Hs 31 - Heb je een vraag, zoek het antwoord in het verleden
(door Lynn)
Nu het beter gaat met Inge, ligt ze weer in het ziekenkamertje in RMA. Maar ik ben heel bang dat het terug achteruit zal gaan. Ik heb nu gezien hoe het kan worden. Ik wil dit niet nog eens meemaken. Of erger. Met mijn geschiedenisboek in mijn hand, ben ik op weg naar de bibliotheek. We hebben een of andere stomme taak meegekregen. Bronnen over het ancien regime opzoeken. Jippie! Hmmm. Niet dus. Ik snap niet hoe ik me zou moeten controleren, nu het uit is met mijn boyfriend en mijn beste vriendin in coma ligt. Plots zie ik Chanyeol staan. Alleen. En hij komt naar mij toe. Heeft hij op me staan wachten?
"We hebben onze conversatie nooit afgemaakt", zegt hij. Ik denk terug aan het moment waarop we onderbroken werden door Ben, die vertelde over de achteruitgaande toestand van Inge.
"Vertel maar", zeg ik. Waarom ook niet? Veel erger zal het niet worden. Hij haalt diep adem, alsof hij op het punt staat iets vreselijks te vertellen.
"Luister, Shailene is gevaarlijk! Toen ik 10 jaar oud was, heb ik een jaar in Amerika gewoond. Mijn moeder dwong me in een of ander suf modeclubje te gaan. Daar ontmoette ik Shailene. We waren tamelijk goed bevriend, tot ze me probeerde te kussen. Ik voelde niks voor haar dus werd ze boos op me. Daarna wilde ze me straffen en ze begon een gevecht met mijn beste vriend. Hij had een blauw oog en was drie tanden verloren. Twee dagen later verdween hij spoorloos. Zijn lichaam werd enkele dagen daarna in een kanaal gevonden. Vermoord." Chanyeol is nu echt volledig in tranen. Ik omhels hem en probeer hem te troosten. Is hij me nu aan het vertellen dat Shailene een onschuldige jongen van tien heeft gedood? Nog steeds met zijn armen om me heen, gaat hij verder: "Toen ze hier op school kwam, wist ik eerst niet zeker of zij het wel was, tot ze me even apart nam en zei: 'Chan, nu ga je eindelijk wel een relatie met me beginnen. Herinner je je wat ik met je kleine vriendje heb gedaan? Wel, dat zal ik nu met je vriendinnetje doen, als je me niet gehoorzaamt!'" Zelfs ik was nu aan het huilen. Hij ging met haar om, om mij te beschermen! En ik schreeuwde tegen hem en dacht dat hij nooit van me had gehouden. Ik druk me nog dichter tegen hem aan. "Maar waarom heb je nooit verteld dat je beste vriend was vermoord?", vraag ik. Hij schudt zijn hoofd ,"Ik denk dat ik gewoon geloofde dat het mijn schuld was. Maar nu weet ik dat dat niet zo is. Het was Shailenes schuld. Ze heeft al een keer mijn leven geruïneerd en ik laat het haar niet nogmaals doen! Ik hou van jou, en als ze jou wil vermoorden, zal ze eerst langs mij moeten komen!" Ik kijk hem nu aan, recht in zijn ogen. "Ik hou zoveel van je", mompel ik en ik druk mijn lippen op de zijne.
Reageer (2)
Zo schattig
6 jaar geledenZo cuteee! X
9 jaar geleden