustig een gesprek als de deur opeens woest open word getrokken. 'Sacha barends' Roep een krijsende stem. Ik schrok ervan en wilde at zeggen maar ik wist niks, ik ws alles spontaan vergeten. 'Wat had ik je nou gezegt?' Woest liep ze naar mijn tafel. Ze liet haar handen met een bonk op een tafel vallen. Ik had het gevoel dat ik een meter omhoog schoot. Ook de klas was meteen stil. Haar dreigende blik was zo erg alsof het leek dat ze mijn ogen probeerde uit te steken zonder me eigenlijk aan te raken. 'Ik weet het niet?' Zei ik met een piepstem. Ze gooide woest haar handen de lucht in. 'Ik zei dat je niet naar de wc mocht' Ze was alweer naar haar berau gelopen. Mijn mond viel open van verbazing. 'Ik ben helemaal niet naar de wc geweest hoor?' Ik kreeg mijn eigen stem weer een beetje terug. 'Ja ja ja, dat zeggen ze allemaal'


'Sacha, hallo' Er ging een hand voor mijn ogen heen en weer. Ik knipperde even met mijn ogen, en kijk omhoog. Samuel stond voor me. 'Wat is er?' Samuel stopte met zijn hand voor mijn gezicht heen en weer zwaaien en ging naast me zitten. 'Ik wil niet dat jij hier in je eentje zit, iedereen moet het leuk vinden' Ik snapte zijn medelijden, maar ik wilde niet dat ze voor mij dingen gingen doen die ze eigenlijk niet wilde. 'Hoeft niet hoor, ga maar naar Fleur' Samuel wreef even in zijn handen. 'Ik weet niet of dat een goed idee is.' Mijn wenkbrauwn schoten omhoog. Ik keek dit keer Samuel aan. 'Waarom niet?' Het enige wat hij moest doen voordat ik het snapte, wees hij in de menigte. Ik volgde zijn vinger en zag Fleur meteen staan. Ze danste met een jongen zo dichttegen elkaar aan, dat het eigenlijk een soort van dansen was, hun gezichten kwamen steeds dichterbij, klaar om te gaan zoenen. Ik zuchtte en stond meteen op en liep met snelle pasen richting de twee. Ik greep Fleur bij haar pols en trok haar weg. Ze begon meteen te protesteren. 'Wat doe je nou Sacha?' Er hing een alcohol walm om haar heen. Wie was dan ook zo gek om haar teveel drank te voeren. 'We gaan' Zei ik kort af. Fleur kende me, en liet zichzelf meeslepen door mij.
Eenmaal buiten ging ik in de eerste taxi die ik zag zitten, en noemde ons adres. Fleur zou nu even boos zijn, maar morgen zou ze blij moeten zijn van die ondergang, als ze met hem zou gaan zoenen. Anders zou ze morgen spijt hebben. De taxirit duurde niet zo heel lang gelukkig, als deze vakantie elke dag zo zou eindeiggen had ik er helemaal geen zin meer in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen